7 mdr og pludrer næsten ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26.913 visninger
29 svar
7 synes godt om
18. juni 2021

Enzoen

Kære alle

håber nogen har nogle solstråle historie at dele med mig for jeg er så frygtelig bekymret for vores lille pige på 7 mdr. 

hun pludrer stort set ikke og har aldrig rigtig gjort det. Vi har de sidste 1,5 mdr ser glimt af noget der minder om pludren men thats it. Og ikke sådan dialog pludder - ej heller øver hun lyde med munden.

er der nogen som har haft børn som bare virkelig var langsomme eller feks havde væske på ørerne og det ligesom var årsagen.

Hun har væske på begge ører (og vi er i hænderne på en ørelæge foruden at andre fagfolk forsøger St hjælpe). Men hun er jo så lille så der er ikke meget at gøre (medmindre det er ørerne)

hun er fint smilende og tager på. Motorisk alderssvarende….

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2021

1mere

Min datter var længe om at lave lyde, men det viste sig hin bare er et barn der lytter og suger til sig, og bruger det senere. 

Hun har dog i dag nogle bogstaver der er så svære at sige at hun smider dem væk, så hun kan være svær at forstå, hun er nu i gang med det sidste år i børnehaven, og vi har en god talepædagog der hjælper rigtig meget, her tror jeg dog det er et stramt tungebånd der gør at hun ikke kan lave bogstavernes lyde da det er samme sted tungen skal hen ved de lyde hun ikke kan sige endnu, men talepædagogen er optimistisk og tænker det kommer

Anmeld Citér

18. juni 2021

Enzoen

Tak for dit svar “1mere”. Pludrede hun heller ikke eller hvad mener du med lyde?

hvor gammel var hun før hun begyndte?

Anmeld Citér

19. juni 2021

1mere

Enzoen skriver:

Tak for dit svar “1mere”. Pludrede hun heller ikke eller hvad mener du med lyde?

hvor gammel var hun før hun begyndte?

Husker at hun først kom rigtig i gang med at pludre da hun forsøgte sig med de første ord, ved 8-10 mdr alder. Hun var i dp fra 6 mdr. Hvilket nok også har givet hende et lille skub. Glemte helt at skrive at hun dog ikke har haft problemer med ørerne på noget tidspunkt

Anmeld Citér

19. juni 2021

HendeDer!

Profilbillede for HendeDer!

Vores dreng sagde heller ikke meget ved 7 mdr, nu er han 9 mdr og pludre uafbrudt alle vågne timer

Anmeld Citér

19. juni 2021

Babilooo

Mine sønner sagde heller ikke voldsomt meget.

Hvis der er væske kan hun jo ikke høre specielt meget..? Hvorfor lægger de ikke dræn..?  Her ville de se det an og det blev aldrig bedre før dræn.

Anmeld Citér

19. juni 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Enzoen skriver:

Kære alle

håber nogen har nogle solstråle historie at dele med mig for jeg er så frygtelig bekymret for vores lille pige på 7 mdr. 

hun pludrer stort set ikke og har aldrig rigtig gjort det. Vi har de sidste 1,5 mdr ser glimt af noget der minder om pludren men thats it. Og ikke sådan dialog pludder - ej heller øver hun lyde med munden.

er der nogen som har haft børn som bare virkelig var langsomme eller feks havde væske på ørerne og det ligesom var årsagen.

Hun har væske på begge ører (og vi er i hænderne på en ørelæge foruden at andre fagfolk forsøger St hjælpe). Men hun er jo så lille så der er ikke meget at gøre (medmindre det er ørerne)

hun er fint smilende og tager på. Motorisk alderssvarende….

Min yngste pludrede ikke ret meget som baby. Først efter hun er begyndt på de første ord er hun begyndt at pludre også. Det er lidt som om hun først fandt ud af at hun kan snakke da hun lærte første ord og nu har hun pludselig en masse på hjertet, selvom hun ikke kan mange ord endnu. Hun er 1½ år, og kan en håndfuld ord ca. Storesøster snakkede i sætninger som 1½-årig så der er kæmpe forskel.

Anmeld Citér

15. juli 2021

Enzoen

Tjullehej skriver:

Mine sønner sagde heller ikke voldsomt meget.

Hvis der er væske kan hun jo ikke høre specielt meget..? Hvorfor lægger de ikke dræn..?  Her ville de se det an og det blev aldrig bedre før dræn.

Tak for svar. Beklager jeg først svarer nu men havde ingen notifikation fået om dit opslag.

de lagde dræn for et par uger siden. Håber virkelig det er det som skal til.

Anmeld Citér

15. juli 2021

Anonym_2020

Vores dreng er slemt ørebarn - han sagde ikke meget før han som 14 mdr efter lang kamp endeligt fik dræn (han havde voldsomme(!) smerter af det), og derefter begyndte han at sige noget, er langt fremme sprogligt nu, men tog 3 år... Vores SP undersøgte ham i lang tid da han som 8 mdr. intet sagde, men krævede diverse besøg ved ørelæger pga alderen 

Anmeld Citér

31. juli 2021

Enzoen

Anonym_2020 skriver:

Vores dreng er slemt ørebarn - han sagde ikke meget før han som 14 mdr efter lang kamp endeligt fik dræn (han havde voldsomme(!) smerter af det), og derefter begyndte han at sige noget, er langt fremme sprogligt nu, men tog 3 år... Vores SP undersøgte ham i lang tid da han som 8 mdr. intet sagde, men krævede diverse besøg ved ørelæger pga alderen 

Tak for dit svar. Vi fik dræn for snart 1 mdr siden og der er klart kommet mere lyd. Bare ikke den der klassiske babypludder. Kan du huske om jeres heller ikke havde det til at starte med eller hvordan?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.