Ravn som fornavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2021

fehår

Hvad med et Ragn-navn? Det udtales jo på samme måde. 

Følgende er godkendt i Danmark til drenge: 

Ragn Ragnar Ragner Ragnleik Ragnold Ragnvald Ragnwald

Jeg er sikker på, der også findes flere. Ragn-elementet betyder ikke ravn, med råd (som i at give et godt råd), og det er da også meget fint.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2021

Hamse88

Jeg synes faktisk det er et flot navn, men jeg ser det som et pigenavn

Anmeld Citér

14. juni 2021

Anonym

Jeg synes det er et fint navn jeg er selv meget vild med dyre-navne af alle slags, og har valgt at kalde min datter for Bille. Jeg skal love for at folk har mange meninger om det men for mig er det det perfekte navn til hende. Jeg synes der er power i Ravn!

Anmeld Citér

14. juni 2021

Moep

Jeg kan godt lide Ravn, det kan et eller andet for mig.  Alternativt, så gik jeg på studie med en Rainer? 

Anmeld Citér

15. juni 2021

Anonym

Jeg synes det er et super cool navn.

Jeg forbinder i hvert fald en Ravn med noget positivt. Mega cool fugl

Men det vil virkelig være en smagssag med navne taget fra blandt andet nordisk mytologi. Mine unger har gamle nordiske navne og min dreng hedder Njord. Jeg elsker hans navn så vildt, det har power og maskulinitet. Det passer ham helt enormt. Ja, det er nogle lidt hårde navne.. For nogle. Jeg synes eksempelvis at Mette og Bettina er hårde navne. Hvis du kan lide Ravn, så smag da lidt på det. Undlade at spørge andre til råds om navne er min regel.. 

Anmeld Citér

15. juni 2021

Anonym

Jeg har for sjov skyld kigget på statistikken og den siger at 36 drenge og 0 piger hedder Ravn i Danmark lige nu og det er +3 siden sidste år

Der er næsten 5000 med Ravn som efternavn

Jeg synes det er et smukt navn

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.