lineog4 skriver:
Sidder til mange udvælgelser (og samtaler), og jeg tjekker cv'et er det første jeg læser. Det må gerne være langt, men det behøver ikke starte med fritidsjobbet da man var 13, og at man har været med i forældrebestyrelsen i vuggestuen. Hvad der derimod er godt er, at hullerne har en begrundelse fx barsel.
Som en anden skriver, så giver det meget med en appetitvækker tekst i starten af cv'et, så jeg bliver sporet ind på det faglige personen bringer med.
Selve ansøgningen bliver faktisk først interessant, hvis cv'et har det vi leder efter. Og den skal helst være forholdsvis kort, men samtidig heller ikke så kort så synes at være skrevet med venstehånd. Den må også gerne lyse af, det er en ansøgning som er skrevet til netop dette job. Det kedeligste er når man kan se det er en standard, hvor der er store fejl fx har jeg oplevet en ansøgning, hvor der stod personen søgte et job som slet ikke var det vi havde ledigt.
Pøj pøj med jobjagten håber du snart finder noget
Okay så i toppen et resumé af c.v.et...
og så skal jeg tilbage til at skrive hvor jeg har arbejdet hvornår...
(den er hård for mig da jeg har været en del dårlige steder og bare det at se navnet på virksomheden kan stadig gøre mig dårlig inden i)
og så husk at skrive at jeg har haft barsel...
hvordan ville du reagere hvis der f.eks. stod sygemeldt+barsel?
jeg har været rigtig syg med stress og er stadig ved at kæmpe mig retur på egen hånd..
så jeg har en lang periode på 2.5 år hvor det er sygemelding-barsel-sygemelding-afslutning af skole-sygemelding-barsel...
hvordan får man sådan noget til at se pænt ud... uden at svine tidligere arbejdsgivere til... (igen noget der er meget svært da jeg virkelig blev BBIIPPP af den ene af dem i forhold til ferie, pension og overarbejde)...