puha jobsøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.673 visninger
28 svar
27 synes godt om
27. maj 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

ja, jeg synes godt nok det er hårdt at være tilbage som jobsøgende...

jeg har "kun" søgt 4 job fra i går til idag og jeg fuldkommen smadret i mit hovede...

alle mine c.v. skal opdateres da de sidst blev brugt til kontorsøgning i 2009 (shit det er 12 år siden!!) og nu skal jeg have lavet nogle standarder til at søge alt muligt andet...

jeg håber på at det giver noget ro når jeg er startet på forløbet med "uddannelse i jobsøgning" men jeg tvivler da min sagsbehandler faktisk ligeud sagde til mig at det nok ikke var det jeg søgte, men lige nu var det eneste tilbud han kunne give mig i forhold til hjælp med afklaring af hvor jeg skal hen herfra...

Jeg søger indenfor alt fra kassedame til diverse elevstillinger indenfor kontor, slagterfaget og butiksfaget...

men jeg har desværre begrænsninger i forhold til hvad jeg kan søge eller hvad jeg vil kunne varetage i længere tid...

jeg har 3 børn på 9 år, 2 år og 10 måneder, så har jeg en psykisk syg mand som ikke kan være alene med dem i mere end max 1 time hvis han også skal kunne hænge sammen.. dvs jeg senest må være hjemme 17.30... og weekendarbejde er udelukket.. vi har intet netværk der kan støtte op lige nu da min svigerfar lige har haft en blodprop og han var den eneste der kunne aflaste min mand lidt ved at være her et par timer af gangen..

inden jeg får masser af dumme beskeder med at jeg skulle lade være med at få børn med ham så skal det lige siges at min mand ikke altid har været syg og det er først indenfor de sidste 2 år at det er blevet så slemt som det er nu...

da den ældste var lille har han været alene med ham i mange timer da jeg havde et arbejde med ca 2 timers transporttid pr. vej... også weekendarbejde med både åben og lukkevagter der sluttede kl 22... det var hårdt og endte med at vores søn spurgte hvor jeg boede henne for jeg var jo aldrig hjemme.. han var 3.5 på det tidspunkt.. efter det har jeg besluttet at min familie kommer først... ALTID...

Jeg har været nede og vende med stress med angst og jeg har stadig dage hvor jeg får angstanfald uden at jeg kan pege på hver der tricker det.. f.eks. at stå midt i supermarkedet og så pludselig sortner det hele og snurrer rundt og jeg føler jeg ikke kan få luft selvom jeg minuttet før havde det fantastisk med masser af energi...

alle gode råd til at få det til at være lidt nemmere modtages med kyshånd lige nu...

og så pøj pøj til alle jer andre der også sidder og søger..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2021

Sprit25

Wampires skriver:

jeg har "kun" søgt 4 job fra i går til idag og jeg fuldkommen smadret i mit hovede...

alle mine c.v. skal opdateres da de sidst blev brugt til kontorsøgning i 2009 (shit det er 12 år siden!!) og nu skal jeg have lavet nogle standarder til at søge alt muligt andet...

jeg håber på at det giver noget ro når jeg er startet på forløbet med "uddannelse i jobsøgning" men jeg tvivler da min sagsbehandler faktisk ligeud sagde til mig at det nok ikke var det jeg søgte, men lige nu var det eneste tilbud han kunne give mig i forhold til hjælp med afklaring af hvor jeg skal hen herfra...

Jeg søger indenfor alt fra kassedame til diverse elevstillinger indenfor kontor, slagterfaget og butiksfaget...

men jeg har desværre begrænsninger i forhold til hvad jeg kan søge eller hvad jeg vil kunne varetage i længere tid...

jeg har 3 børn på 9 år, 2 år og 10 måneder, så har jeg en psykisk syg mand som ikke kan være alene med dem i mere end max 1 time hvis han også skal kunne hænge sammen.. dvs jeg senest må være hjemme 17.30... og weekendarbejde er udelukket.. vi har intet netværk der kan støtte op lige nu da min svigerfar lige har haft en blodprop og han var den eneste der kunne aflaste min mand lidt ved at være her et par timer af gangen..

inden jeg får masser af dumme beskeder med at jeg skulle lade være med at få børn med ham så skal det lige siges at min mand ikke altid har været syg og det er først indenfor de sidste 2 år at det er blevet så slemt som det er nu...

da den ældste var lille har han været alene med ham i mange timer da jeg havde et arbejde med ca 2 timers transporttid pr. vej... også weekendarbejde med både åben og lukkevagter der sluttede kl 22... det var hårdt og endte med at vores søn spurgte hvor jeg boede henne for jeg var jo aldrig hjemme.. han var 3.5 på det tidspunkt.. efter det har jeg besluttet at min familie kommer først... ALTID...

Jeg har været nede og vende med stress med angst og jeg har stadig dage hvor jeg får angstanfald uden at jeg kan pege på hver der tricker det.. f.eks. at stå midt i supermarkedet og så pludselig sortner det hele og snurrer rundt og jeg føler jeg ikke kan få luft selvom jeg minuttet før havde det fantastisk med masser af energi...

alle gode råd til at få det til at være lidt nemmere modtages med kyshånd lige nu...

4 jobs? På et døgn? 

Det er da ret godt. Det hedder to jobs om ugen? 

Kan du ikke tage en uddannelse 

Anmeld Citér

27. maj 2021

Babilooo

Wampires skriver:

Godt råd... (jeg arbejder selv med rekruttering): målret dine ansøgninger. Selvfølgelig har man en standard man kan arbejde ud fra. At du har fået lave 4 ansøgninger er meget..? Jeg fik lavet 3 max 4 om ugen. 
Det er ikke mængden men kvaliteten der tæller.

Anmeld Citér

27. maj 2021

Tobis

Profilbillede for Tobis

Som en anden har skrevet, så er det virkelig vigtigt at du målretter dine ansøgninger og dit cv til den enkelte stilling - sæt dig ind i virksomheden og fortæl hvad du kan tilbyde dem. 
I forhold til afklaring af fremtidig jobmål, så er det jo selvfølgelig vigtigt, at du finder ud af hvad du interesserer dig for og om det skal være en uddannelse med elevløn eller en uddannelse på su. 
Har du en uddannelse? Vær opmærksom på, at du evt. kan være i målgruppen til uddannelsesløft hvis du er over 30 år og enten er ufaglært eller har en forældet erhvervsuddannelse. Tal med din jobkonsulent om den mulighed. Du kan evt. bruge virksomhedspraktik til at snuse til de forskellige områder. 

Anmeld Citér

27. maj 2021

serinasmor

Sender en krammer og et hep 

4 ansøgninger på 1 døgn er SUPER godt klaret

Klap dig selv på skulderen af det du HAR klaret 

....og lad være med at slå dig selv i hovedet for alt det du ikke har nået.

Anmeld Citér

28. maj 2021

Wampires

Sprit25 skriver:

4 jobs? På et døgn? 

Det er da ret godt. Det hedder to jobs om ugen? 

Kan du ikke tage en uddannelse 

Jeg er netop i tvivl om jeg skal starte uddannelse..

enten prøve at få kurser så jeg kan komme ind på ernæringsassistent, eller måske prøve elevplads indenfor en anden gren af slagterfaget...

eller også skal jeg starte i et helt andet fag...

eller tilbage til kontor... men den er bare meget forældet så der skal jeg nok også have nogle kurser for at kunne håndtere arbejdet i dag..

ja og jeg har virkelig været kritisk her i starten og kun søgt hvis jeg virkelig kunne have hjertet med i at være der og holde til det i længere tid...

Anmeld Citér

28. maj 2021

Wampires

Tjullehej skriver:

Godt råd... (jeg arbejder selv med rekruttering): målret dine ansøgninger. Selvfølgelig har man en standard man kan arbejde ud fra. At du har fået lave 4 ansøgninger er meget..? Jeg fik lavet 3 max 4 om ugen. 
Det er ikke mængden men kvaliteten der tæller.

det er netop det der dræner mig...

jeg sidder og læser annoncen mindst 10 gange for at finde alle de rigtige ord der skal med og så skal jeg også lave et cv der matcher dem i forhold til mine kvalifikationer... jeg tjekker rejseplan, og hjemmeside for virksomheden og nogen gange også en googlesøgning for at se om der kommer skrækhistorier om virksomheden frem i forhold til behandling af medarbejdere...

jeg synes overhovedet ikke at 4 er nok... jeg ville gerne lave 10 pr dag så jeg ikke pludselig kommer bagud hvis jeg har en dårlig periode...

Anmeld Citér

28. maj 2021

Wampires

Tobis skriver:

Som en anden har skrevet, så er det virkelig vigtigt at du målretter dine ansøgninger og dit cv til den enkelte stilling - sæt dig ind i virksomheden og fortæl hvad du kan tilbyde dem. 
I forhold til afklaring af fremtidig jobmål, så er det jo selvfølgelig vigtigt, at du finder ud af hvad du interesserer dig for og om det skal være en uddannelse med elevløn eller en uddannelse på su. 
Har du en uddannelse? Vær opmærksom på, at du evt. kan være i målgruppen til uddannelsesløft hvis du er over 30 år og enten er ufaglært eller har en forældet erhvervsuddannelse. Tal med din jobkonsulent om den mulighed. Du kan evt. bruge virksomhedspraktik til at snuse til de forskellige områder. 

Jeg skal netop have undersøgt hvad mulighederne er for at få hjælp til diverse kurser og opkvalificering...

enten af min nyeste uddannelse som slagter eller min kontor tilbage fra 2009...

det er netop det der dræner mig..

jeg kæmper for at finde de rigtige ord.. jeg læser annoncen mange gange igennem for at finde nøgleordene... jeg laver mit cv fra bunden af med de kvalifikationer der matcher dem virksomheden har fremhævet i annoncen.. jeg undersøger deres hjemmeside hvis jeg føler der mangler noget i annoncen... jeg har endda også brugt både trustpilot og google for at tjekke op på om der er skrækhistorier om virksomheden...

jeg overvejer løntilskud for at komme indenfor det jeg drømte om da jeg startede uddannelsen som slagter.. nemlig køkken i børnehus eller kantine på skole... men der mangler jeg kursus i økologi og jeg tror ikke de er med på positivlisten over kurser der er dækket af 6-ugers selvvalgt...

Anmeld Citér

28. maj 2021

Wampires

serinasmor skriver:

Sender en krammer og et hep 

4 ansøgninger på 1 døgn er SUPER godt klaret

Klap dig selv på skulderen af det du HAR klaret 

....og lad være med at slå dig selv i hovedet for alt det du ikke har nået.

tusind tak :)

ja jeg synes bare det er lidt for jeg vil virkelig gerne i gang med noget inden jeg bliver sendt i aktivering på endeløse jobkurser... det kan jeg slet ikke overskue at skulle ende i den spiral igen...

jeg håber at det forløb jeg er tilmeldt kan hjælpe mig på vej... men når selv sagsbehandler indirekte siger det er spild af tid så taber man lidt modet...

de har heller ikke mulighed for en stresscoach for så er jeg jo syg og kan ikke stå til rådighed...

han kunne godt se logikken i at jeg jo skulle bruge den for at undgå at få stress men han kunne ikke gøre noget...

Anmeld Citér

28. maj 2021

Dorthe1986

Du skal ikke lave et nyt cv til hver ansøgning. Lav et fyldestgørende cv, der tager alt med. Det kan godt være der så står noget, der ikke er relevant lige for den virksomhed, men det siger samlet noget om dig som person og dit arbejdsliv. Jeg har siddet i ansættelsesudvalg mange gange og cv'et er altid interessant for at danne et indtryk af personen. Så lav et godt fyldestgørende cv, der kan sendes med alle ansøgninger. Og så brug krudtet på selve ansøgningen. Gerne kun en side og det bedste er at lave små afsnit gerne med overskrifter, der relaterer enten til det der står i stillingsopslaget eller andre nøgleord du finder i din research om virksomheden. Sådan så den der læser ansøgningen hurtigt får et overblik.

Man plejer at kunne få et kursus i det at skrive ansøgninger, måske det vil være relevant.

En anden ting. Du skriver at du søger bredt. Men hvis arbejdstiden er vigtig, bla. grundet din mand, så er detailhandlen måske ikke det du skal satse på? Et kontor job fra 8-16, ville nok passe bedre. Så måske du skal fokusere på at få opdateret din kontoruddannelse.

Og til sidst, du skal slet ikke skrive så mange ansøgninger om dagen! Det er bedre at lave 2-4 rigtig gode ansøgninger på en uge, fremfor flere om dagen, der måske ikke vil blive ligeså gode fordi det er stressende. Dine chancer for at komme i betragtning er væsentligt højere med en super skarp ansøgning, end ti middelmådige ansøgninger. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.