Wampires skriver:
ja, jeg synes godt nok det er hårdt at være tilbage som jobsøgende...
jeg har "kun" søgt 4 job fra i går til idag og jeg fuldkommen smadret i mit hovede...
alle mine c.v. skal opdateres da de sidst blev brugt til kontorsøgning i 2009 (shit det er 12 år siden!!) og nu skal jeg have lavet nogle standarder til at søge alt muligt andet...
jeg håber på at det giver noget ro når jeg er startet på forløbet med "uddannelse i jobsøgning" men jeg tvivler da min sagsbehandler faktisk ligeud sagde til mig at det nok ikke var det jeg søgte, men lige nu var det eneste tilbud han kunne give mig i forhold til hjælp med afklaring af hvor jeg skal hen herfra...
Jeg søger indenfor alt fra kassedame til diverse elevstillinger indenfor kontor, slagterfaget og butiksfaget...
men jeg har desværre begrænsninger i forhold til hvad jeg kan søge eller hvad jeg vil kunne varetage i længere tid...
jeg har 3 børn på 9 år, 2 år og 10 måneder, så har jeg en psykisk syg mand som ikke kan være alene med dem i mere end max 1 time hvis han også skal kunne hænge sammen.. dvs jeg senest må være hjemme 17.30... og weekendarbejde er udelukket.. vi har intet netværk der kan støtte op lige nu da min svigerfar lige har haft en blodprop og han var den eneste der kunne aflaste min mand lidt ved at være her et par timer af gangen..
inden jeg får masser af dumme beskeder med at jeg skulle lade være med at få børn med ham så skal det lige siges at min mand ikke altid har været syg og det er først indenfor de sidste 2 år at det er blevet så slemt som det er nu...
da den ældste var lille har han været alene med ham i mange timer da jeg havde et arbejde med ca 2 timers transporttid pr. vej... også weekendarbejde med både åben og lukkevagter der sluttede kl 22... det var hårdt og endte med at vores søn spurgte hvor jeg boede henne for jeg var jo aldrig hjemme.. han var 3.5 på det tidspunkt.. efter det har jeg besluttet at min familie kommer først... ALTID...
Jeg har været nede og vende med stress med angst og jeg har stadig dage hvor jeg får angstanfald uden at jeg kan pege på hver der tricker det.. f.eks. at stå midt i supermarkedet og så pludselig sortner det hele og snurrer rundt og jeg føler jeg ikke kan få luft selvom jeg minuttet før havde det fantastisk med masser af energi...
alle gode råd til at få det til at være lidt nemmere modtages med kyshånd lige nu...
og så pøj pøj til alle jer andre der også sidder og søger..
Har du overvejet noget i retning af IT? Nu ved jeg ikke hvad du laver i forvejen, men det kunne måske være en måde at skille sig ud hvis du får en form for opkvalificering på den front? Og så kommer det tit (hvis man undgår de kompetitive jobs) med mulighed for at arbejde hjemmefra eller med fleksible arbejdstider.