puha jobsøgning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2021

L-Lotte

Hvad med at kontakte vikarbureauer det er en god måde at gå foden indenfor og begge parter kan se om det er noget.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2021

De3Guldklumper

Wampires skriver:

Jeg er netop i tvivl om jeg skal starte uddannelse..

enten prøve at få kurser så jeg kan komme ind på ernæringsassistent, eller måske prøve elevplads indenfor en anden gren af slagterfaget...

eller også skal jeg starte i et helt andet fag...

eller tilbage til kontor... men den er bare meget forældet så der skal jeg nok også have nogle kurser for at kunne håndtere arbejdet i dag..

ja og jeg har virkelig været kritisk her i starten og kun søgt hvis jeg virkelig kunne have hjertet med i at være der og holde til det i længere tid...

Hvis du ikke har brugt din kontoruddannelse i 5 år så er den forældet og du kan faktisk tage en ny kontoruddannelse. Og hvis du så søger som voksenelev så er lønnen jo også lidt højere. 

Anmeld Citér

28. maj 2021

kamikaze

Wampires skriver:

ja, jeg synes godt nok det er hårdt at være tilbage som jobsøgende...

jeg har "kun" søgt 4 job fra i går til idag og jeg fuldkommen smadret i mit hovede...

alle mine c.v. skal opdateres da de sidst blev brugt til kontorsøgning i 2009 (shit det er 12 år siden!!) og nu skal jeg have lavet nogle standarder til at søge alt muligt andet...

jeg håber på at det giver noget ro når jeg er startet på forløbet med "uddannelse i jobsøgning" men jeg tvivler da min sagsbehandler faktisk ligeud sagde til mig at det nok ikke var det jeg søgte, men lige nu var det eneste tilbud han kunne give mig i forhold til hjælp med afklaring af hvor jeg skal hen herfra...

Jeg søger indenfor alt fra kassedame til diverse elevstillinger indenfor kontor, slagterfaget og butiksfaget...

men jeg har desværre begrænsninger i forhold til hvad jeg kan søge eller hvad jeg vil kunne varetage i længere tid...

jeg har 3 børn på 9 år, 2 år og 10 måneder, så har jeg en psykisk syg mand som ikke kan være alene med dem i mere end max 1 time hvis han også skal kunne hænge sammen.. dvs jeg senest må være hjemme 17.30... og weekendarbejde er udelukket.. vi har intet netværk der kan støtte op lige nu da min svigerfar lige har haft en blodprop og han var den eneste der kunne aflaste min mand lidt ved at være her et par timer af gangen..

inden jeg får masser af dumme beskeder med at jeg skulle lade være med at få børn med ham så skal det lige siges at min mand ikke altid har været syg og det er først indenfor de sidste 2 år at det er blevet så slemt som det er nu...

da den ældste var lille har han været alene med ham i mange timer da jeg havde et arbejde med ca 2 timers transporttid pr. vej... også weekendarbejde med både åben og lukkevagter der sluttede kl 22... det var hårdt og endte med at vores søn spurgte hvor jeg boede henne for jeg var jo aldrig hjemme.. han var 3.5 på det tidspunkt.. efter det har jeg besluttet at min familie kommer først... ALTID...

Jeg har været nede og vende med stress med angst og jeg har stadig dage hvor jeg får angstanfald uden at jeg kan pege på hver der tricker det.. f.eks. at stå midt i supermarkedet og så pludselig sortner det hele og snurrer rundt og jeg føler jeg ikke kan få luft selvom jeg minuttet før havde det fantastisk med masser af energi...

alle gode råd til at få det til at være lidt nemmere modtages med kyshånd lige nu...

og så pøj pøj til alle jer andre der også sidder og søger..

Har du overvejet noget i retning af IT? Nu ved jeg ikke hvad du laver i forvejen, men det kunne måske være en måde at skille sig ud hvis du får en form for opkvalificering på den front? Og så kommer det tit (hvis man undgår de kompetitive jobs) med mulighed for at arbejde hjemmefra eller med fleksible arbejdstider.

Anmeld Citér

28. maj 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Wampires skriver:

det er netop det der dræner mig...

jeg sidder og læser annoncen mindst 10 gange for at finde alle de rigtige ord der skal med og så skal jeg også lave et cv der matcher dem i forhold til mine kvalifikationer... jeg tjekker rejseplan, og hjemmeside for virksomheden og nogen gange også en googlesøgning for at se om der kommer skrækhistorier om virksomheden frem i forhold til behandling af medarbejdere...

jeg synes overhovedet ikke at 4 er nok... jeg ville gerne lave 10 pr dag så jeg ikke pludselig kommer bagud hvis jeg har en dårlig periode...

Hvad mener du med bagud, hvis du får en dårlig periode? 

Altså mener du, at hvis du sender 50 ansøgninger på en uge, så sker der ikke noget ved, at du ikke sender nogle i et par uger? For så kan jeg fortælle, at det er a-kassen/jobcentret ret ligeglade med.. De forlanger stadig, at du sender 2 om ugen uanset om der er noget at søge eller ej.. Så bliver du bare pålagt at søge jobs langt fra din bolig eller jobs som du slet ikke er kvalificeret til.. 

Så det er langt bedre at søge en lille smule i stedet for rigtig mange og så hurtigt løbe tør for jobmuligheder 

Anmeld Citér

29. maj 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Dorthe1986 skriver:

Du skal ikke lave et nyt cv til hver ansøgning. Lav et fyldestgørende cv, der tager alt med. Det kan godt være der så står noget, der ikke er relevant lige for den virksomhed, men det siger samlet noget om dig som person og dit arbejdsliv. Jeg har siddet i ansættelsesudvalg mange gange og cv'et er altid interessant for at danne et indtryk af personen. Så lav et godt fyldestgørende cv, der kan sendes med alle ansøgninger. Og så brug krudtet på selve ansøgningen. Gerne kun en side og det bedste er at lave små afsnit gerne med overskrifter, der relaterer enten til det der står i stillingsopslaget eller andre nøgleord du finder i din research om virksomheden. Sådan så den der læser ansøgningen hurtigt får et overblik.

Man plejer at kunne få et kursus i det at skrive ansøgninger, måske det vil være relevant.

En anden ting. Du skriver at du søger bredt. Men hvis arbejdstiden er vigtig, bla. grundet din mand, så er detailhandlen måske ikke det du skal satse på? Et kontor job fra 8-16, ville nok passe bedre. Så måske du skal fokusere på at få opdateret din kontoruddannelse.

Og til sidst, du skal slet ikke skrive så mange ansøgninger om dagen! Det er bedre at lave 2-4 rigtig gode ansøgninger på en uge, fremfor flere om dagen, der måske ikke vil blive ligeså gode fordi det er stressende. Dine chancer for at komme i betragtning er væsentligt højere med en super skarp ansøgning, end ti middelmådige ansøgninger. 

Hvis jeg lavede et fyldestgørende c.v. ville det fylde 4-5 sider og jeg har gennem mange år fået af vide at et c.v max må være på en side.. netop fordi man som arbejdsgiver ikke har tid/lyst til at skulle sidde og læse alt muligt der ikke er relevant..

jeg laver heller ikke nyt for hver jobannonce men lige nu er alle mine standard c.v. forældede og ikke relevante til det jeg søger så derfor skal jeg starte forfra og finde rigtige emner til de stillinger jeg søger..

rådet med små afsnit i selve ansøgningen havde jeg ikke selv tænkt på.. tak for det :)

Jeg søger heller ikke så meget indenfor detail og det jeg søger er netop hvor jeg kan påvirke arbejdstiden til at passe til vores familie...

jeg plejede at være super hurtig og god til at lave ansøgninger så det er frustrerende ikke at kunne finde ordene på samme måde længere..

eller jeg kan sagtens lave ansøgninger hvor hjertet ikke er med i det jeg søger men når jeg virkelig brænder for at de skal vælge mig så lukker hjernen ned og jeg panikker for at skrive noget som jeg ikke kan leve op til når jeg bliver ansat..

Anmeld Citér

29. maj 2021

Sprit25

Wampires skriver:

Hvis jeg lavede et fyldestgørende c.v. ville det fylde 4-5 sider og jeg har gennem mange år fået af vide at et c.v max må være på en side.. netop fordi man som arbejdsgiver ikke har tid/lyst til at skulle sidde og læse alt muligt der ikke er relevant..

jeg laver heller ikke nyt for hver jobannonce men lige nu er alle mine standard c.v. forældede og ikke relevante til det jeg søger så derfor skal jeg starte forfra og finde rigtige emner til de stillinger jeg søger..

rådet med små afsnit i selve ansøgningen havde jeg ikke selv tænkt på.. tak for det :)

Jeg søger heller ikke så meget indenfor detail og det jeg søger er netop hvor jeg kan påvirke arbejdstiden til at passe til vores familie...

jeg plejede at være super hurtig og god til at lave ansøgninger så det er frustrerende ikke at kunne finde ordene på samme måde længere..

eller jeg kan sagtens lave ansøgninger hvor hjertet ikke er med i det jeg søger men når jeg virkelig brænder for at de skal vælge mig så lukker hjernen ned og jeg panikker for at skrive noget som jeg ikke kan leve op til når jeg bliver ansat..

Jeg har lige siddet til jobsøgning, der sagde de cv måtte fylde 3-4

Anmeld Citér

29. maj 2021

Wampires

L-Lotte skriver:

Hvad med at kontakte vikarbureauer det er en god måde at gå foden indenfor og begge parter kan se om det er noget.

Jeg har allerede haft fat i det første vikarbureau angående en stilling jeg fandt interessant..

men det bliver hurtigt noget rod i forhold til udbetaling af dagpenge hvis jeg tager mange små vikariater...

det lærte jeg på den hårde måde da jeg var eksamensvagt et år.. hold nu op det var bøvlet og jeg endte med 3 gange at få forkert udbetalt og en gang de tilbageholdte pengene da de ikke mente det kunne passe med timerne osv osv...

dengang var det kun min mand og jeg det gik udover og hans løn kunne dække vores udgifter.. nu er der 3 børn også.. så jeg skal virkelig overveje det før jeg siger ja tak...

Anmeld Citér

29. maj 2021

Wampires

De3Guldklumper skriver:

Hvis du ikke har brugt din kontoruddannelse i 5 år så er den forældet og du kan faktisk tage en ny kontoruddannelse. Og hvis du så søger som voksenelev så er lønnen jo også lidt højere. 

ja jeg har siddet og overvejet at gå den vej igen...

men jeg skal vel så også have grundforløb på SU først eller???

det er netop sådan noget jeg gerne vil have hjælp af en jobcoach til at finde ud af...

hvem, hvad og hvor og hvornår... alt efter hvad jeg vælger jeg gerne vil...

Anmeld Citér

29. maj 2021

Wampires

kamikaze skriver:

Har du overvejet noget i retning af IT? Nu ved jeg ikke hvad du laver i forvejen, men det kunne måske være en måde at skille sig ud hvis du får en form for opkvalificering på den front? Og så kommer det tit (hvis man undgår de kompetitive jobs) med mulighed for at arbejde hjemmefra eller med fleksible arbejdstider.

åh jeg har faktisk haft startet på at skulle være datamatiker (dengang den titel fandtes ;) ) men stødte på en lærer der ikke mente at kvinder hørte til i faget og som eneste hunkøn i klassen endte det med at blive for meget og jeg droppede ud...

Jeg er rimelig god til IT.. bruger min computer rigtig meget til alle mulige ting og skriver oftest blindskrift når jeg skriver.. og der er rimelig god fart på når jeg skriver..

men det var også en vej at overveje om jeg skulle prøve det igen.. men er ikke sikker på at jeg ville blive ansat som ny indenfor faget i min alder..

Anmeld Citér

29. maj 2021

Wampires

Sprit25 skriver:

Jeg har lige siddet til jobsøgning, der sagde de cv måtte fylde 3-4

fedt, tak for info :D

dejligt at det er ændret for det kunne virkelig være svært at koge tingene ned nogen gange..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.