Jeg er gravid, min kammerat er faren.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.837 visninger
13 svar
26 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. maj 2021

Anonym trådstarter

Hej allesammen, 

Jeg står i den situation at jeg er blevet gravid, hvilket ikke var planlagt. Den anden part til dette er min kammerat, og en rigtig god en af slagsen. Han har dog fortalt, at han ikke er klar til at være far. Vi har en åben og pæn dialog, han forstår mig og jeg forstår ham.

På onsdag skal jeg til forundersøgelse på gynækologisk afdeling, da jeg egentlig har bedt om en abort. For det virker smartest, mest logisk og klogest. Jo mere jeg har fået lov og tid til at mærke efter, des mere er jeg blevet rigtig meget i tvivl. Der er noget indeni mig, som ikke har lyst til den abort og den grænse er jeg bange for at overskride..

Bonusinfo: Jeg prøvede i to år med min ekskæreste. Det lykkedes ikke. Siden da, har jeg fået at vide, at jeg kunne skyde en hvid pil efter at blive naturligt gravid. Så jeg har i flere år, overbevist mig selv og andre omkring mig, at jeg egentlig godt kunne leve uden at få børn..

Jeg søger nogen, som har oplevet noget lignende. Solskinshistorier eller bare tanker. Hvor forældrene er atypisk sat sammen eller lignende. I virkeligheden, havde jeg bare brug for at dele det..

Jeg er 27 år og ville fint kunne klare dette. Spørgsmålet er om jeg skal.

Rigtig god aften.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej allesammen, 

Jeg står i den situation at jeg er blevet gravid, hvilket ikke var planlagt. Den anden part til dette er min kammerat, og en rigtig god en af slagsen. Han har dog fortalt, at han ikke er klar til at være far. Vi har en åben og pæn dialog, han forstår mig og jeg forstår ham.

På onsdag skal jeg til forundersøgelse på gynækologisk afdeling, da jeg egentlig har bedt om en abort. For det virker smartest, mest logisk og klogest. Jo mere jeg har fået lov og tid til at mærke efter, des mere er jeg blevet rigtig meget i tvivl. Der er noget indeni mig, som ikke har lyst til den abort og den grænse er jeg bange for at overskride..

Bonusinfo: Jeg prøvede i to år med min ekskæreste. Det lykkedes ikke. Siden da, har jeg fået at vide, at jeg kunne skyde en hvid pil efter at blive naturligt gravid. Så jeg har i flere år, overbevist mig selv og andre omkring mig, at jeg egentlig godt kunne leve uden at få børn..

Jeg søger nogen, som har oplevet noget lignende. Solskinshistorier eller bare tanker. Hvor forældrene er atypisk sat sammen eller lignende. I virkeligheden, havde jeg bare brug for at dele det..

Jeg er 27 år og ville fint kunne klare dette. Spørgsmålet er om jeg skal.

Rigtig god aften.

Først og fremmest så en kæmpe krammer. Det er en svær situation at stå i.

jeg har selv lige stået i præcis samme situation. Gravid, min kammeraters faren, overbeviser mig selv om at jeg ikk behøver flere børn (lille forskel fra dig. Men tænker du kan se ligheden) osv. 

jeg valgte aborten. For selvom jeg vidste at kammeraten ville være en god far, snakker godt samme. Osv. Så ændre et barn alt. Og det er trods alt en binding mellem os resten af livet. 
valget stod mellem abort eller alene mor. 
derfor tog jeg aborten. 

siger ikke det er det rette for dig. Men for mig er det en solstrålehistorie. For jeg har aldrig for rug selvom det gjorde ondt og jeg har meget i tvivl. Men vægtede venskabet højere. 
(Skal dog sige at jeg blev gravid trods et gummi der sprang. Så vi havde besluttet os. Det betyder meget for beslutningen synes jeg) 

Anmeld Citér

18. maj 2021

Babilooo

Hvem sagde du kunne skyde en hvid pil efter at blive naturlig gravid..? Fandt man en årsag. Det lyder jo snarer som om din ex havde dårlig sædkvalitet.

Hvis det er dig “den er gal med”, ville jeg ikke få en abort og risikere ikke at få børn. Men det lyder mere som om at det var din ex der var problemet - og så synes jeg hellere du skal få en abort og finde en fast partner som du kan få børn med. Men det er det jeg ville vælge. 

Anmeld Citér

18. maj 2021

Lilleluna

Jeg synes helt sikkert du skal være mor lyt til tvivlen - hvis maven fortæller dig at en abort er forkert, så er der måske noget om snakken

du har jo ønsket om et barn og muligheden for at give et barn et dejligt liv. 

Og tænk hvis dette her er den mulighed du får!

jeg har selv en lille UPS’er i min mave - jeg kunne ikke aborten, selvom jeg går fint ind for abort - jeg kunne bare ikke. Det var en hård start på graviditeten, men nu hvor jeg kan mærke baby sparke i min mave, ja så er det bare ren kærlighed

Anmeld Citér

18. maj 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Uh det er en svær situation du er havnet i

Ud fra det du skiver kunne jeg godt blive bekymret for om du fortryder det hvis du får en abort. Hvordan er din kammerats indstilling udover at han helst så at du fik abort? Vil han melde sig helt ud hvis du får barnet?

Der er selvfølgelig en etisk/moralsk udfordring i at gøre en mand til far mod sin vilje. Det må være svært at gå i mod hans ønske, men jeg synes alligevel at du skal overveje om du har lyst til at være solo mor. Der findes grupper for solomødre på facebook, måske du kan få lidt indblik og sparring der. 

Jeg er også lidt i tvivl om hvor slemt det står til med dig i forhold til en mulig senere graviditet. Mange bliver jo heldigvis hjulpet gennem behandling. Måske skal du prøve at opveje om worst case scenario er slet ikke at få børn eller at stå alene med et barn som far ikke ønsker? 

Anmeld Citér

18. maj 2021

Kir

Det er en kompliceret situation. Hvor langt henne er du? Hvis der er tid til det, så synes jeg du skal tænke det godt igennem og virkelig mærke efter. Og glem logikken, det tror jeg ikke man kan bruge i den her situation. Prøv et øjeblik at se bort fra din kammerat og hans ønsker, lad som lm han ikke eksisterer eller at han gerne vil have barnet. Og mærk så efter hvad DU har lyst til.

Hvis svaret er at du gerne vil have barnet, så synes jeg du skal gøre det. Og så prøve at snakke med din kammerat om hvilken rolle han vil have. Hvis han ikke er interesseret så må du jo indstille dig på at blive enlig mor og på at evt miste venskabet. Vil så sige at jeg synes han er en idiot hvis han reagerer sådan.

Er generelt for at mænd har medbestemmelse, men synes også at hvis man har sex så må man også være forberedt på at den her slags kan ske og så mande sig op og tage ansvaret. Og du skal bestemt ikke få en abort fordi han vil have det.

Men det kan også være han skifter mening og gerne vil være der for barnet når han først har vænnet sig til tanken. 9 mdr er jo lang tid

Anmeld Citér

18. maj 2021

Kontrast

Det er en svær situation. Jeg ville personligt ikke panikke over at være 27 år og barnløs. Jeg tænker, at der er masser af år til at finde en kæreste at få barn med, hvis det er det du vil. Jeg tænker ligesom, der allerede er skrevet, at det nok var din ekskæreste, der ikke kunne få børn - du er jo tydeligvis let blevet gravid nu her. Ellers har jeg også meget stor tillid til, at du ville kunne hjælpes i fertilitetsbehandling, hvis det overhovedet bliver nødvendigt.

Det er jo et spørgsmål om følelser og hvad der praktisk kan lade sig gøre og det der er rigtigt for mig, er ikke nødvendigvis rigtigt for dig. Jeg ville ikke have overskud til at være enlig mor og har heller ikke lyst til at gøre en mand til far, der ikke ønsker det. Men kort sagt er det din krop (og fremtid) og dermed dit valg. 

Anmeld Citér

18. maj 2021

Lymi

Kir skriver:

Det er en kompliceret situation. Hvor langt henne er du? Hvis der er tid til det, så synes jeg du skal tænke det godt igennem og virkelig mærke efter. Og glem logikken, det tror jeg ikke man kan bruge i den her situation. Prøv et øjeblik at se bort fra din kammerat og hans ønsker, lad som lm han ikke eksisterer eller at han gerne vil have barnet. Og mærk så efter hvad DU har lyst til.

Hvis svaret er at du gerne vil have barnet, så synes jeg du skal gøre det. Og så prøve at snakke med din kammerat om hvilken rolle han vil have. Hvis han ikke er interesseret så må du jo indstille dig på at blive enlig mor og på at evt miste venskabet. Vil så sige at jeg synes han er en idiot hvis han reagerer sådan.

Er generelt for at mænd har medbestemmelse, men synes også at hvis man har sex så må man også være forberedt på at den her slags kan ske og så mande sig op og tage ansvaret. Og du skal bestemt ikke få en abort fordi han vil have det.

Men det kan også være han skifter mening og gerne vil være der for barnet når han først har vænnet sig til tanken. 9 mdr er jo lang tid

Med den logik, bør man vel aldrig få en abort. Hvis man er kvinde og har sex, bør man vel være indstillet på, at det kan medføre et barn. Så må man jo få det barn. Din logik går vel begge veje?

Jeg er i øvrigt meget uenig og synes, at det er et mærkeligt argument. Jeg kan følge det i de tilfælde, hvor man vælger at have ubeskyttet sex, men er der tale om en graviditet trods relevant prævention, så er jeg uenig.

Hvad med teenagere? Skal en 15 årig knejt eller en 15 årig pige kun have sex, hvis de er indstillede på at beholde barnet, hvis hun bliver gravid? 

Anmeld Citér

18. maj 2021

Kir

Lymi skriver:

Med den logik, bør man vel aldrig få en abort. Hvis man er kvinde og har sex, bør man vel være indstillet på, at det kan medføre et barn. Så må man jo få det barn. Din logik går vel begge veje?

Jeg er i øvrigt meget uenig og synes, at det er et mærkeligt argument. Jeg kan følge det i de tilfælde, hvor man vælger at have ubeskyttet sex, men er der tale om en graviditet trods relevant prævention, så er jeg uenig.

Hvad med teenagere? Skal en 15 årig knejt eller en 15 årig pige kun have sex, hvis de er indstillede på at beholde barnet, hvis hun bliver gravid? 

Ok var nok lidt uklar jeg er for abort og synes man skal få en abort hvis man har lyst. Det jeg taler om er tilfælde hvor manden (altså en voksen mand) ikke vil have barnet men kvinden vil. Der synes jeg helt ærligt man som mand burde tage ansvar og være der for det barn. 

Og synes ikke du kan sammenligne den situation med en situation hvor kvinden vil have en abort og manden vil beholde barnet. For det er kvindens krop og hendes valg. Er helt enig i at det er en rigtig ulykkelig situation for manden, men desværre er det et af de tilfælde hvor der ikke er ligestilling. Fordi naturen nu fungerer som den gør.

Mht 15 årige og sex, så er det jo en helt tredje situation. Egentlig var det jo smart man ikke havde sex før man var voksen nok til at håndtere eventuelle konsekvenser, men det kommer jo aldrig til at ske så nej, jeg synes ikke et barn/teenagere er forpligtet på samme måde da de ikke kan konsekvensberegne som man kan som voksen. 

Anmeld Citér

18. maj 2021

Baby.mamma

Jeg kender såå mange, som har fået at vide, de ikke kunne få børn (kvinder).! Her inden for de sidste 2 år har 3 af dem jeg kender, som har fået dette at vide, altså født   Gravide ved "et uheld" og helt uden hjælp. Så jeg have bestemt ikke troet på lægen, og havde bestemt ikke fået et barn med min kammarat og bestemt ikke fået et barn med en, som ikke ønsker det. Det er HELT sikkert. 

Pøj, pøj

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.