Termin igår, men endnu ingen baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.703 visninger
27 svar
18 synes godt om
27. april 2021

nemisis

Profilbillede for nemisis

Åhhh hvor er det frustrerende at gå her og vente. 

Igår havde jeg termin med lillebror, men han lader ikke til at have nogen intentioner om at komme ud lige foreløbig. Jeg er så træt af at være gravid, og glæder mig sådan til at se min lille guldklump. Storesøster og resten af familien venter i spænding og alle spørger " er der sket noget nu" ca hvert 5. Minut. Alle gætter på hvornår han så kommer, og spørger mig hvad jeg tror....men jeg troede han kom som sin storesøster 5 dage før tid..så nu aner jeg det ikke.

Andre der er gået over termin og går og venter? Alt er klar til modtagelsen, bare ikke baby.

Suk

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
nemisis skriver:

Igår havde jeg termin med lillebror, men han lader ikke til at have nogen intentioner om at komme ud lige foreløbig. Jeg er så træt af at være gravid, og glæder mig sådan til at se min lille guldklump. Storesøster og resten af familien venter i spænding og alle spørger " er der sket noget nu" ca hvert 5. Minut. Alle gætter på hvornår han så kommer, og spørger mig hvad jeg tror....men jeg troede han kom som sin storesøster 5 dage før tid..så nu aner jeg det ikke.

Andre der er gået over termin og går og venter? Alt er klar til modtagelsen, bare ikke baby.

Suk

Åh hvor jeg kender følelsen.. Er dog selv kun 33+3 med lillebror, men med storesøster gik jeg 10 dage over tid! .. Og jeg havde det bestemt ikke godt! 

Og de der kommentarer om "sker der ikke snart noget" er simpelthen noget af det mest irriterende, når man selv er mega frustreret.. 

Jeg føler med dig og krydser fingre for, at der snart sker noget

Anmeld Citér

27. april 2021

nemisis

Unicorn1 skriver:

Åh hvor jeg kender følelsen.. Er dog selv kun 33+3 med lillebror, men med storesøster gik jeg 10 dage over tid! .. Og jeg havde det bestemt ikke godt! 

Og de der kommentarer om "sker der ikke snart noget" er simpelthen noget af det mest irriterende, når man selv er mega frustreret.. 

Jeg føler med dig og krydser fingre for, at der snart sker noget

Puha 10 dage lyder da også helt uoverskueligt...håber ikke han er helt så længe om det.

Tak for dit søde svar, rart at jeg ikke er alene med min frustration over alle de spørgsmål. Helt ærlig, jeg har jo ikke en jordisk chance for at svare på hvornår han kommer. Og hvis der var noget igang, så sad jeg sku nok ikke og talte med pgl. Eller tog telefonen så svaret giver ligesom sig selv i de tilfælde

Anmeld Citér

27. april 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
nemisis skriver:

Puha 10 dage lyder da også helt uoverskueligt...håber ikke han er helt så længe om det.

Tak for dit søde svar, rart at jeg ikke er alene med min frustration over alle de spørgsmål. Helt ærlig, jeg har jo ikke en jordisk chance for at svare på hvornår han kommer. Og hvis der var noget igang, så sad jeg sku nok ikke og talte med pgl. Eller tog telefonen så svaret giver ligesom sig selv i de tilfælde

Lige præcis.. Men det forstår folk bare ikke.. Men ellers så er et godt råd: lad være med at svare folk lige pt., hvis det påvirker dig for meget.. Det var et råd, jeg fik af min jordemoder

Anmeld Citér

27. april 2021

JC2014

Profilbillede for JC2014

Med storebror fødte jeg 39+3, men lillebror kom først 41+1. Tiden var godt nok lang. Se om du måske kan bruge de sidste dage inden baby kommer, på at hygge lidt ekstra med storesøster, imens det stadig bare er jer.

Jeg er selv 31 uger henne med nr. 3, og er godt nok spændt på hvornår jeg føder denne her gang.

Anmeld Citér

27. april 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg fødte 1. gang i 38+6 og 2. gang i 40+5. 

Så bare fordi, at man fødte før 1. gang er ikke ensbetydende med, at man føder før 2. gang. Jeg ved, at det er svært, at lade være med, at mærke efter hver eneste lille ting med ens krop. Men slap af og nyd de sidste dage

Anmeld Citér

27. april 2021

nemisis

JC2014 skriver:

Med storebror fødte jeg 39+3, men lillebror kom først 41+1. Tiden var godt nok lang. Se om du måske kan bruge de sidste dage inden baby kommer, på at hygge lidt ekstra med storesøster, imens det stadig bare er jer.

Jeg er selv 31 uger henne med nr. 3, og er godt nok spændt på hvornår jeg føder denne her gang.

Du har helt ret og jeg prøver at nyde tiden med storesøster, men jeg har det lidt skidt, meget lidt overskud og har ondt så det er svært.

Men det kunne nok gøre godt at vende min utålmodighed til at nyde jeg kan give min store pige lidt længere tid med mor. Tak 

Anmeld Citér

27. april 2021

nemisis

MoarHvidovre skriver:

Jeg fødte 1. gang i 38+6 og 2. gang i 40+5. 

Så bare fordi, at man fødte før 1. gang er ikke ensbetydende med, at man føder før 2. gang. Jeg ved, at det er svært, at lade være med, at mærke efter hver eneste lille ting med ens krop. Men slap af og nyd de sidste dage

Du har helt ret, han kommer jo når han kommer og jeg kan intet gøre ved det. Må nok var forsøge at være i det. 

Det irriterer bare min indre kontrolfreak.

Anmeld Citér

27. april 2021

AnoMor

nemisis skriver:

Suk

Puh. Ikke at jeg kender det som sådan. Gik selv kun 1 dag over tid da jeg fik første veer og fødte dagen efter (40+2). Men husker tydeligt utålmodigheden og trætheden af at være gravid og spændingen om at se baby osv.  

håber snart han melder sig ankomst

Anmeld Citér

27. april 2021

BabyIgen2022

Pyhh... det må være hårdt. Min datter kom 40+0. Det var dejligt rart at forholde sig til... men havde en veninde, der gik 2 uger over tid... Min moster gik 1 måned over tid med min kusine, før lægerne dengang i hippie-tiden endeligt indså, at hun nok ikke kunne gå i fødsel af sig selv (selvom det var 3. barn).

Det er måske liiidt kliche, men husk, husk, husk, hvor hårdt det kunne være med de helt små - og nyd, nyd, nyd den sidste tid med godt med overskud. Få renset fliserne, klippet græsset, tag fodbad, læs bøger, sov en masse, se din yndlingsserie, plant selvvandende blomster i haven osv. Få ryddet op i skabet osv. Og sig til den nysgerrige mormor/farmor, at du ikke kunne drømme om ikke at fortælle, når der var sket noget, så de må liiiige stoppe med det presseri

Kram til dig...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.