Idé til hvordan farve hår til udklædningsfest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.898 visninger
14 svar
9 synes godt om
20. april 2021

Anonym trådstarter

Mit børnehavebarn skal til klædudfest i næste uge og ønsker farve i håret. Gerne lilla eller lyserød/rød. Jeg er ikke interesseret i at købe decideret hårfarve, men tænker om der er fx fødevare vi kan bruge til at lave nogle sjove nuacer, som bare holder nogle timer/til næste vask? Har nogen af jer nogle gode fif eller idéer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2021

Babilooo

Det findes masser af sprayfarve til børns hår ifht udklædning.

Anmeld Citér

20. april 2021

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Det findes masser af sprayfarve til børns hår ifht udklædning.

Det kan jeg godt se, når jeg hurtigt søger - men jeg er mere på jagt efter om der findes nogle gode og kreative fif til sjov farvning af hår som undgår "købeprodukter" og fx spray eller kridt med en masse "gift" i... altså noget ala rødbedesaft og hvordan man så i så fald lige kan gøre det. Det skal som sagt bare holde et par timer ...

Anmeld Citér

20. april 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Frugtfarve? 
ved dog ikke om det kræver mere end en vask at få af 

ellers har jeg googlet mig til dette som skulle være fri for kemikalier: 

https://olisan.dk/haarfarve-kalk-2-farver-enhjoerning

Anmeld Citér

21. april 2021

Babilooo

Tror ikke der er “gift” i udklædningshårfsrve til børn.

Jeg tror at du få ødelagt meget ved at bruge rødbedesaft fx. Farve du ikke kan få af tøj/ sofa osv.

Anmeld Citér

21. april 2021

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg lavede engang en masse små heste haler og "syede" krøllet gavebånd i.

Det var et hit og så ret vildt ud. Så kan farven jo også varierer. 

Anmeld Citér

21. april 2021

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Tror ikke der er “gift” i udklædningshårfsrve til børn.

Jeg tror at du få ødelagt meget ved at bruge rødbedesaft fx. Farve du ikke kan få af tøj/ sofa osv.

Der er en hel del i - og ganske stor risiko for at udvikle allergier ligeså. Sådan er det jo ved enhver brug af den slags kemi, og det er det jeg gerne vil undgå, og så hellere ofte en tshirt eller kjole på at smide noget "hjemmebikset" farve i fra fx frugt eller lignende. Jeg var bare nysgerrig på om nogen havde prøvet det og måske havde en god "opskrift" eller fif til fremgangsmåde

Anmeld Citér

21. april 2021

Anonym trådstarter

Frugtfarve? 
ved dog ikke om det kræver mere end en vask at få af 

ellers har jeg googlet mig til dette som skulle være fri for kemikalier: 

https://olisan.dk/haarfarve-kalk-2-farver-enhjoerning

Ja, måske frugtfarve kunne du... jeg er spændt på om det ville blive noget mega klistret stads, men det kan jo vise sig...

Jeg kan også forstå at kalk er noget af det mindre skadelige at smide i håret på ungerne, jeg kan dog desværre ikke nå at fremskaffe det før jeg skal bruge det ..

Anmeld Citér

21. april 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Der er en hel del i - og ganske stor risiko for at udvikle allergier ligeså. Sådan er det jo ved enhver brug af den slags kemi, og det er det jeg gerne vil undgå, og så hellere ofte en tshirt eller kjole på at smide noget "hjemmebikset" farve i fra fx frugt eller lignende. Jeg var bare nysgerrig på om nogen havde prøvet det og måske havde en god "opskrift" eller fif til fremgangsmåde

Ikke fordi jeg ikke har respekt for at man er påpasselig med hvad man propper i og på sine unger. Slet ikke. Det er vi alle forhåbentlig  

dog vil jeg sige. At en enkelt gang med sådan en wash out hårspray fra Matas. Det vil ikke skade. Og det vaskes ud med almindelig shampoo efter første hårvask.  

Anmeld Citér

21. april 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
AnoMor skriver:

Ikke fordi jeg ikke har respekt for at man er påpasselig med hvad man propper i og på sine unger. Slet ikke. Det er vi alle forhåbentlig  

dog vil jeg sige. At en enkelt gang med sådan en wash out hårspray fra Matas. Det vil ikke skade. Og det vaskes ud med almindelig shampoo efter første hårvask.  

Altså ... Det er jo rigtig sødt af dig, at forsøge at råde. Men det ved du vel reelt set ikke noget om, hvorvidt det vil eller ej? Eksempelvis med et allergisk barn. Udslet, rødme og blære er jo en ganske kendt risiko ved den type produkter og er sågar nævnt på pakningen med advarsel?

Nå, men det er også lidt sagen/tråden uvedkommende uanset, thi spørgsmålet gik på hvorvidt nogen kendte til tricks eller opskrifter der gjorde at man kunne undgå fx kemiske spray, mere end på hvorvidt folk synes man godt kunne bruge spray alligevel ... mit bedste bud er rødbedejuice med en skefuld olie i

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.