Kir skriver:
Kender det virkelig godt! Nogen gange virker det for mig med mindfulness øvelser. Men det vil jeg anbefale at træne først på et andet tidspunkt på dagen så du får styr på teknikken.
Nogen gange hjælper det mig at tænke på et dejligt sted. Det er et sted fra min barndom som kun giver mig en god fornemmelse i kroppen. Jeg forestiller mig stedet både med lyd og lugt, det plejer for det meste at få min krop til at slappe af og det blokerer for tankerne.
Nogen gange virker det også at lave krydsord eller sudoko, det kan nogen gange gøre mig meget søvnig.
Men det trick der virker allerbedst for mig er, at jeg i stedet for at prøve at sove, så ligger jeg bevidst og kigger ud i mørket og tvinger mig selv til at have åbne øjne. Ligger aktivt og tænker nu skal jeg være vågen. På en eller anden måde kan jeg snyde min hjerne så den bliver virkelig søvnig. Når jeg så begynder at lukke øjnene tvinger jeg dem op igen. Til sidst falder jeg i søvn. Ved ikke om det kan virke for dig, eller om det kun er min mærkelige hjerne det fungerer for 
Har altid kun kastet mig ud i mindfulness når jeg skulle til at sove, så jeg må prøve, som du siger, at øve mig om dagen, så fungerer det måske bedre om aftenen.
Den med at tvinge øjnene åbne, den har jeg aldrig prøvet før. Vil klart give den et forsøg! Tak for svar
Anmeld
Citér