Søvn-tips

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2021

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Kender det virkelig godt! Nogen gange virker det for mig med mindfulness øvelser. Men det vil jeg anbefale at træne først på et andet tidspunkt på dagen så du får styr på teknikken.

Nogen gange hjælper det mig at tænke på et dejligt sted. Det er et sted fra min barndom som kun giver mig en god fornemmelse i kroppen. Jeg forestiller mig stedet både med lyd og lugt, det plejer for det meste at få min krop til at slappe af og det blokerer for tankerne.

Nogen gange virker det også at lave krydsord eller sudoko, det kan nogen gange gøre mig meget søvnig. 

Men det trick der virker allerbedst for mig er, at jeg i stedet for at prøve at sove, så ligger jeg bevidst og kigger ud i mørket og tvinger mig selv til at have åbne øjne. Ligger aktivt og tænker nu skal jeg være vågen. På en eller anden måde kan jeg snyde min hjerne så den bliver virkelig søvnig. Når jeg så begynder at lukke øjnene tvinger jeg dem op igen. Til sidst falder jeg i søvn. Ved ikke om det kan virke for dig, eller om det kun er min mærkelige hjerne det fungerer for

Har altid kun kastet mig ud i mindfulness når jeg skulle til at sove, så jeg må prøve, som du siger, at øve mig om dagen, så fungerer det måske bedre om aftenen.

Den med at tvinge øjnene åbne, den har jeg aldrig prøvet før. Vil klart give den et forsøg! Tak for svar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2021

Kir

Anonym skriver:

Har altid kun kastet mig ud i mindfulness når jeg skulle til at sove, så jeg må prøve, som du siger, at øve mig om dagen, så fungerer det måske bedre om aftenen.

Den med at tvinge øjnene åbne, den har jeg aldrig prøvet før. Vil klart give den et forsøg! Tak for svar

Velbekomme Det med at tvinge øjnene åbne, kom i tanke om at jeg finder et punkt at stirrer på og koncentrerer mig om det.

Håber du kan bruge det, ved hvor frustrerende det er at ligge søvnløs og vende og dreje sig. Og med mug hjalp det ikke at jeg vidste min baby kunne vågne nårsomhelst OG at have en snorkende kæreste

Anmeld Citér

13. april 2021

Anonym

Anonym skriver:

Har prøvet lydbog før, men enten var den spændende og så lyttede jeg og fulgte for meget med, og fandt jeg noget mindre spændende kørte tankerne bare rundt i hovedet på mig igen. Har også prøvet lydbøger dedikeret til at hjælpe på søvn, de har heller ingen effekt... Men tænker dog, at jeg må prøve at give det et skud mere, det jo bedre end ingenting. Hvilke lydbøger hører du?

Jeg lytter til - Hej far- kære Emil. - alt godt fra Havana. - logbog fra Wallenberg. Deres fortælle stemmer er så rolige.. 

Hov, jeg sover forresten også altid med mit vindue på klem ( i hak) og det gør en forskel på mit hoved dagen efter. 

Anmeld Citér

13. april 2021

B&J

Anonym skriver:

Jeg tænker, at jeg ligesom dig må prøve og så lære det. Om aftenen flyver tanker rundt i mit hoved, da man jo der er “alene”, og får ro på det tidspunkt, så jeg vender jo hele livssituationen i hovedet, og det fylder sindssygt. Et par gange har jeg simpelthen måtte ligge og tælle - 1, 2, 3, 4 og bare deropad, så jeg ikke lå og tænkte på alle de der ting. 

En anden ting der generer mig er, at jeg simpelthen ikke kan falde i søvn, hvis jeg har den mindste smule følelse af, at jeg skal tisse, og her snakker vi også få dråber, så jeg render på toilettet hele tiden. Det er nok grundet graviditeten her, men hvis jeg så når at ligge for længe uden at være faldet i søvn, jamen så er det ud på toilettet endnu engang, og jeg sover bare relativt langt fra badeværelset, så når man kommer ind igen er det helt forfra... Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan jeg skal overvinde kampen mod tisseriet, min krop kan virkelig ikke slappe af og falde i søvn, så længe jeg har den følelse

Jamen du lyder lige som mig jeg har også prøvet at tænke okay nu sover min skulder min arm mine finger også ned af ryggen osv osv omg alle de ting jeg har prøvet. Og jeg er dog ikke gravid men inden jeg flad i søvn igår lå jeg 1 time og var oppe og tisse to gange. For den da. Men ja jeg har virkelig lært at det er sådan det er for jeg kan virkelig ikke gøre andet. Selv om til tider er det møg hårdt og sort under øjne og man er som en zombi der render rundt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.