Søvn-tips

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

923 visninger
23 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. april 2021

Anonym trådstarter

Hejsa

Jeg kan simpelthen ikke sove om aftenen, uanset hvor træt jeg er. Jeg føler jeg har prøvet alt, men alligvel bliver den LANGT ud på natten hver evig eneste dag, hvilket er super hård, når hverdagen også skal fungere og jeg går på arbejde. Har prøvet med telefonen inden, uden telefon inden, mørke, lys, musik, tv, bad inden, intet bad inden, te, varme, kulde, med tøj, uden tøj. Føler simpelthen, at jeg har prøvet alt! Er totalt på bar bund, og den går bare ikke længere Hvad er jeres bedste tip, hvad har fungeret for jer? Og hvad gør i, hvis i virkelig ikke kan sove?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Har du også tidligere bøvlet med at falde i søvn?

Har du en ide om hvad det skyldes?

Måske en søvn meditation kunne være noget.

Anmeld Citér

12. april 2021

Anonym trådstarter

Jixy skriver:

Har du også tidligere bøvlet med at falde i søvn?

Har du en ide om hvad det skyldes?

Måske en søvn meditation kunne være noget.

Har også tideligere haft lidt bøvl med at falde i søvn, ja. Vil dog sige, at det aldrig har været så slemt her og i sådan en længere periode. Har før i tiden haft nætter af og til hvor det var slemt, men lige for tiden er det HVER nat.

har prøvet diverse meditations- og hypnose apps, de virkede de første 1-2 gange, men har ingen effekt haft siden. 

har også tideligere, dengang jeg gik til psykolog, talt med ham om det, men der var heller intet der rigtigt hjalp. Så jeg føler virkelig jeg er på bar bund i den her... 

Anmeld Citér

12. april 2021

B&J

Hej

Kan det ha nåede med dit arbejde? 
jeg er generelt en mega dårlig sover, jeg har dig lært og det to tid. Når jeg går i seng ingen mobil og jeg kigger ikke på den og heller ikke på klokken. Jeg smed mit vækkeur ud fordi jeg altid gloede på det også. Så når jeg går i seng er det for at sove/ slappe af i de perioder jeg ikke sover så godt. Det virker bare det med slap af lad vær med at tænke ej jeg kan ikke sove ej hvad er klokken ej hvad skal jeg i morgen osv osv for kroppen kan ikke slappe af. 
det tager tid at lære og sige det er okay du ikke får sovet men slappet af i sengen. 
self skal man huske på det må jo ikke gå over i nåede psysisk. 

Anmeld Citér

12. april 2021

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Hej

Kan det ha nåede med dit arbejde? 
jeg er generelt en mega dårlig sover, jeg har dig lært og det to tid. Når jeg går i seng ingen mobil og jeg kigger ikke på den og heller ikke på klokken. Jeg smed mit vækkeur ud fordi jeg altid gloede på det også. Så når jeg går i seng er det for at sove/ slappe af i de perioder jeg ikke sover så godt. Det virker bare det med slap af lad vær med at tænke ej jeg kan ikke sove ej hvad er klokken ej hvad skal jeg i morgen osv osv for kroppen kan ikke slappe af. 
det tager tid at lære og sige det er okay du ikke får sovet men slappet af i sengen. 
self skal man huske på det må jo ikke gå over i nåede psysisk. 

Jeg tænker, at jeg ligesom dig må prøve og så lære det. Om aftenen flyver tanker rundt i mit hoved, da man jo der er “alene”, og får ro på det tidspunkt, så jeg vender jo hele livssituationen i hovedet, og det fylder sindssygt. Et par gange har jeg simpelthen måtte ligge og tælle - 1, 2, 3, 4 og bare deropad, så jeg ikke lå og tænkte på alle de der ting. 

En anden ting der generer mig er, at jeg simpelthen ikke kan falde i søvn, hvis jeg har den mindste smule følelse af, at jeg skal tisse, og her snakker vi også få dråber, så jeg render på toilettet hele tiden. Det er nok grundet graviditeten her, men hvis jeg så når at ligge for længe uden at være faldet i søvn, jamen så er det ud på toilettet endnu engang, og jeg sover bare relativt langt fra badeværelset, så når man kommer ind igen er det helt forfra... Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan jeg skal overvinde kampen mod tisseriet, min krop kan virkelig ikke slappe af og falde i søvn, så længe jeg har den følelse

Anmeld Citér

12. april 2021

Anonym

Jeg lyttet lydbog.. skifter mellem 2-3 stykker, sætter den på 15/30 minutter, og så falder jeg altid i søvn. 

Anmeld Citér

12. april 2021

Emiliaa92

Som en nævner, så kunne lydbog/meditationsmusik måske være en idé?  Jeg kan ikke falde i søvn, hvis der er alt for stille. For så er det at tankerne netop kører rundt i hovedet.

Anmeld Citér

12. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg lyttet lydbog.. skifter mellem 2-3 stykker, sætter den på 15/30 minutter, og så falder jeg altid i søvn. 

Har prøvet lydbog før, men enten var den spændende og så lyttede jeg og fulgte for meget med, og fandt jeg noget mindre spændende kørte tankerne bare rundt i hovedet på mig igen. Har også prøvet lydbøger dedikeret til at hjælpe på søvn, de har heller ingen effekt... Men tænker dog, at jeg må prøve at give det et skud mere, det jo bedre end ingenting. Hvilke lydbøger hører du?

Anmeld Citér

12. april 2021

Anonym trådstarter

Emiliaa92 skriver:

Som en nævner, så kunne lydbog/meditationsmusik måske være en idé?  Jeg kan ikke falde i søvn, hvis der er alt for stille. For så er det at tankerne netop kører rundt i hovedet.

Har også tit det der med, at når der er for stille tænker jeg for meget, men når noget kører i baggrunden har jeg tendens til at lytte/følge med, så det bliver forstyrrende. Tænker jeg må finde en mellemting, hvor det hverken er stille eller forstyrrede. Hvad lytter du til, når du skal sove?

Anmeld Citér

12. april 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg har døjet med søvnbesvær i perioder. Jeg har haft glæde af podcasts på lav lyd, men selvfølgelig ikke noget som er alt for spændende eller sjovt. Faktisk hører jeg ofte ting som jeg har hørt mange gange før. Så koncentrerer jeg mig ikke for meget om det, men samtidig kan det at lytte på tale gøre at tankerne i hovedet ikke farer lige så meget rundt.

Hvis du føler der er mange tanker i hovedet ved sengetid kan du forsøge dig med at skrive tingene ned på papir. Det fungerer ikke for alle, men nogen kan godt lide at "tømme hovedet" hvis der er lidt for meget.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.