Hurtig test-Covid 19 test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det passer heller ikke helt. Min brors kammerat fik en lyntest før jul fordi de skulle holde julefrokost. Den var negativ. Dagen efter blev han pct testet fordi han havde hørt om usikkerheden og så var den positiv. 

så negative resultater på lynteste kan man heller ikk helt gå efter. Forstår slet ikk hvorfor de bruges 

Så har din brors ven været en af dem som hører under 0.5 % usikkerheden. 

Der er altså ikke validt, at bare fordi man kender en, som kender en, osv., så er det bedre end reelle undersøgelser.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg foretrækker PCR testen af flere årsager bla. at den er bare meget mere sikker i resultatet.

Det kommer rigtig meget an på den som er poderen om, hvorvidt jeg får brækfornemmelser eller ej. Men når du kun har prøvet det 1 gang ville jeg anbefale dig, at prøve det igen før du kaster håndklædet i ringen.

Man har fundet ud af, at rigtig mange ikke får et positivt svar ved næsepodning selvom de er positive. Der har været meget om det i pressen indenfor den sidste uge.

Anmeld Citér

6. april 2021

MoarHvidovre

47 % falske negative svar ved næsetest - er godt nok mange

Antigentest gav 47% falsk negative svar (ssi.dk)

Anmeld Citér

6. april 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Mom skriver:

Så har din brors ven været en af dem som hører under 0.5 % usikkerheden. 

Der er altså ikke validt, at bare fordi man kender en, som kender en, osv., så er det bedre end reelle undersøgelser.

Der er ingen 0.5% usikkerhed på det. De seneste reelle undersøgelser viser næsten 50% falske negative svar på antigen testen, så langt fra en 0.5% usikkerhed.

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2021/antigentest-gav-47-falsk-negative-svar

Anmeld Citér

6. april 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Janey skriver:

Der er ingen 0.5% usikkerhed på det. De seneste reelle undersøgelser viser næsten 50% falske negative svar på antigen testen, så langt fra en 0.5% usikkerhed.

Den havde jeg ikke set. Tak! 

Anmeld Citér

6. april 2021

Sandratoft

Janey skriver:

Hvad skal lyntesten så bruges til? 

jeg kan godt forstå at det ofte er en mere behagelig oplevelse at få en pcr test, men jeg personligt ville aldrig stole på svaret af en lyntest, uanset hvad det måtte være  

det er jo ikke sikkert at lukke samfundet op hvis en stor del af befolkningen tror de er negative, men faktisk er positive...

Anmeld Citér

7. april 2021

MoarHvidovre

Sandratoft skriver:

jeg kan godt forstå at det ofte er en mere behagelig oplevelse at få en pcr test, men jeg personligt ville aldrig stole på svaret af en lyntest, uanset hvad det måtte være  

det er jo ikke sikkert at lukke samfundet op hvis en stor del af befolkningen tror de er negative, men faktisk er positive...

Undersøgelsen er lavet i Valby (og jeg mener i Taastrup), hvor man bliver podet i næsen, halsen og en spyttest. Det er ud fra den, hvor f.eks. 3000 er testet positive i halsen og der var kun 47 % positive i næsen. 

Så det er ikke en stor del af befolkningen, men selvfølgelig for mange om det er 10 personer eller 100 personer.

Personligt får vi lavet en hals-test 1 gang om ugen og så hvis vi skal noget andet er det næse-test. Det er hele familien: far og 2 børn på 12 og 13 år.

Anmeld Citér

7. april 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Sandratoft skriver:

Umiddelbart kan den ikke bruges til ret meget, men jeg gætter på, at man har valgt at have lyntestmuligheden alligevel, fordi man ikke kapacitet til at teste folk nok med pcr test alene. Der er mange, der skal testes ofte pga. arbejde, og nu kommer der så en masse ekstra til, da vi alle skal testes, hvis vi skal i zoo, til frisør, på café osv. 

Anmeld Citér

9. april 2021

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar!

Dagen nærmer sig, hvor jeg skal testes, og det lyder måske fuldstændig dumt i manges øre, men jeg har det virkelig ikke godt  Jeg er decideret bange  

Så måske I har nogle tips til at mindske gak refleksen? Kan man det overhovedet udover det ene gode råd jeg har fået i den her tråd. 

Jeg er så bange for gak refleksen. Syntes det er så ubehageligt!  Derfor vil jeg også prøve testen, som man får i næsen for at sammenligne. Håber virkelig, at den i næsen er pence of cake

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.