Hurtig test-Covid 19 test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.668 visninger
28 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2021

Anonym trådstarter

Jeg kan lige så godt sige det lige ud. Jeg er blevet testet 1 gang i halsen for Covid (heldigvis negativ) og jeg var vitterligt ved at kaste op. Jeg hostede voldsomt og min brækrefleks kom frem af flere omgange, m og det var simpelthen så flovt  Jeg er ikke blevet testet siden...simpelthen fordi jeg er bange for det  bange for at kaste op. Uansvarligt...tja måske, men jeg kan virkelig ikke klare det. 
Men nu hvor frisører osv åbner og hvor det er et krav med en negativ test er jeg jo nødt til det. 
Derfor søger jeg erfaring fra jer der har prøvet en hurtig test. Hvad foretrækker I? Test i svælget eller i næsen?? Og hvorfor?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg kan lige så godt sige det lige ud. Jeg er blevet testet 1 gang i halsen for Covid (heldigvis negativ) og jeg var vitterligt ved at kaste op. Jeg hostede voldsomt og min brækrefleks kom frem af flere omgange, m og det var simpelthen så flovt  Jeg er ikke blevet testet siden...simpelthen fordi jeg er bange for det  bange for at kaste op. Uansvarligt...tja måske, men jeg kan virkelig ikke klare det. 
Men nu hvor frisører osv åbner og hvor det er et krav med en negativ test er jeg jo nødt til det. 
Derfor søger jeg erfaring fra jer der har prøvet en hurtig test. Hvad foretrækker I? Test i svælget eller i næsen?? Og hvorfor?? 

Jeg har ikke prøvet næsen. Synes simpelthen det ser så ubehageligt ud. Og bare det st bruge næsespray og generelt få noget op i næsen synes jeg er yderst ubehageligt. Så jeg tager altid svælget. 

jeg får også de vildeste bræk reflekser og siger altid inden til testeren at de ligeså godt kan have en spand klar til hvis jeg kaster op. Alle tager det med et smil. Der bruges næsten altid 2-3 forsøg fordi jeg er så dårlig til det. 

men, uagtet hvor åndsvagt det end lyder. Så hørte jeg om en fidus til at fjerne/nedsætte refleksen. 

Med højre hånd lav en knytnæve med tommel inde i hånden så den klemmes i 5 sekunder, tag derefter højre pegefinger og placer på hagen i 5 sekunder og brug derefter venstre pege og tommelfinger og klem i mellemleder mellem højrehånds tommel og pegefinger i 10 sekunder. 
i sh*t you not. Efter jeg gjorde det de sidste to gange jeg er blevet testen har de kun skulle bruge et enkelt forsøg og har kun gagget en enkelt gang. 

Anmeld Citér

4. april 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg får en hurtigt test med vatpinden i næsen 2 gange om uge pga arbejde og alvorlig sygdom i familien. Den nye metode hvor pinden ikke skal så langt op, anser jeg slet ikke som noget problem, det gør ikke ondt og er hurtigt overstået.

Anmeld Citér

4. april 2021

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg får en hurtigt test med vatpinden i næsen 2 gange om uge pga arbejde og alvorlig sygdom i familien. Den nye metode hvor pinden ikke skal så langt op, anser jeg slet ikke som noget problem, det gør ikke ondt og er hurtigt overstået.

Bruger de alle steder i landet den nye hvor de ikke når så højt op?? Og hvor langt når de op vil du skyde på??

Anmeld Citér

4. april 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har ikke prøvet næsen. Synes simpelthen det ser så ubehageligt ud. Og bare det st bruge næsespray og generelt få noget op i næsen synes jeg er yderst ubehageligt. Så jeg tager altid svælget. 

jeg får også de vildeste bræk reflekser og siger altid inden til testeren at de ligeså godt kan have en spand klar til hvis jeg kaster op. Alle tager det med et smil. Der bruges næsten altid 2-3 forsøg fordi jeg er så dårlig til det. 

men, uagtet hvor åndsvagt det end lyder. Så hørte jeg om en fidus til at fjerne/nedsætte refleksen. 

Med højre hånd lav en knytnæve med tommel inde i hånden så den klemmes i 5 sekunder, tag derefter højre pegefinger og placer på hagen i 5 sekunder og brug derefter venstre pege og tommelfinger og klem i mellemleder mellem højrehånds tommel og pegefinger i 10 sekunder. 
i sh*t you not. Efter jeg gjorde det de sidste to gange jeg er blevet testen har de kun skulle bruge et enkelt forsøg og har kun gagget en enkelt gang. 

Altså man skal gøre det imens de poder en’?? Ser det ikke lidt akavet ud? He he...

Anmeld Citér

4. april 2021

Anonym

Anonym skriver:

Altså man skal gøre det imens de poder en’?? Ser det ikke lidt akavet ud? He he...

Nej lige inden man skal podes. 

næh. Man kan gøre det meget disket. Evt i bilen inden man går ind hvis man er i bil vel at mærke

Anmeld Citér

4. april 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Bruger de alle steder i landet den nye hvor de ikke når så højt op?? Og hvor langt når de op vil du skyde på??

Jeg tror alle steder de bruger den nye og jeg estimere at den kommer 1,5 - 2 cm op i næsen.

Anmeld Citér

4. april 2021

Nomnom

Jeg har det som dig med pcr-testen. Ifm. mit planlagte kejsersnit måtte de opgive at lave den i svælget. Jeg blev sendt på fødegangen, hvor en læge så stod klar til at lave pcr-testen i næsen på mig. Peace og cake. 

Jeg har ikke fået foretaget en pcr-test siden og kommer heller ikke til det hvis ikke de vil lave den i næsen på mig.

Jeg får kviktesten i næsen to gange ugentligt. Den nye korte synes jeg er ingen ting, men igen, det er jo forskelligt.

Anmeld Citér

4. april 2021

Anonym

Jeg har hørt, at den nye korte model, de poder i næsen med skulle være 2-3 cm  Og det passer sådan set meget godt med, hvordan jeg oplevede det...Det var hurtigt overstået: Podepind op i næsen og så kørte hun den lidt rundt i ‘kanten’ af selve næseboret (begge to) Udover at mit højre næsebor kildede - endog meget - mere end det venstre, var det ingen sag. Men tror bestemt også, der kan være en ret stor forskel på hvordan det opleves for den enkelte

Jeg var ærlig talt meget nervøs op til, men var pga nogle omstændighederne nødt til det - Og jeg var enormt lettet & positivt overrasket bagefter. Og syntes også, det var SÅ meget lettere/smartere med den meget kortere ventetid på prøvesvar...

Så, Summa Summarum  Jeg hepper på dig - Vov pelsen lidt og kast dig ud i det!  Tror jeg bestemt ikke, du kommer til, at fortryde

Anmeld Citér

4. april 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg føler også at jeg skal brække mig når jeg får den i halsen, et par gange har det gået hurtigt, så det er forskelligt ud fra hvem der gør det... Men det skulle gøres, og jeg tror ikke de ville se mærkeligt på en, hvis man brækkede sig. Det er hvad der sker.. 

Jeg får taget den i næsen nu, fordi jeg går i skole(vi har testcenter på skolen), den kommer 4 cm i begge næsebor og hos mig presser det voldsomt på tårekanalerne, og det er en smule ubehageligt, men igen det skal gøres, ellers kan jeg ikke komme i skole. 

Tag af sted, snak med dem(dem jeg har mødt er meget søde) og de spørg altid om man har prøvet det før.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.