Hurtig test-Covid 19 test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu har jeg prøvet alle 3 typer tests, og den nye i næsen, er virklig bare peace of cake. Hurtigt overstået.

Jeg lukker øjnene, så jeg ik kommer til at nyse, men ellers ik noget problem. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2021

Lje

Anonym skriver:

Altså man skal gøre det imens de poder en’?? Ser det ikke lidt akavet ud? He he...

Jeg tror, du skal fokusere mindre på hvordan du fremstår (det er jo virkelig ikke vigtigt og poderne er da ligeglade). Og mere på, at hyppig test er vejen frem ifht. genopning. 

Min mand synger næste (virkelig dårlig) opera, når vi bliver PCR-testet. Hans "ahhh"-lyd bliver til en lang og syngende tone mens de poder. Han er da ligeglad. For det hjælper. Og siger det bare inden da til poderen. 

Vi (inkl. søn på snart 6 år) bliver PCR-testet ugentligt og er blevet det i 3 måneder (pga. arbejde og sygdom i tætteste familie) og hvis der har været det mindste på dagen, har vi sagt det inden podningen. 

Gør det der virker for dig og pyt med hvordan du ser ud i mens. 

Vh. 

Anmeld Citér

5. april 2021

Anonym

Jeg må have haft en træls poder, for den eneste gang jeg prøvede en kviktest af de nye, trykkede han så hårdt, at jeg havde ondt i næsen flere timer efter.

Men det er et krav på mit arbejde nu, at test er max 72 timer gammel, så jeg håber min oplevelse var undtagelsen

Anmeld Citér

5. april 2021

Anonym

Jeg har fået tage den i halsen en del gange efterhånden og synes ikke den er ubehagelig og det går så Hurtig at jeg ikke  lægger mærke til det ofre er køen indtil testen der tager  længst tid  til gengæld har jeg svœrt ved at forestille mig at skulle få tage en lyn test og i bund og grund er vi mennesker bare forskel

Anmeld Citér

5. april 2021

Janet1989

Jeg har det enormt svært med pcr-testen - også fordi det er så pisse ubehageligt at få vatpinden ned i halsen ... 

men jeg frygtede virkelig også at skulle have taget næsetesten, fik taget den i går og var sø nervøs . Men det gjorde virkelig slet ikke ondt ?? Jeg fortrækker næsetesten nu ihvertfald ����

Anmeld Citér

5. april 2021

Babilooo

Har lige været afsted .. det kilder i næsen - men det gjorde overhoved ikke ondt. Det mest irriterende var ventetiden på at komme til. Bruger ca.1 time fordi alle skal have coronapas  her efter påsken.

Anmeld Citér

6. april 2021

Anonym

Det er lidt off topic, jeg håber det er ok. Men hvis jeg nu fx skulle til frisør, er det så ligemeget om det er en pcr test eller lyntest jeg fremviser svar fra? 
Grunden til jeg spørger er fordi der jo har været undersøgelser om at svarene fra lyntestene ikke har været korrekte i op mod 50% af tilfældene, så har svært ved at forestille mig at man bare frit kan vælge om man vil have pcr test eller lyntest, men igen, jeg ved det ikke. 

Anmeld Citér

6. april 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det er lidt off topic, jeg håber det er ok. Men hvis jeg nu fx skulle til frisør, er det så ligemeget om det er en pcr test eller lyntest jeg fremviser svar fra? 
Grunden til jeg spørger er fordi der jo har været undersøgelser om at svarene fra lyntestene ikke har været korrekte i op mod 50% af tilfældene, så har svært ved at forestille mig at man bare frit kan vælge om man vil have pcr test eller lyntest, men igen, jeg ved det ikke. 

Det er ligegyldigt hvilken type. Men ja - det giver ingen mening når de er så usikre

Man kan lige så godt trække lod mellem to sedler. 

Anmeld Citér

6. april 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det er ligegyldigt hvilken type. Men ja - det giver ingen mening når de er så usikre

Man kan lige så godt trække lod mellem to sedler. 

Ahh det er vist ikke helt sandt?

Jeg mener at have læst, at man kan stole på et negativt resultat (og det er jo det, du skal bruge), men hvis man tester positivt, så skal man have en pcr test.

https://www.rigshospitalet.dk/presse-og-nyt/nyheder/nyheder/Sider/2021/januar/resultater-af-sammenligning-mellem-covid-19-pcr-test-og-antigen-test-laegges-frem.aspx

Anmeld Citér

6. april 2021

Anonym

Mom skriver:

Ahh det er vist ikke helt sandt?

Jeg mener at have læst, at man kan stole på et negativt resultat (og det er jo det, du skal bruge), men hvis man tester positivt, så skal man have en pcr test.

https://www.rigshospitalet.dk/presse-og-nyt/nyheder/nyheder/Sider/2021/januar/resultater-af-sammenligning-mellem-covid-19-pcr-test-og-antigen-test-laegges-frem.aspx

Det passer heller ikke helt. Min brors kammerat fik en lyntest før jul fordi de skulle holde julefrokost. Den var negativ. Dagen efter blev han pct testet fordi han havde hørt om usikkerheden og så var den positiv. 

så negative resultater på lynteste kan man heller ikk helt gå efter. Forstår slet ikk hvorfor de bruges 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.