Nu gider jeg ikke snakke om skyld, eller om, hvornår du burde have reageret. Jeg er selv kommet ud af et næsten 15 års langt forhold, som jeg skulle have gået fra mange år tidliere. Sådan er det, og det lærer man af.
Det kommer til at lyde kort og koldt, men du lyder ikke til at være tilfreds i forholdet, og jeg kender som sagt det med, at tiden bare går, og man ikke får gjort noget ved det- for det går jo "fint" og vi har det jo "fint". Og nu har du måske fået et wake-up call, nu hvor hun er gravid, det er, hvad det er. Det var jo ikke planlagt, så uanset hvad, så kan man ikke forlange/forvente, at hverken du eller hun bliver glædeligt overrasket.
Du lyder til at ville være gladere uden det forhold. Du er ikke klar til at binde dig, har ikke prøvet nok af- forhold, uformelle sexpartnere you name it, og hvor kan jeg sætte mig ind i det!
Det er selvfølgelig skidt og øv, at forholdet ikke var afsluttet noget tidligere, men hvis du ikke føler dig tilfreds i det, så kom videre på en ordentlig måde, for alles skyld. Som en anden nævner, din x kan jo i princippet finde på at beholde barnet, og der skal I kunne samarbejde omkring barnet og de mange efterfølgende år. Så et "clean break" uden for meget ballade er at foretrække.
Men gør op med dig selv. Set udefra kan jeg relatere til flere af de ting, du skriver, og jeg læser det som om, du ikke er i det forhold, du ønsker at ende dine dage i som en glad mand.
Alt held og lykke med det hele