Hun tisser hele tiden i bukserne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.315 visninger
12 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. februar 2021

Anonym trådstarter

Jeg har en pige på 3, som tisser oftere og oftere i bukserne med begrundelsen "jeg gider ikke gå på toilettet". Hun vil 1000 gange hellere skrige af sine lungers fulde kraft og græde samt sætte sig på gulvet LIGE foran toilettet og tisse i bukserne end sætte sig og tisse. Vi prøver at følge hende på toilettet hver halve til hele time og mange gange med succes. Men så har vi dage (som i dag) hvor hun åbenbart foretrækker at tisse i bukserne. 5 uheld har vi haft, alle sammen fordi hun ikke "havde lyst til at tisse på toilettet".

Jeg er sekunder fra at give hende ble på igen, selvom hun ellers har været blefri i 6 måneder - dette på hendes initiativ. 

Jeg har prøvet at ignorere hendes uheld, prøvet at snakke med hende, været upædagogisk og skældt hende ud samt ladet hende rende rundt i sit tisse-tøj. Hun siger selv at hun kan lide at have tissetøj på, men en gang i mellem kan hun ikke lide det og så skal vi hele møllen igennem med at få det hele af hende, skylle hende og så en kamp med at få nyt, rent tøj på igen. 

Jeg er så tyndslidt og jeg orker det ikke mere. Hvad gør jeg?! Hun er tjekket hos lægen, der er intet medicinsk i vejen med hende. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

Har I prøvet med potte?

Anmeld Citér

25. februar 2021

asphodel

Vi havde ikke helt samme situation, men vi var også igennem hele listen over diverse toiletfremmende tiltag uden at noget som helst virkede. Til sidst sagde vi til hende at hver gang hun tissede på toilettet, så fik hun en vingummi. Og det fandt hun vældig motiverende, så der gik ikke lang tid før hun tissede på toilettet hver gang.

Vi udfasede herefter vingummierne, så det blev til at hun fik en hoops hver gang hun havde tisset (hjemme hos os er hoops slik og ikke morgenmad), og en vingummi når hun havde pruttet. Og til sidst løb vingummiglasset tør for vingummier (= mor holdt op med at fylde det op), og så var det bare det.

Anmeld Citér

25. februar 2021

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Har I prøvet med potte?

Vi har haft potte, babytoilet med skyllelyd og nu bræt på toilettet. Det har fungeret super fint frem til nu. Hun har skammel så hun kan komme op og ned selv uden hjælp

Anmeld Citér

25. februar 2021

Anonym trådstarter

asphodel skriver:

Vi havde ikke helt samme situation, men vi var også igennem hele listen over diverse toiletfremmende tiltag uden at noget som helst virkede. Til sidst sagde vi til hende at hver gang hun tissede på toilettet, så fik hun en vingummi. Og det fandt hun vældig motiverende, så der gik ikke lang tid før hun tissede på toilettet hver gang.

Vi udfasede herefter vingummierne, så det blev til at hun fik en hoops hver gang hun havde tisset (hjemme hos os er hoops slik og ikke morgenmad), og en vingummi når hun havde pruttet. Og til sidst løb vingummiglasset tør for vingummier (= mor holdt op med at fylde det op), og så var det bare det.

Det må være sådan vi prøver, for øv hvor er det bare surt 

Anmeld Citér

25. februar 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Det må være sådan vi prøver, for øv hvor er det bare surt 

Vi har også brugt bolsjepædagogik med vores ældste - det fungerede ganske fint. 
men husk at du ikke må italesætte at hun så ikke får en vingummi når hun så har tisset i bukserne. Der skal helst ikke være nogen straf men kun belønning

Anmeld Citér

25. februar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Lad være med at gøre et stort nummer ud af det og skift tøjet.

Det er synd (og ret ulækkert) at hun skal løbe rundt i tissetøj og man må aldrig skælde ud 

Man siger det er normalt med uheld op til et år efter de er blevet blefri. (Tror ikke du skal tage meningen i sætningen "jeg gider ikke" "jeg kan godt lide at gå rundt i tissetøj" bogstaveligt, det kan handle om så meget andet"

Anmeld Citér

25. februar 2021

fehår

Du skriver 5 uheld, og at hun har været blefri i seks måneder. Det lyder da ret flot!

Jeg er ellers enig med Fortvivlet. 

Anmeld Citér

25. februar 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Du skriver 5 uheld, og at hun har været blefri i seks måneder. Det lyder da ret flot!

Jeg er ellers enig med Fortvivlet. 

Jeg læser det som 5 uheld på en dag, men det er jo stadig normalt at børn har dårlige perioder  

Anmeld Citér

25. februar 2021

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Lad være med at gøre et stort nummer ud af det og skift tøjet.

Det er synd (og ret ulækkert) at hun skal løbe rundt i tissetøj og man må aldrig skælde ud 

Man siger det er normalt med uheld op til et år efter de er blevet blefri. (Tror ikke du skal tage meningen i sætningen "jeg gider ikke" "jeg kan godt lide at gå rundt i tissetøj" bogstaveligt, det kan handle om så meget andet"

Hun får ikke lov til at løbe rundt i det timer, men hun tissede i bukserne mens vi spurgte madpakker og der fik hun lov til at vente med at få tøjet af og komme i bad til jeg havde sat kølevarer mv i køleskabet. Dvs hun måtte vente i 15 min. Havde hun grædt og brokket sig, så havde jeg sluppet alt hvad jeg havde i hænderne.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.