Jeg har en pige på 3, som tisser oftere og oftere i bukserne med begrundelsen "jeg gider ikke gå på toilettet". Hun vil 1000 gange hellere skrige af sine lungers fulde kraft og græde samt sætte sig på gulvet LIGE foran toilettet og tisse i bukserne end sætte sig og tisse. Vi prøver at følge hende på toilettet hver halve til hele time og mange gange med succes. Men så har vi dage (som i dag) hvor hun åbenbart foretrækker at tisse i bukserne. 5 uheld har vi haft, alle sammen fordi hun ikke "havde lyst til at tisse på toilettet".
Jeg er sekunder fra at give hende ble på igen, selvom hun ellers har været blefri i 6 måneder - dette på hendes initiativ.
Jeg har prøvet at ignorere hendes uheld, prøvet at snakke med hende, været upædagogisk og skældt hende ud samt ladet hende rende rundt i sit tisse-tøj. Hun siger selv at hun kan lide at have tissetøj på, men en gang i mellem kan hun ikke lide det og så skal vi hele møllen igennem med at få det hele af hende, skylle hende og så en kamp med at få nyt, rent tøj på igen.
Jeg er så tyndslidt og jeg orker det ikke mere. Hvad gør jeg?! Hun er tjekket hos lægen, der er intet medicinsk i vejen med hende.
Anmeld
Citér