Er jeg mon gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg har idag testet negativ hos lægen? Så mærkeligt! Jeg er blevet bedt om at komme tilbage om en uge, med mindre min menstruation kommer.... Så det var et kæmpe slag i hovedet...

Det er præcis derfor det ikke altid er en god ide at blive testet hos lægen. 
testene er af forskellige mærker og nogle er mere følsomme end andre. Inklusivt at din urins koncentration aldrig vil være den samme. 
Jeg er sikker på at om nogle dage er der ingen tvivl. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2021

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Okay, jeg begynder at tro noget mere på det nu! 

Jeg har en sjov menstruation agtigt fornemmelse i maven / underlivet, en slags murren. Helt vildt uren hud og virkelig ømme bryster. 

vi krydser fingre for at det er en baby, der er i gang med at finde sin plads derinde

Det lyder som mig. Da der så var gået en uges tid med den fornemmelse og ingen mens testede jeg og fik en positiv test, og en skøn pige 8 måneder senere ��

Anmeld Citér

17. februar 2021

Anonym

Som jeg skrev i et tidligere indlæg. Nej det er ikke underligt, at testen hos lægen er utydelig/negativ. 

testene hos lægerne er ofte ikke så følsomme, som dem i supermarkedet. 

Du var blevet advaret mod det, det er nemlig et slag i hovedet. :-) 

Jeg har selv stået der. Af flere omgange. 
Den ene gang sagde lægen, efter at testen havde ligget der ca 3 min - nej den er negativ. Så spurgte jeg om en masse spørgsmål. Og lige inden jeg gik ud af døren, så var lægens test også blevet positiv. ( det var med mine graviditet på hormonspiral)

De er bare ikke følsomme. Og uanset hvad, så har du testet postiv derhjemme. Flot positiv. Men ingen kan jo sige, om den hænger ved. 

Jeg har selv haft fine streger - og det hang ikke ved. Man er vitterligt nødt til bare at tro på, at det er okay indtil det modsatte er bevist. Ellers kommer du til at gå og ville kontrollere en masse ting, du slet ikke kan. Og det vil gøre dig angst og rigtig ked af det på sigt. 

Du er gravid - du har HCG i kroppen. Uden tvivl. 
Vi krydser for et barn :-) 

ps jeg har i øvrigt aldrig haft så voldsomme mens smerter, som da jeg var gravid. Og jeg har to børn...

Anmeld Citér

17. februar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg har idag testet negativ hos lægen? Så mærkeligt! Jeg er blevet bedt om at komme tilbage om en uge, med mindre min menstruation kommer.... Så det var et kæmpe slag i hovedet...

Som EKAB også skriver. Så bliver en test ikke negativ fra den ene dag til den anden. Så slå koldt vand i blodet og test igen om en uge. Ved godt det er lang tid at vente. Men de teste du har lagt op her er tydelig positive  

Anmeld Citér

17. februar 2021

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Som EKAB også skriver. Så bliver en test ikke negativ fra den ene dag til den anden. Så slå koldt vand i blodet og test igen om en uge. Ved godt det er lang tid at vente. Men de teste du har lagt op her er tydelig positive  

Jeg tog også fluks hjem og forsøgte at tage en ny test.... Og den siger endnu mere positiv end igår

Anmeld Citér

17. februar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tog også fluks hjem og forsøgte at tage en ny test.... Og den siger endnu mere positiv end igår

Billede efter test hos lægen.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

17. februar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Som jeg skrev i et tidligere indlæg. Nej det er ikke underligt, at testen hos lægen er utydelig/negativ. 

testene hos lægerne er ofte ikke så følsomme, som dem i supermarkedet. 

Du var blevet advaret mod det, det er nemlig et slag i hovedet. :-) 

Jeg har selv stået der. Af flere omgange. 
Den ene gang sagde lægen, efter at testen havde ligget der ca 3 min - nej den er negativ. Så spurgte jeg om en masse spørgsmål. Og lige inden jeg gik ud af døren, så var lægens test også blevet positiv. ( det var med mine graviditet på hormonspiral)

De er bare ikke følsomme. Og uanset hvad, så har du testet postiv derhjemme. Flot positiv. Men ingen kan jo sige, om den hænger ved. 

Jeg har selv haft fine streger - og det hang ikke ved. Man er vitterligt nødt til bare at tro på, at det er okay indtil det modsatte er bevist. Ellers kommer du til at gå og ville kontrollere en masse ting, du slet ikke kan. Og det vil gøre dig angst og rigtig ked af det på sigt. 

Du er gravid - du har HCG i kroppen. Uden tvivl. 
Vi krydser for et barn :-) 

ps jeg har i øvrigt aldrig haft så voldsomme mens smerter, som da jeg var gravid. Og jeg har to børn...

Jeg havde desværre ikke rigtig noget valg, da jeg var nødsaget til at fortælle min læge det. Vi slår koldt vand i blodet og fortsætter evt at teste herhjemme

Anmeld Citér

17. februar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Billede efter test hos lægen.

Du behøver ikk teste mere hjemme. Det er spild af penge. For du er uden tvi l gravid.

vent en uge som lægen sagde og tag op og bliv testet det igen

Anmeld Citér

17. februar 2021

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Du behøver ikk teste mere hjemme. Det er spild af penge. For du er uden tvi l gravid.

vent en uge som lægen sagde og tag op og bliv testet det igen

Tak! jeg tænker at give det nogen dage, jeg vil umiddelbart være i uge 5 nu. Vi har snakket om at tage til en tidlig scanning i uge 7 - det vil give mest mening, hvis ikke min menstruation er kommet

Anmeld Citér

17. februar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Tak! jeg tænker at give det nogen dage, jeg vil umiddelbart være i uge 5 nu. Vi har snakket om at tage til en tidlig scanning i uge 7 - det vil give mest mening, hvis ikke min menstruation er kommet

Hvis det giver dig en tryghed så kan i jo godt gøre det.  

bare husk. At en tidlig scanning ikk er ensbetydende med at det ikke Kan gå galt. Jeg holdte mig selv fra dem fordi jeg ikk ville sætte forhåbningerne for højt før efter 12. Uge

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.