Er jeg mon gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.784 visninger
34 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. februar 2021

Anonym trådstarter

Er jeg mon gravid?

denne test er taget om eftermiddagen. Jeg er i tvivl hvad testen betyder, når den viser en så svag streg? 

andre der er prøvet det samme, som er endt med en baby? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Er jeg mon gravid?

denne test er taget om eftermiddagen. Jeg er i tvivl hvad testen betyder, når den viser en så svag streg? 

andre der er prøvet det samme, som er endt med en baby? 

Det er ikk tydeligheden af stregen der afgør om du er gravid. Er stregen der. Så er den god nok  

min streg var meget mere utydelig selvom jeg var over 5 uger henne da jeg testede. Og der kom en sund og rask dreng ud af det  

Anmeld Citér

16. februar 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Som en anden skrev så har det intet betydning om hvor tydelig en streg du har. Den test er positiv. 

Anmeld Citér

16. februar 2021

Anonym

Den test er ikke utydelig. Den er fin tydelig. Du er gravid.

Anmeld Citér

16. februar 2021

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Det er ikk tydeligheden af stregen der afgør om du er gravid. Er stregen der. Så er den god nok  

min streg var meget mere utydelig selvom jeg var over 5 uger henne da jeg testede. Og der kom en sund og rask dreng ud af det  

Tak for hurtigt svar :-) 

Hvad sagde din læge til din svage positive test? Fik du tager blodprøver eller andet?

Anmeld Citér

16. februar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Tak for hurtigt svar :-) 

Hvad sagde din læge til din svage positive test? Fik du tager blodprøver eller andet?

Man skal ikke have taget blodprøver.

Din streg er fint positiv, tillykke.

Anmeld Citér

16. februar 2021

Anonym

Stregens tydelighed har INTET at gøre med “hvor gravid” du er. Det handler om sammensætningen i din urin. Hvordan HCG udskilles, hvordan vandet udskilles, hvor meget du har drukket, spist (der kommer jo væske fra mad) osv. 

Se HCG som perler i et glas med en masse små sten. Hvor stenene er vand, mad osv. 

Der vil være plads til flere perler, hvis du ikke har hældt så mange små sten i (altså væske og mad) dette er totalt individuelt fra kvinde, fordi vi er fysiologiske forskellige. Eksempelvis din nyres evne til at rense) 

Fordi perlerne ligger spredt, fordi du har indtaget væske og mad osv, så er testen “svagere”. Men den siger intet om, hvor mange perler du har i kroppen og uden for det glas. Eller hvordan glasset ville se ud, hvis se ikke havde hældt 10 flere småsten i, da du drak et glas cola i går... osv. 

Så med andre ord - stregen siger “vi har fundet perler”. Den siger ikke hvor mange perler, for det afhænger af ret så meget. Og din egen evne til at udskille perlerne. 

og Hvis der er alt for mange perler, så bliver testen forvirret og sige “er det perler eller sten når de ligger så tæt?” og kan også vise svag/negativ for nogen. (Her taler vi så en del længere henne for de fleste 8+) Fordi testen kun kan aflæse perler der ligger med en vis afstand for at kunne kende forskel på småsten og perler. Så en graviditetstest er eksempelvis lavet til at finde perler mellem 10-10.000 stykker mellem småsten. Har du over eller u der bliver den forvirret. For langt de fleste har nemlig mellem 10-10.000 de første mange uger. (Hvor man typisk opdager sin graviditet)

lang metaforisk forklaring - men håber du forstår :-)

Og den steg er meget tydelig. Og ikke svag. Det vil en læge heller ikke sige. 

Anmeld Citér

16. februar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Stregens tydelighed har INTET at gøre med “hvor gravid” du er. Det handler om sammensætningen i din urin. Hvordan HCG udskilles, hvordan vandet udskilles, hvor meget du har drukket, spist (der kommer jo væske fra mad) osv. 

Se HCG som perler i et glas med en masse små sten. Hvor stenene er vand, mad osv. 

Der vil være plads til flere perler, hvis du ikke har hældt så mange små sten i (altså væske og mad) dette er totalt individuelt fra kvinde, fordi vi er fysiologiske forskellige. Eksempelvis din nyres evne til at rense) 

Fordi perlerne ligger spredt, fordi du har indtaget væske og mad osv, så er testen “svagere”. Men den siger intet om, hvor mange perler du har i kroppen og uden for det glas. Eller hvordan glasset ville se ud, hvis se ikke havde hældt 10 flere småsten i, da du drak et glas cola i går... osv. 

Så med andre ord - stregen siger “vi har fundet perler”. Den siger ikke hvor mange perler, for det afhænger af ret så meget. Og din egen evne til at udskille perlerne. 

og Hvis der er alt for mange perler, så bliver testen forvirret og sige “er det perler eller sten når de ligger så tæt?” og kan også vise svag/negativ for nogen. (Her taler vi så en del længere henne for de fleste 8+) Fordi testen kun kan aflæse perler der ligger med en vis afstand for at kunne kende forskel på småsten og perler. Så en graviditetstest er eksempelvis lavet til at finde perler mellem 10-10.000 stykker mellem småsten. Har du over eller u der bliver den forvirret. For langt de fleste har nemlig mellem 10-10.000 de første mange uger. (Hvor man typisk opdager sin graviditet)

lang metaforisk forklaring - men håber du forstår :-)

Og den steg er meget tydelig. Og ikke svag. Det vil en læge heller ikke sige. 

Det gjorde den! Tusinde tak. 

jeg tror også det handler om, at man som kvinde desværre sammenligner sig med andre kvinder og deres utrolig flotte positive streger på testen. 

jeg håber og tror på, at lægen tester det samme, som vi har gjort på flere forskellige teste snart!

Anmeld Citér

16. februar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det gjorde den! Tusinde tak. 

jeg tror også det handler om, at man som kvinde desværre sammenligner sig med andre kvinder og deres utrolig flotte positive streger på testen. 

jeg håber og tror på, at lægen tester det samme, som vi har gjort på flere forskellige teste snart!

Husk at lægens test kan/ofte er en anden type. Så den evne til at se perle er forskellig fra din egen. Og den dags væske vil påvirke. Så testen vil se anderledes ud. 

Min test var eksempelvis meget utydelig hos lægen. (Fin tydelig hos mig selv med en anden test). Og ud kom da min nr 1. For knap 6 år siden  

Men faktisk så tester de fleste læger slet ikke. Og de vil ikke se dig før uge 7-8 stykker til vandrejournal, hvor i bare taler. Og får bestilt tid til nakkefoldsblodprøven. 

Som min læge sagde “det er jo dyrt, at min test skal påvise det samme, som du allerede selv har påvist. Min test er ikke mere sikker end din egen”

Anmeld Citér

16. februar 2021

Anonym

Det er overhovedet ikke en svag positiv test. Det er en tydelig positiv test. Jeg plejer sige om den består strakt arm testen, altså om du stadig kan se stregen, når du holder testen ud i strakt arm. Vedhæftet er hvad jeg vil kalde en svag streg. Det var min første her i fjerde graviditet, og nu er jeg 9 uger henne og har set hjerteblink til privat scanning. Stort tillykke, du er gravid. Ingen grund til egen læge skal teste dig eller tage blodprøve, det er fuldstændig spild af ressourcer. Bestil du i stedet en tid til når du er 7-8 uger henne til første lægebesøg.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.