Er jeg mon gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er overhovedet ikke en svag positiv test. Det er en tydelig positiv test. Jeg plejer sige om den består strakt arm testen, altså om du stadig kan se stregen, når du holder testen ud i strakt arm. Vedhæftet er hvad jeg vil kalde en svag streg. Det var min første her i fjerde graviditet, og nu er jeg 9 uger henne og har set hjerteblink til privat scanning. Stort tillykke, du er gravid. Ingen grund til egen læge skal teste dig eller tage blodprøve, det er fuldstændig spild af ressourcer. Bestil du i stedet en tid til når du er 7-8 uger henne til første lægebesøg.

Kæmpe tillykke til dig❤️ 

Det her vil være min fleste graviditet - så jeg tror måske bare ikke jeg “ tror “ nok på det... Men det hjælper uden tvivl at læse alle jeres beskeder! Det er jeg meget taknemlig for og det giver overraskende meget ro i maven. 

Når man Googler en svag test, er der mange steder at folk skriver man højst sandsynlig har en biokemisk graviditet........ Man kan læse sig frem til så meget bullshit, at man kun forvirre sig selv mere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Tak for hurtigt svar :-) 

Hvad sagde din læge til din svage positive test? Fik du tager blodprøver eller andet?

Han sagde ingenting. Ringede bare og bestilte tid til uge 8 hvor der bliver lavet vandrejournal.  

fik taget blodprøver. Men ikke for at bekræfte graviditet. Det var kun til dem der skulle bruges til nf scanningen. 

Anmeld Citér

16. februar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Kæmpe tillykke til dig❤️ 

Det her vil være min fleste graviditet - så jeg tror måske bare ikke jeg “ tror “ nok på det... Men det hjælper uden tvivl at læse alle jeres beskeder! Det er jeg meget taknemlig for og det giver overraskende meget ro i maven. 

Når man Googler en svag test, er der mange steder at folk skriver man højst sandsynlig har en biokemisk graviditet........ Man kan læse sig frem til så meget bullshit, at man kun forvirre sig selv mere.

Alle graviditeter er biokemiske frem til uge 6. Det betyder egentlig mest bare at hvis man skulle begynde at bløde så kaldes det at man har haft en bio (En graviditet det er gået til grunde) hvorimod efter uge 6 kaldes det at man har aborteret. 

Men det har stadig intet med tydeligheden at gøre. og evt blødning betyder heller ikk nødvendigvis at løbet er kørt. 

Anmeld Citér

16. februar 2021

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Han sagde ingenting. Ringede bare og bestilte tid til uge 8 hvor der bliver lavet vandrejournal.  

fik taget blodprøver. Men ikke for at bekræfte graviditet. Det var kun til dem der skulle bruges til nf scanningen. 

Okay, jeg begynder at tro noget mere på det nu! 

Jeg har en sjov menstruation agtigt fornemmelse i maven / underlivet, en slags murren. Helt vildt uren hud og virkelig ømme bryster. 

vi krydser fingre for at det er en baby, der er i gang med at finde sin plads derinde

Anmeld Citér

16. februar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Okay, jeg begynder at tro noget mere på det nu! 

Jeg har en sjov menstruation agtigt fornemmelse i maven / underlivet, en slags murren. Helt vildt uren hud og virkelig ømme bryster. 

vi krydser fingre for at det er en baby, der er i gang med at finde sin plads derinde

Det lyder ihverfald helt normalt. Men lad være at bliv nervøs hvis symptomerne pludselig ophører. Symptomerne har nemlig heller ingen indflydelse på hvor gravid man er. Nogle har mange og nogen har ingen og hos andre så kommer og går de hele tiden.  

Det eneste man umiddelbart skal være bekymret for. Det er kraftig blødning med menstruationssmerter

Anmeld Citér

16. februar 2021

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Det lyder ihverfald helt normalt. Men lad være at bliv nervøs hvis symptomerne pludselig ophører. Symptomerne har nemlig heller ingen indflydelse på hvor gravid man er. Nogle har mange og nogen har ingen og hos andre så kommer og går de hele tiden.  

Det eneste man umiddelbart skal være bekymret for. Det er kraftig blødning med menstruationssmerter

Jeg tager en slapper og krydser mine fingre! 

Jeg har netop taget denne test! 

Det begynder at se mere lovende ud...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

16. februar 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Kæmpe stort tillykke med graviditeten

Du bør bare ringe til lægesekretæren og få booket en tid omkring uge 8 til opstart af journal og lidt snak. Dertil efterfølgende en blodprøve til doubletest. 
Du behøver ikke at blive testet hos lægen, det kan være det kun afføder ny bekymring hvis testen er mindre positiv eller lignende. 

Anmeld Citér

16. februar 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Der er slet ingen tvivl om at du er gravid. Slap du bare af og ring til lægen og bestil en tid. Du behøver slet ikk teste mere  

tillykke

Anmeld Citér

17. februar 2021

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Der er slet ingen tvivl om at du er gravid. Slap du bare af og ring til lægen og bestil en tid. Du behøver slet ikk teste mere  

tillykke

Jeg har idag testet negativ hos lægen? Så mærkeligt! Jeg er blevet bedt om at komme tilbage om en uge, med mindre min menstruation kommer.... Så det var et kæmpe slag i hovedet...

Anmeld Citér

17. februar 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Jeg har idag testet negativ hos lægen? Så mærkeligt! Jeg er blevet bedt om at komme tilbage om en uge, med mindre min menstruation kommer.... Så det var et kæmpe slag i hovedet...

Hvorfor er du blevet testet hos lægen?

Jeg tror altså du skal slå koldt vand i blodet.. Du har flere tydeligt positive test, og en test bliver ikke negativ fra dag til dag. Selv ikke hvis du var i gang med at abortere. 

mon ikke lægens test bare er knap så følsom.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.