Kir skriver:
Jeg tror altså også det kan være at alt er blevet hverdag. Når man har det godt, tingene kører, der er ikke de store kriser. Så er tingene ikke så spændende. Altså forstået sådan at så er der ikke de store udsving i følelseregisteret. Sådan har jeg i hvert fald selv haft det. Og så er det jo sådan at fortiden godt kan få et lidt gyldent og nostalgisk skær, særligt når det er kommet på afstand.
Jeg er selv i slutningen af 30'erne og kan godt savne da jeg var i starten af 20'erne. Fede fester, sås med mine veninder ugentlig, vi var 4 tøser sådan lidt sex and the city agtig. Nu ses vi ikke lige så tit, der er børn og kærester inde i billedet og 1000 hverdagsting man skal. Meeen hvis jeg tænker godt efter, så var det ikke kun glamourøst dengang. Der var også masser af usikkerhed, utilfredshed med mig selv og problemer med kærligheden.
Tror bare man må prøve at skabe nogle spændende øjeblikke selv. Og mærke efter hvor mange dejlige ting der er i ens liv lige nu. Selv om det selvfølgelig kan være lidt udfordrende lige nu 
Ja det er lige præcis det - man har jo en tendens til at glemme at det heller ikke altid var guld og grønne skove dengang, og samtidig så er der også ting jeg nok ville have tacklet anderledes med den viden jeg har i dag.
Måske er det også følelsen af, at jeg faktisk ikke helt kan kende årene fra hinanden efterhånden, hvor der i mine yngre dage, var afgrænsede perioder - gymnasie, uni, rejser,bryllup,børn mm. Nu er det børnenes milepæle der gælder og tæller, men selvom jeg glædes over det, så føles det bare som om det er for tidligt i livet til, at der ikke sker noget spændende for mig. Pludselig er det sådan noget med, at vi har fået ny bil, nye havemøbler eller smagt en ny gin.. det er sådan nogle trivielle ting, som jeg i bund og grund er fuldstændig ligeglad med. Jeg får sådan en følelse af, at det er svært at mærke efter hvad jeg gerne vil, for 1. alt det fra ungdommen vil jeg jo i bund og grund ikke bytte med familielivet, og 2. hvis jeg skulle tænke vildt, så ville det være sådan noget med at tage familien med på jordomrejse, og det har vi ikke økonomi til, og min mand er heller ikke backpack typen, og så bliver det alle begrænsningerne der kommer i fokus, hvilket egentlig bare forstærker følelsen jeg startede med - melankoli