Hvordan kommer jeg igang...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej alle. 

Lang histore kort, så har mit liv ikke været nemt. Rigtig mange fejl både fra systemet, samt fra mine forældre, hvilket nu har resulteret i, at jeg ALRIG har haft et arbejde, uddannelse eller andre erfaringer fra et almindelig liv. 
Jeg er 30 år, førtidspensionist (jeg argumenterede ret stærkt imod dette, da jeg vidste jeg bare ville blive ladt til mig selv, og dette blev det også) 

i næsten 9 år, har jeg gået helt alene, uden nogle form for kontakt til omverden (udover min kæreste familie, som vi ikke ser tit) 

Min familie er alle døde, så jeg har ikke den største opbakning i verden bag mig. 

i de sidste 5 år, har jeg så prøvet at få noget staplet op med kommunen. 
Jeg vil IKKE sidde som førtidspensionist resten af mit liv, og dette står også i min afgøreslepapire, at mit ønske var et “almindelig” liv og dette skulle der arbejdes hen mod, samt diagnoserne som der blev afgørelsen, viste sig var en fejldiagnose. 
Kommune spænder ben. 
Det eneste som de ønsker at hjælpe med, at en psykolog, deres egen psykolog. 
Dette tilbud har jeg før benyttet, og det fik jeg ikke en fløjtende fis us af sidst. 

Hvordan kommer jeg videre nu? 
Jeg ved at pga jeg har isoleret mig de sidste 9 år, har jeg rigtigt svært at se mig selv i et almindelig arbejde, en udannaelse eller helt tredje, og samtidig er det noget som brænder indeni mig, at det det mål jeg skal have. 
Jeg kan mærke på mig selv, at de sidste par måneder, har det påvirket mig mere, end hvad jeg regnede med, og idag vågnede jeg med følelsen “Jeg er jo ikke til gavn nogle steder, det hele ville bare være lettere hvis jeg ikke var her” 

Den tanke skræmte mig, da jeg ikke og har aldrig været selvmordstruet, men at min bevidsthed nu begynder at fumle med de tanker, betyder kun at jeg ikke har det godt, i min situtation. Det må jeg til at lytte på! 

Så mit spørgsmål er faktisk, er der nogle herinde som har arbejde i systemet, som evt ved hvad jeg kan gøre. Hvor skal jeg henvende mig, uden at få skæve smil og udelukkende bedømmelse fra parpire fra jeg var 17 år gammel. 
Hvor folk hører hvad jeg har at sige, for jeg er ikke blevet hørt  mange år, og jeg er træt af at blive fejet væk, fordi jeg ikke går ind for normen. 

Jeg er snart ved at give op. HJÆP

Jeg ville faktisk kontakte mødrehjælpen for at høre om hjælp til at blive frivillig eller få en snak med nogen...

her i roskilde har de en telefonlinje til støtte og før nedlukning var der fast en dag om ugen hvor der var man kunne komme og snakke med sagsbehandlere eller advokater angående mere eller mindre alt i familielivet...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2021

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg har henvendt mig omkring 73 gange nu, efter en sagsbehandler. Jeg har ikke en, og mår de endelig tilskriver en til mig, bliver personen skiftet ud efter en uge eller 2. De ved ikke hvor de vil placere mig. 
Jeg har nævnt flexjob for dem, og dette var de ikke afvisende for, men når jeg rykkede for noget igangsættelse, blev det altid rykket flere måneder frem og når vi så endelig kom til det, så var det en nu sagsbehandler som nu lige skulle læse tingene igennem først.. 

Jeg var ved min egen læge for en månede siden, og fortalte hende min situtation, og hun har også skrevet til kommunen og henviser mig til valgfri psykolog. 
Jeg er ikke afvisende for et psykolog arbejde, da jeg helt sikkert kunne have godt at snakke med en. 
men dette skal være som sagt, en som jeg har kemi med. De tilbyder kun deres egen psykolog (en udredning) . Altså den som laver udredninger for dem på jobcenteret. 
Udredninger har jeg nok af �� 

Jep! Ensomheden er helt klart en kæmpe faktor, da jeg jo har mistet alle mine venner og bekendte, efter de kom videre i livet, og jeg ligesom sad fast  
Det er jo ret normalt, men det er også normalt at finde nye, hvilket jeg har haft ret svært ved. 

Du lyder mega sej. Ellers ville du ikke have haft overskuddet til at henvende dig over 70 gange.

Det er urimeligt, at det skal være sådan en kamp for dig at få lov til at bidrage med det, du kan.

Jeg er selv fleksjobber. Men jeg har haft en god opvækst, har en uddannelse og har været på det ordinære arbejdsmarked i mange år, inden jeg blev syg og mistede en del af min arbejdsevne.

Lige nu er jeg godt nok ledig, men ellers er det bare rigtig dejligt at få lov til at være på en rigtig arbejdsplads og bidrage med det, man kan. 

Jeg kan virkelig godt forstå, at du ikke ønsker at være førtidspensionist, indtil du når den almindelige pensionsalder. Jeg håber, du kan komme i gang med et klapjob eller noget andet. Og jeg håber, du kan bruge de råd, du har fået i tråden til noget.

Jeg håber også, at du kan få nye bekendtskaber gennem dine fritidsinteresser.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.