Vil have en "pigecykel"...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2021

Anonym

Jeg ser kun et problem i det du skrive og det er at den du har fund i de farver han genre vil havde er for stor så jeg tænker du skal leder vide efter en cykel i de farver og se om du er heldig at find en som passer ham i størres også køb den det med dreng pige farve findes ikke i min verden. Og folk har alligevel så mange mening om hvad rigtig forkendt er så det skal du bare hop op og fald ned på

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Som en anden siger, stereotyperne hænger kun ved så længe vi lader dem styre vores valg  

Jeg oplever at børn i dag er MEGET mere rummelige end da jeg var barn. På mine børns skole er der drenge der går i kjole (ikke fordi de vil være piger men fordi de synes kjoler er mega flotte) der er drenge med langt hår, piger med kort hår, drenge med lyserøde jakker og piger med hængerøvsbuker og hoodie. 

De er alle lige! De leger, og de eksperimenterer sommetider med hinandens "ting" for at se om de også synes det er fedt at have kjole på fx.  Jeg synes det er så fedt at der ikke er nogen der dømmer uanset hvad. At de ved, at inde bag ved tøj og ynglingsfarver er de alle bare børn der elsker at kælke, spille iPad og slås i puderummet.  

Da jeg var barn var det rigeligt at have et navn der stak uden for "Morten, Martin, Trine og Camilla" så var man næsten allerede lidt en særling. Thank God at det ikke er sådan idag  

By the way, min søns ynglings kasket er lilla og lyserød og min datters cykel er en sort  mountainbike med flammer på  

Anmeld Citér

9. februar 2021

Anonym trådstarter

Hej.

Tak for jeres svar. Godt at se, jeg ikke er den eneste, der er ligeglad med, om noget er drenget eller piget!

I går gik vi forbi cykelbutikken igen og han skulle hen og beundre pigecyklen. Så gik han hen til vinduet med drengecyklen og sagde: "så kan du få den der, mor". Jeg havde nemlig prøvet at gøre ham begejstret for den sorte cykel så længe (fordi den passer perfekt i størrelsen), at han troede, jeg selv var vild med den! Sødt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.