Som en anden siger, stereotyperne hænger kun ved så længe vi lader dem styre vores valg
Jeg oplever at børn i dag er MEGET mere rummelige end da jeg var barn. På mine børns skole er der drenge der går i kjole (ikke fordi de vil være piger men fordi de synes kjoler er mega flotte) der er drenge med langt hår, piger med kort hår, drenge med lyserøde jakker og piger med hængerøvsbuker og hoodie.
De er alle lige! De leger, og de eksperimenterer sommetider med hinandens "ting" for at se om de også synes det er fedt at have kjole på fx. Jeg synes det er så fedt at der ikke er nogen der dømmer uanset hvad. At de ved, at inde bag ved tøj og ynglingsfarver er de alle bare børn der elsker at kælke, spille iPad og slås i puderummet.
Da jeg var barn var det rigeligt at have et navn der stak uden for "Morten, Martin, Trine og Camilla" så var man næsten allerede lidt en særling. Thank God at det ikke er sådan idag
By the way, min søns ynglings kasket er lilla og lyserød og min datters cykel er en sort mountainbike med flammer på
Anmeld
Citér