Ser piger også Paw Patrol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. februar 2021

Anonym

Jeg bliver altid lidt trist, når jeg læser disse debatter. 

Jeg ved godt, at det kommer af kærlighed til børnene. Men synes det er ærgerligt, at børnene ikke selv må bestemme, hvad de vil interessere sig for. 

Herhjemme leger vores ældste datter enormt meget med brio og playmobil. Hendes yndlingsleg er politi og røvere. Med håndjern og kasket. 

Da hun var ca 2 var biler et hit. 
Sideløbende har hun haft perioder med Barbie, Lego friends, og elsker alt med perler og hopper gerne i den største kjole hun kan finde i skabet. 

Paw patrol har i kortere perioder været et hit. Præcis som gurli gris og Ronja Røverdatter og filmen Cars. 

Jeg bryder mig ikke om ord som drengepige osv. Personligt synes jeg, det er langt mere fordrende at tale om et barn med en interesse i XXXX som man ikke har konstateret ud fra køn. 

Man er med til at gøre verden mindre for både drenge og piger. 

Man ved jo ikke, hvilke interesser børn har, før man har præsenteret dem for muligheden for at se/røre eller snuse til det. :-) 

Vil lige påpege at dette ikke er en kritik af at ville sælge sit legetøj og tænke økonomisk osv. 

Det er mere et indspark til debatten om hvad børn kan :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2021

Anonym

Mine børns kusine elskede Paw Patrol og jeg gav hende Paw Patrol legetøj til jul, som  hun legede meget med.

Det appellerer vist til alle køn.

Anmeld Citér

8. februar 2021

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Ja piger ser bestemt Paw patrol. Jeg har dog 2 drenge. Den ældste på 6 år har aldrig gidet se det, det fanger ham slet ikke. Til gengæld elsker han pokemon, ninjago og My little pony

Min venindes datter på 3 år ELSKER til gengæld Paw patrol

Anmeld Citér

9. februar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Min søn er blevet for gammel til Paw Patrol, som han tidligere var kæmpe fan af, og spørgsmålet er så om vi skal sælge hele kassen med Paw Patrol legetøj, eller vi skal gemme det til lillesøster bliver stor...?

Vi kunne godt bruge pengene, men omvendt er der rigtigt meget fint og dyrt legetøj, som han har fået til fødselsdage og jul, som jo ville være ærgerligt at have skilt sig af med, hvis hun nu også gerne vil lege med det om 2 år.

Han siger selv at vi gerne må sælge det.

Jeg kan ikke lige forestille mig piger være kæmpe fan af Paw Patrol, eller er det bare mig der ikke har forstand på Paw Patrols målgruppe...?

Ser kvinder også actionfilm? Ser mænd psykologiske dramaer? Er du og dine veninder og kvindelige kolleger og nabokoner altid optaget af de samme film, bøger osv., og har alle mænd, du kender, samme smag og interesser? 
Se dine børn som individer og ikke som køn. Ville du automatisk gemme tingene, hvis dit yngste barn var en dreng - og være åben for den mulighed, at han ikke ville være vild med det? Så kan du nok også holde muligheden åben for din datter. 

Anmeld Citér

4. marts 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ser kvinder også actionfilm? Ser mænd psykologiske dramaer? Er du og dine veninder og kvindelige kolleger og nabokoner altid optaget af de samme film, bøger osv., og har alle mænd, du kender, samme smag og interesser? 
Se dine børn som individer og ikke som køn. Ville du automatisk gemme tingene, hvis dit yngste barn var en dreng - og være åben for den mulighed, at han ikke ville være vild med det? Så kan du nok også holde muligheden åben for din datter. 

Ser kvinder også actionfilm. Nej, generelt tror jeg ikke kvinder er så vilde med actionfilm. Det er også det jeg ser hos mig selv og mine veninder, der er ingen af os der ville sætte en actionfilm på hvis vi selv skulle vælge.

Ser mænd psykologiske dramaer? Nogle gør selvfølgelig, men jeg tror de på et generelt plan appellerer mest til kvinder.

Lad os stoppe med at lade som om at der ikke er forskel på kønnene. De dukker min søn fik som lille har han aldrig gidet lege med, men dem leger min datter nu med. Til gengæld leger hun også rigtigt meget med hans biler, så jeg er udemærket klar over at tingene ikke er sort/hvide og at interesser kun udspringer fra barnets køn.

Jeg har gemt det bedste Paw Patrol legetøj og solgt resten, da vi havde en kæmpe kasse, som fyldte for meget - noget skal jo vælges fra, når der også skal være plads til det nye legetøj de får løbende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.