Jeg vil svare dig med udgangspunkt i mine egne oplevelser med min mor da jeg var teenager - måske kan du bruge det til noget.
Da jeg blev teenager fik jeg et uforklarligt "had" til min mor. Det lyder voldsomt, men det føltes sådan. Jeg var SÅ sur og vred på hende, syntes hun var absurd irriterende og bare uudholdelig. Nu kan jeg godt se at det der var på spil måske "bare" var almindeligt for en teenager, men det var nogen meget voldsomme år, og vores forhold er stadig usikkert, og mine gamle følelse kan sagtens komme op i mig igen. Det er meget smertefuldt ikke at have et forhold til min mor hvor jeg fx har lyst til at ringe til hende og fortælle ting; det vil jeg faktisk ikke. Det skammer jeg mig over.
Det jeg husker mest om min mor fra den tid var, at hun var afvisende. Jeg ville jo gerne have hendes opmærksomhed, men hun var sur, skældte ud og ignorerede mig. Jeg tror hun har følt sig helt magtesløs, ligesom du fortæller. Når jeg ind imellem havde lysten til at snakke rigtigt med hende, så ville hun ikke. Jeg kan huske at jeg engang ringede til kommunen og spurgte om vi kunne få noget hjælp, og vi fik mulighed for at snakke med en terapeut. På vejen hjem derfra var det første min mor sagde : "Det der, det kan du godt glemme. Jeg skal fandme ikke være en eller anden sag oppe på kommunen!" Og så gik hun fra mig, midt på gaden. En gang havde jeg en episode hvor jeg havde drukket mig fuld med en veninde. Vi blev kørt hjem af politiet, og jeg var syg og dårlig - det var skrækkeligt. Min mor snakkede ikke til mig i 14 dage, ignorerede mig totalt. Da jeg som 14- årig blev taget for butikstyveri gjorde hun det samme.
Jeg ved godt at mine handlinger var over grænsen, men jeg har siden tænkt at det jo var min mor der var den voksne. Og som min mor var hendes opgave at hjælpe, lytte og støtte - selv hvis hun vidste jeg ville afvise hende. Som forælder må man ikke give op på sine børn, uanset hvor urimeligt de opfører sig. Jeg har altid følt mig afvist af min mor.
Det jeg prøver at sige er, at jeg tror din datter har brug for at vide at du er der, ligemeget hvor vred hun er på dig. Selvom hun kalder dig de værste ting, så er det stadig trygt at komme til dig bagefter. Hun tester dine grænser, og hun skal opdage at der er grænser for acceptabel opførsel, men ikke for hvor meget du elsker hende og accepterer hende. På et tidspunkt er hun ikke teenager mere, og jeres forhold vil sandsynligvis blive rigtig godt igen.
Du er voksen - hun er skrupforvirret og usikker. 
Jeg håber I finder hinanden!