Du er overhovedet ikke streng og det er slet ikke for tidligt. Min datter på 4 reder selv sin seng hver morgen, og lige så længe jeg kan huske har hun selv båret sin tallerken ud i køkkenet efter spisning. Hun dækker bord og giver kattene mad og hjælper til med at rydde op. Hun har også tidligere hjulpet med at vaske køkkengulvet - det syntes hun var fantastisk (og så slap jeg for at gøre det).
Hun er efterhånden også så stor, at hun til dels godt kan styre støvsugeren, så det får hun også lov til nogle gange.
Du skal da bare sætte barnet i gang, og hvis det viser sig at være for svært, så hjælper du til i starten.
Men jeg vil gerne medgive at hvis den anden forælder er modstander af at gøre børnene selvkørende, så er det ikke nemt. Jeg måtte da også opdrage lidt på min mand, da vi flyttede sammen. Han ville gerne hjælpe og jeg skulle bare "sige til", hvor jeg pointerede at han selv måtte tage et kig omkring og se hvad der skulle gøres og tage ansvar, og det kunne han godt forstå. Hvis han var en eller anden doven rad, som forventede at jeg opvartede ham dagen lang, så havde vores forhold ikke holdt særlig længe, så når du giver dine børn "pligter", så er det jo for at sikre at de er attraktive på datingmarkedet senere hen. 
Anmeld
Citér