lineog4 skriver:
Jeg tænker børnetøj og legetøj er en usikker branche endda uafhængigt af, hvor din butik er placeret.
Udviklingen går ikke den gode vej for små butikker og slet ikke med børnetøj. Som en anden skriver virker det som om specielle bagere, og delikatesse plus blomster synes være at være det store hit.
Da jeg fik min datter for snart 18 år siden var der i Roskilde centrum 2 butikker med børnetøj til de helt små en name it og HM. Og så var den en baby Sam og ønskebørn uden for centrum. I hendes børneår startede den ene børnebutik efter den anden, der blev virkelig købt børnetøj i fysiske butikker og så gik det ned af bakke. Der er nu i centrum kun HM. Babysam er væk, og et center har name it. Der er et par butikker med tøj til teenagere som synes at være et lidt større marked ør fysiske butikker, fordi det er rart at prøve tøjet på en langbenet 12 årig.
Jeg tror virkelig du skal overveje og spørge ind rundt omkring er der salg i børnetøj i fysiske butikker, og hvis der er hvad er det så for noget tøj.
Jeg kan fortælle om en småfolk der er lukket, en butik med den lækreste tøj a la Nørgaard, der har været en Arghh pokkers hedder den wheat, en med hjemmelavet i kombination med dyre mærker, en med de forholdsvis billige mærker og mange flere som har måtte dreje nøglen rundt i Roskilde. Og det er ikke fordi vi tager til København, men fordi man kan købe det langt billigere på nettet.
Men på den anden side, man skal også en gang imellem tage en chance. Mit råd er bare undersøg, undersøg, undersøg før du smider dine penge i projektet, hvem ved måske er det tween tøj du burde slå dig på eller børnebøger eller....
Jeg er helt enig i din beskrivelse af udviklingen.
Jeg ved godt, at man ikke kan sammenligne forskellige lande og byer, men nu rejser jeg meget til New York. Bare på Manhattan bor der mange millioner mennesker og mange børn, og der kommer millioner af turister med børn, så man skulle, at der ville være mange butikker med børnetøj og legetøj, men realiteterne er, at det er der ikke, og det vil jeg tro skyldes onlinehandel, da der ikke er mangel på folk, der har brug for børnetøj.
De lokale på tripadvisor kunne hjælpe mig med navne på 5 legetøjsbutikker på hele Manhattan, og det er altså ikke meget i forhold til, at der bor lige så mange folk som i hele Danmark. Selv super stormagasinet Macys i 8 etager forhandler nærmest intet legetøj og deres afdeling med børnetøj og sko er på størrelse med hele deres afdeling bare for undertøj til kvinder, så det virker som om at trenden er, at børnetøj sælges online.
Jeg tror så generelt, at de også er meget til onlinehandel derovre, da der er utallige af mine faste steder, der er lukket gennem årene og flere af dem var meget store butikker. Coronaen har for kort tid siden taget en mere af mine favoritter derovre.