Åbning af fysisk børnetøjs butik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej piger, 

jeg har fået muligheden for at udleve min drøm, og åbne en fysisk børnetøjs butik, i et område hvor det mangler! 
vi har 25 km den ene vej til nærmeste butik og 45 km den anden vej. 

når! Men vi har et dilemma nu. Det lokale jeg regnede med, er lejet ud til anden side (trods det en “lille” by og Corona - var der uventet kamp om lejemålet 

nu har jeg fået tilbudt et andet lokale, som er ny i standsat. Det er på en “gård” ca. 1 km fra by skiltet. 

så fra at ligge på “hovedgaden”, kommer det til at ligge for enden af en “lille” kort blind vej, ved hovedvejen.

Ville I stadig besøge butikken? Eller ville I så ikke kigge forbi, fordi det ikke lå på “hovedgaden” som de som de 8 andre små butikker i byen.

det er en lille by med ca. 2500 indbyggere.

på forhånd tak 

Hvis nærmeste butik var 45km så ville jeg klart vælge den nærmeste -

men nu jeg køber mest brugt. Så det ville kun være når jeg skal købe gaver. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hej piger, 

jeg har fået muligheden for at udleve min drøm, og åbne en fysisk børnetøjs butik, i et område hvor det mangler! 
vi har 25 km den ene vej til nærmeste butik og 45 km den anden vej. 

når! Men vi har et dilemma nu. Det lokale jeg regnede med, er lejet ud til anden side (trods det en “lille” by og Corona - var der uventet kamp om lejemålet 

nu har jeg fået tilbudt et andet lokale, som er ny i standsat. Det er på en “gård” ca. 1 km fra by skiltet. 

så fra at ligge på “hovedgaden”, kommer det til at ligge for enden af en “lille” kort blind vej, ved hovedvejen.

Ville I stadig besøge butikken? Eller ville I så ikke kigge forbi, fordi det ikke lå på “hovedgaden” som de som de 8 andre små butikker i byen.

det er en lille by med ca. 2500 indbyggere.

på forhånd tak 

Har du talt med andre, der har forsøgt eller gjort det samme?

Hvis man lader være med at indregne Corona, så vil dine chancer være minimale til ikke-eksisterende for at overleve. 

Hvis du gennemtænker alt fra forretningsplan til avancer til etableringsomkostninger og kundegrundlagsundersøgelse, så vil du relativt let kunne regne ud, at en snæver butik på landet uden netbutik ikke overlever ret længe.

Hvis du ikke skal låne penge og selv kan betale månedlige omkostninger, så giv det da et skud, men selv store veletablerede forretninger kæmper, selv under normale omstændigheder.

Anmeld Citér

14. januar 2021

Anonym

I en lille by ville det være nok mange gaver du også skal kunne slå dig op på. Bedste forældre m. M hvis din butik ikke er synlig i bybilledet kan det komme til et bump på vejen. 

Her har vi en butik der har skiftet by. Vupti salget er stedet. Ene og alene pga beliggenhed samt den større by gad ikke køre 6 km til den lille by. Men den lille by vil gerne køre 6 km. Så det er lidt trikki. 

Jeg står lidt af for alt det nusse pusse tøj. Da jeg ikke ser det praktiske i det. Men hver sin smag. Hvis du bare har et udvalg af barselsgaver. Motorisk lege sager. Billig som dyre. Tandbørster. Kan få vare hjem asap også evt være lidt nethandel så kan det måske funge.

Evt slå dig op som en mødregruppe café. 

Anmeld Citér

14. januar 2021

serinasmor

Jeg kører ikke bil og ville ikke besøge en butik der lå på landet ... (med mindre det reelt er gåafstand til centrum og jeg vidste du lå der)

Men jeg ville sikkert købe lokalt hos dig i din webshop, hvis jeg var opmærksom på at du lå der OG du evt bragte ud til døren som en særlig lokal service.

Anmeld Citér

14. januar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du talt med andre, der har forsøgt eller gjort det samme?

Hvis man lader være med at indregne Corona, så vil dine chancer være minimale til ikke-eksisterende for at overleve. 

Hvis du gennemtænker alt fra forretningsplan til avancer til etableringsomkostninger og kundegrundlagsundersøgelse, så vil du relativt let kunne regne ud, at en snæver butik på landet uden netbutik ikke overlever ret længe.

Hvis du ikke skal låne penge og selv kan betale månedlige omkostninger, så giv det da et skud, men selv store veletablerede forretninger kæmper, selv under normale omstændigheder.

Vi har aldrig haft en børnetøjs butik i min by. Der er 8-10 lokaler i byen og de butikker har ligget der i en menneske alder. Så lokalerne hænger ikke på træerne 

Lejen kan vi betale uden det betyder noget. Vil nok kunne leve 6 måneder uden løn. 
Og til at komme igang med møbler osv. og et godt lager, har vi penge på bogen til, og som vi “kan tåle at tabe” 

Anmeld Citér

14. januar 2021

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Jeg kører ikke bil og ville ikke besøge en butik der lå på landet ... (med mindre det reelt er gåafstand til centrum og jeg vidste du lå der)

Men jeg ville sikkert købe lokalt hos dig i din webshop, hvis jeg var opmærksom på at du lå der OG du evt bragte ud til døren som en særlig lokal service.

Der vil helt sikker blive god lokal service  det er gå afstand fra toget og bus

Anmeld Citér

14. januar 2021

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres beskeder 

Anmeld Citér

14. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Vi har aldrig haft en børnetøjs butik i min by. Der er 8-10 lokaler i byen og de butikker har ligget der i en menneske alder. Så lokalerne hænger ikke på træerne 

Lejen kan vi betale uden det betyder noget. Vil nok kunne leve 6 måneder uden løn. 
Og til at komme igang med møbler osv. og et godt lager, har vi penge på bogen til, og som vi “kan tåle at tabe” 

Jeg ønsker dig al held med forretningen, også selvom du kun har 6 måneder at løbe på. Det tager desværre år at opbygge en middelmådig forretning, særligt når du har valgt et snævert sortiment.

Anmeld Citér

14. januar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg ønsker dig al held med forretningen, også selvom du kun har 6 måneder at løbe på. Det tager desværre år at opbygge en middelmådig forretning, særligt når du har valgt et snævert sortiment.

Tak 

hvorfor har jeg valgt snævert sortiment? Børnetøj, legetøj og sager?

Anmeld Citér

14. januar 2021

ErDuHerIkkeSnart

Jeg er nok ikke i din målgruppe, for jeg ville aldrig starte en bil for at komme til en tøjbutik eller tage offentlig transport. Kunne jeg ikke gå eller cykle, ville jeg handle på nettet, især børnetøj som er så “nemt” at få alle vegne, inklusiv genbrug. I en mindre by jeg ville ikke turde satse på en beliggenhed udenfor folks “rute”, det er mere end almindeligt vanskeligt at få den slags småbutikker til at være rentable i forvejen, er jeg bange for 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.