Åbning af fysisk børnetøjs butik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du besøge butikken alligevel

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.676 visninger
29 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. januar 2021

Anonym trådstarter

Hej piger, 

jeg har fået muligheden for at udleve min drøm, og åbne en fysisk børnetøjs butik, i et område hvor det mangler! 
vi har 25 km den ene vej til nærmeste butik og 45 km den anden vej. 

når! Men vi har et dilemma nu. Det lokale jeg regnede med, er lejet ud til anden side (trods det en “lille” by og Corona - var der uventet kamp om lejemålet 

nu har jeg fået tilbudt et andet lokale, som er ny i standsat. Det er på en “gård” ca. 1 km fra by skiltet. 

så fra at ligge på “hovedgaden”, kommer det til at ligge for enden af en “lille” kort blind vej, ved hovedvejen.

Ville I stadig besøge butikken? Eller ville I så ikke kigge forbi, fordi det ikke lå på “hovedgaden” som de som de 8 andre små butikker i byen.

det er en lille by med ca. 2500 indbyggere.

på forhånd tak 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2021

Mullemee

Anonym skriver:

Hej piger, 

jeg har fået muligheden for at udleve min drøm, og åbne en fysisk børnetøjs butik, i et område hvor det mangler! 

når! Men vi har et dilemma nu. Det lokale jeg regnede med, er lejet ud til anden side (trods det en “lille” by og Corona - var der uventet kamp om lejemålet 

nu har jeg fået tilbudt et andet lokale, som er ny i standsat. Det er på en “gård” ca. 1 km fra by skiltet. 

så fra at ligge på “hovedgaden”, kommer det til at ligge for enden af en “lille” kort blind vej, ved hovedvejen.

Ville I stadig besøge butikken? Eller ville I så ikke kigge forbi, fordi det ikke lå på “hovedgaden” som de som de 8 andre små butikker i byen.

på forhånd tak 

Hvis der er gode parkeringsforhold ville jeg klart komme. 

Anmeld Citér

14. januar 2021

asphodel

Det kommer an på præcis hvad du sælger. Personligt vil jeg hellere bruge mine penge på noget fornuftigt end på dyrt mærketøj, så hvis det er det som du sælger, så ville jeg aldrig komme forbi. Lå butikken inde i byen, så jeg tilfældigvis kom forbi når jeg var derinde, ville der være større sandsynlighed for at gå derind, hvis jeg kunne se udefra at det var besøget værd (fx tilbud eller nogle specielle varer, eller at butikken så meget hyggelig eller spændende ud).

Ligger du langt fra "strøget", så skal du have noget andet der tiltrækker end at du bare er endnu en i rækken af børnetøjsbutikker. Der ligger en lille rodebutik i Rudkøbing, som vi altid går ind i, når vi er i byen, for til jul er der pyntet gevaldigt op med julepynt, som man kan købe, og der er nogle gange smagsprøver på småkager eller hvad de lige har (derudover sælger de brugskunst, legetøj og muligvis lidt børnetøj).

Du kan også vælge at sælge ting, tøj eller sager, som alle andre ikke har, og så kan turen også være et besøg værd. Men hvis du bare er en børnetøjsbutik, så er svaret nej, jeg ville nok aldrig ende derude. 

Anmeld Citér

14. januar 2021

Anonym trådstarter

Mullemee skriver:

Hvis der er gode parkeringsforhold ville jeg klart komme. 

Det vil der være og tak for svar 

Anmeld Citér

14. januar 2021

Anonym trådstarter

Det kommer an på præcis hvad du sælger. Personligt vil jeg hellere bruge mine penge på noget fornuftigt end på dyrt mærketøj, så hvis det er det som du sælger, så ville jeg aldrig komme forbi. Lå butikken inde i byen, så jeg tilfældigvis kom forbi når jeg var derinde, ville der være større sandsynlighed for at gå derind, hvis jeg kunne se udefra at det var besøget værd (fx tilbud eller nogle specielle varer, eller at butikken så meget hyggelig eller spændende ud).

Ligger du langt fra "strøget", så skal du have noget andet der tiltrækker end at du bare er endnu en i rækken af børnetøjsbutikker. Der ligger en lille rodebutik i Rudkøbing, som vi altid går ind i, når vi er i byen, for til jul er der pyntet gevaldigt op med julepynt, som man kan købe, og der er nogle gange smagsprøver på småkager eller hvad de lige har (derudover sælger de brugskunst, legetøj og muligvis lidt børnetøj).

Du kan også vælge at sælge ting, tøj eller sager, som alle andre ikke har, og så kan turen også være et besøg værd. Men hvis du bare er en børnetøjsbutik, så er svaret nej, jeg ville nok aldrig ende derude. 

Tak for din besked 

vi har som sagt langt til en butik med børnetøj her. 
der vil være salg af legetøj og sager  brands er alt fra lidt dyre til det helt billige. 

jeg vil reklamere på nettet/face dagligt med videoer og billeder med produkter og gode tilbud  og ved højtider særlig ting. 

tusind tak for din besked 

Anmeld Citér

14. januar 2021

Naha

Anonym skriver:

Hej piger, 

på forhånd tak 

Jeg ville sige at det kommer an på parkeringsforhold og afstand til offentlig transport  

Hvis det er mega svært at parkere der ville jeg som bilejer tage de steder der med bedre parkeringsforhold.

Hvis den offentligt transport var næsten lige uden for døren, ville jeg med glæde tage bussen der hen, fordi det er nemt og bekvemt  

Anmeld Citér

14. januar 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Hej piger, 

på forhånd tak 

Nej jeg ville ikke besøge butikken. Skulle jeg tage ud af byen for at besøge en butik, ville det kræve, at butikken havde ry for at kunne tilbyde noget helt specielt f.eks. gode priser eller fantastisk udvalg, og det vil tage tid for en helt ny butik at skabe sådan et ry. 

Min mening er dog ikke så vigtig, for jeg ville heller ikke shoppe i en by med så få butikker, så jeg ville ikke være en del af dit kundegrundlag. Jeg køber hellere online eller kører de 25 km, vi har indtil den nærmeste storby, hvor der er flere forskellige børnetøjsbutikker. 

Noget andet er, er der et stor nok kundegrundlag til butikken i så lille en by?

Held og lykke med projektet.

Anmeld Citér

14. januar 2021

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Nej jeg ville ikke besøge butikken. Skulle jeg tage ud af byen for at besøge en butik, ville det kræve, at butikken havde ry for at kunne tilbyde noget helt specielt f.eks. gode priser eller fantastisk udvalg, og det vil tage tid for en helt ny butik at skabe sådan et ry. 

Min mening er dog ikke så vigtig, for jeg ville heller ikke shoppe i en by med så få butikker, så jeg ville ikke være en del af dit kundegrundlag. Jeg køber hellere online eller kører de 25 km, vi har indtil den nærmeste storby, hvor der er flere forskellige børnetøjsbutikker. 

Noget andet er, er der et stor nok kundegrundlag til butikken i så lille en by?

Held og lykke med projektet.

vi har 36000 indbyggere i kommunen, og mit indtryk er, at folk gerne vil støtte lokalt, og slippe for at køre, for det, da vi har langt. 

men tak for din besked 

Anmeld Citér

14. januar 2021

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Jeg bor i en lille by med to special butikker. Ingen indkøbsmuligheder. Fælles for begge er at de er af en art, hvis de lokale føler en sig særligt velkomne, de er ikke et nr i rækken som de er i de store byer. De har en kæmpe opbakning fra området.

Samtidig ligger babysam etc. Udenfor byområdet i f.eks. Århus så her kører folk også efter det.

Du mister alle de der impuls shopper.

Det kan måske lade sig gøre, men jeg tror du skal have et virkelig stort fokus på et skille dig ud på den ene eller anden måde. Så folk hellere vil besøge din butik og have den oplevelse end at købe tøj online. Jeg selv hader at købe tøj og køber 95% online, men der er jo rigtig mange som elsker at se med fingrene inden de køber

Anmeld Citér

14. januar 2021

Carina:-)

Hvis det " rigtige " var der ville jeg godt køre efter det .

Men jeg vil stærkt anbefale dig at få en webshop udover den fysiske butik. 

Rigtig mange inkl mig selv handler når børnene sover- og der vil du jo have lukket.

Men fedt at du springer ud i din drøm - håber du lykkes med det . Og ikke mindst at du har det sjovt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.