kamikaze skriver:
Selvfølgelig vil jeg løbe en risiko. Jeg søger relevant erfaring til at vurdere risikoen.
Det er også en risiko forbundet med ikke at tage vaccinen, og med den viden jeg har pt vurderer jeg at den risiko er værre.
Jeg forstår nok ikke dit spørgsmål, og det gælder formentlig også de andre, der tydeligvis rammer ved siden af, når de prøver at svare.
Du søger, så vidt jeg kan forstå, relevant erfaring inden for noget, der endnu ikke er tilstrækkelig relevant erfaring om. Og så ønsker du at vide, om det skyldes jura, frygt for mødrene eller for børnene - men der må svaret vel være alle tre. Juraen kommer jo ind i billedet, fordi der er en uvished om eventuelle skadevirkninger/bivirkninger for mor og/eller foster/barn.
Jeg er stødt på medicin, som flere år efter lanceringen fortsat frarådes gravide og ammende, fordi man endnu ikke har tilstrækkeligt grundlag for at vurdere eventuelle skadevirkninger. Så længe, det frarådes, kommer grundlaget for den vurdering jo ikke. Og da der også kan være tale om skadelige bivirkninger, som først viser sig efter flere år, måske blot for fem eller ti procents vedkommende, kan du heller ikke foreløbig skele til fx USA. Det kræver jo et kolossalt opfølgende arbejde at kortlægge.
Jeg ved ikke, hvilke af disse fakta, du er bekendt med i forvejen, og som du dermed vil opfatte som irrelevante at oplyse dig, men det korte svar må være, at du spørger til evidens, som endnu ikke foreligger.
Anmeld
Citér