Hvad faen ville I gøre her?
Min mand er far til en dejlig dreng på 12 år. Min mand har en lidt kompliceret familiehistorie, hvor hans mor var hans far utro, og der altid har været tvivl om min mands storebror i virkeligheden har en anden far. Han ligner slet ikke resten af familien af udseende eller sind, men det er ikke noget, men har gravet mere i.
For 12 år siden blev min mand far til sin søn. Hans x var utro i perioden (min mand tog hende på sengen, bogstavelig talt, kom ind imens hun var midt i akten med en anden) , graviditeten var ikke planlagt, og i en periode var der tvivl om, hvem der var faren, men udregninger gjorde det klart, at det måtte være min mand. Min mand har været engageret hele vejen igennem, og ham og xen har et fint samarbejde (selvom han har det meget anstrengt med hende rent personligt) og en god fordeling af samvær, min mand har ham i en 5/9 ordning, og vi er en stor del af hans liv.
Så er det bare, at der er noget, der altid har naget min mand, og jo ældre hans søn bliver, jo mere trænger det sig på. Min mands storebror, som jeg nævnte i indledningen, flirtede enormt meget med min bonusdrengs mor, da min mand var sammen med hende. Lagde ikke skjul på, han ville have hende, og i perioder fornemmede min mand, at flirten blev gengældt, men han ved ikke, om det er blevet mere end det.
Og min mand er mere og mere bange for, at hans bror (lad os kalde ham Y) er far til min bonusdreng og ikke ham selv. Min bonusdreng har en kløft i hagen, den eneste der har det i min mands og hans x's familie er Y. Bonus har nogle ret fremtrædende poser/rynker under øjnene, øjnene vender sådan lidh nedad i den ydre kant og er relativt smalle. Det er også kun Y der har det. Bonus er ordblind. Det er også kun Y, der er det. Og I det hele taget ligner han overhovedet ikke min mand af udseende eller sind, til gengæld spot on Y.
Det er tanker der plager min mand en del, men på samme tid er det ikke noget han tør undersøge eller afdække, for i 12 år har han været far til sin søn, tanken om at finde ud af, at sønnen ikke rent faktisk er hans, er ubærlig. Men med hendes utroskab i perioden, flirten mellem de to og de enorme ligheder, så gør det min mand bange.
Hvad ville i tænke i den situation?