Bleskift og vådservietter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2020

Anonym

Som pædagog jeg har skiftet MANGE bleer. Jeg bruger faktisk så meget af bleen som muligt når jeg tager den ned sådan at lorten er dækket til. Derefter folder jeg en vådserviet en enkelt gang og tørrer, og folder det lort ind i (teknikken kommer) og tørrer igen. Og så repeat indtil nummi er ren og klar til en ny ble 

God kamp! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
New_Mother skriver:

Det lyder også super godt med skumklude ��

Men hvis vi ikke har vand i nærheden af puskebord og ikke plads til vandfad, så tænker jeg ikke rigtig at de kan bruges? ��

Det har vi heller ikke. Jeg bruger en skål(vil gætte på ca 1 liter). Og så tapper jeg lidt lunkent vand fra badeværelset. 
Ved hyppige bleskift når vandet end ikke at blive koldt. 
jeg vrider de klude op jeg skal bruge med den rene hånd og overleverer dem til den urene. 
Det har virket de tre år vores ældste brugte ble og fungerer også nu med vores 3 mdr gamle datter. 
Grunden til at vi valgte den løsning er til dels at der for de 6 år siden, hvor vi fik vores ældste pige, var en del tilfælde med udslæt fra vådservietter. Også selvom de var både det-ene-og-det-andet-mærkede. Derfor tog vi ingen chancer. Jeg er helt sikker på at de er meget bedre i dag dog. 

Anmeld Citér

21. december 2020

grinny

Herhjemme bruger vi babypads (stor vatrondel bare lidt mere fast i det) og Olivy 

Anmeld Citér

21. december 2020

lineog4

Har heller aldrig brugt vådservietter, men skumklude bpde pp farten og her hjemme. På farten der fugtede jeg dem hjemmefra og puttede i plasticpose. Her hjemme havde vi en lille bitte balje med vand som der var plads til på puslebordet.

Tror skulle jeg igen nu, så ville jeg nok tænke mere i genbrugsmuligheder som håndklæder jeg klippede i mindre stykker og vaskede efter brug. 

Anmeld Citér

21. december 2020

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
New_Mother skriver:

Ha ha det håber jeg 

De sidste par gange har jeg prøvet forskellige metoder af og synes bare at de skøjter rundt, prøvede også det du nævner, men det er ligesom at siderne glider fra hinanden og så er der ikke styr på det alligevel 

Lukke du af rundt om servietten med tommelfingeren?

Beklager, men vil så gerne finde en nem måde og holde styr på det hele på 

Nej gør jeg ikke. Jeg folder den bare en gang også tørre jeg. 

Anmeld Citér

21. december 2020

2018mor

New_Mother skriver:

Hej ��

Måske et dumt spørgsmål, men man er vel nybegynder mor ��

Altså hvordan bruger i vådservietter ved bleskift? ��

Synes jeg kludrer rundt med dem, hvis jeg tager den udfoldede version, synes jeg ikke der er "kontrol" over den og det er svært og holde styr på både lort, baby og alle de flavrende sider af vådservietten.

hvis jeg folder (laver den til en firkant) den inden, er det nemmere at tørre af og have kontrol, men dækker jo så ikke ens hånd lige så godt ��

Så nu spørg jeg altså, hvad gør i? ��

Hilsen den mor der prøver at regne metoden ud

Vådservietter er bestemt heller ikke en favorit herhjemme - dog ikke pga. den praktiske brug men fordi jeg synes mange af de mærker man kan få er fyldt med skidt som kan fjerne selv det mest genstridige skidt. Vi har altid brugt babypads, det er store firkantede vatrundeller. De er dejlig bløde og perfekte i størrelsen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.