Bleskift og vådservietter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2020

New_Mother

SDD skriver:

jeg har aldrig været en stor fortaler for vådservietter. 
i starten har vi brugt curi-med nonwoven kompresser til bleskift. Efter de første par uger er vi gået over til skumklude. Skåret/klippet dem over i halve indtil jeg fandt ud af at de kunne købes sådan 

vådservietter har vi kun brugt til at tage med i pusletasken/bilen.

Det lyder også super godt med skumklude ��

Men hvis vi ikke har vand i nærheden af puskebord og ikke plads til vandfad, så tænker jeg ikke rigtig at de kan bruges? ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2020

New_Mother

Love Angel skriver:

Jeg er så stik modsat af de to andre. Med vores første barn prøvet jeg med vaskeklude og vand. Men nøj hvor jeg synes de var bøvlet og besværlig. Og efter jeg prøvet vådservietter så har jeg ikke slippet det siden. Har både brugt det når vi var hjemme og ude jeg gør sådan her. Folder dem en gang også tørre jeg, med tiden bliver man bedre til ikke at få afføring på fingre. (Øvelse gør mester)

Ha ha det håber jeg 

De sidste par gange har jeg prøvet forskellige metoder af og synes bare at de skøjter rundt, prøvede også det du nævner, men det er ligesom at siderne glider fra hinanden og så er der ikke styr på det alligevel 

Lukke du af rundt om servietten med tommelfingeren?

Beklager, men vil så gerne finde en nem måde og holde styr på det hele på 

Anmeld Citér

20. december 2020

New_Mother

Black Rose skriver:

Herhjemme bruger vi en kombination af skumvaskeklude og vådservietter  Vådservietterne kommer i brug ved tisbleer og skumvaskekludene (klippet i halve) bruger vi til at tage "det grove", når der er mere end bare tis i bleen. Derefter tørrer vi det sidste af med vådserviet, for jeg synes de er bedre til at få det hele med.

Vi folder vådservietterne på midten, så de bliver lidt tykkere og nemmere at styre. Du får hurtigt en del erfaring med det, så det skal nok blive nemmere at styre 

Når vi er ude, bruger vi forreste kun vådservietterne, for jeg synes de er nemmest at have med. Så længe de er foldet midt på, kommer de ikke i kontakt med andet, end jeg synes de skal 

He he aætså nu har jeg prøvet med halv foldning og synes stadig siderne glider fra hinanden, måske jeg bare ikke fatter hvordan man holder ordentlig fast, det lykkes fint når jeg lukker af med tommelfinger rundt om servietten, dog er chancen jo så større for høm høm på den 

Men det er godt og høre hvad andre gør 

Anmeld Citér

20. december 2020

New_Mother

esioul skriver:

jeg bruger mesoft ved bleskift. De er virkelig bløde og skønsomme mod huden. 

Jeg er ikke fan af vådservietter.. Min datter slog ud i hele ansigtet af dem, selvom de var parfumefri mm... 

Puha øv.. me soft? Dem kender jeg ikke, fungere de ligesom skumklude?

Anmeld Citér

20. december 2020

New_Mother

Mor11 skriver:

Jeg brugte slumklude i starten fordi at jeg så kunne bruge rent vand. Jeg ville for alt i verden undgå alt sådan noget jeg ikke vidste hvad indeholdt 100%..

Men... Jeg syntes virkelig de var trælse at bruge , også selvom vi klippede dem over så de var mindre. 

Så der gik ikke længe før jeg måtte smide min hellighed på hylden og så købte vi vådservietter. Jeg foldede dem 1 gang. Fungerede perfekt  

Det er dælme også svært at lure hvad der er det bedste og gøre samtidig med det skal fungere.. og så er der sådan nogen som mig, som ikke fatter hvordan jeg overhovedet skal holde på vådservietten

Synes siderne glider fra hinanden ved halv foldning, så det er svært at holde styr på det alligevel 

Anmeld Citér

20. december 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac
New_Mother skriver:

Puha øv.. me soft? Dem kender jeg ikke, fungere de ligesom skumklude?

Gaze kompres, som købes på apoteket. Mega bløde og fnulrer ikke som vatrundeller. 

Anmeld Citér

20. december 2020

New_Mother

Skovrup skriver:

Vi fandt aldrig ud af fidusen ved skum klude eller vådservietter. 

så vi klippede nogle gamle håndklæder ud i klude med str. 15x15 cm ca. og kørte dem igennem en overlocker. Våde klude af denne type tørre effektivt skidt væk og kan kogevaskes og bruges igen  

Godt og høre at det ikke kun er mig der ikke kan hitte det ud  super smart, tror dog ikke jeg ville få vasket det jævnligt nok så vi hele tiden ville løbe tør, men super smart tænkt ��

Anmeld Citér

20. december 2020

New_Mother

Barn3 skriver:

Herhjemme bruger vi ikkedet ene eller det andet.

Herhjemme tager vi baby i hænder og væsker under vandhanen. Miljøvenligt og fornemt!

Ja det kan man jo også, det har vi dog ikke helt vasken til ��

Anmeld Citér

20. december 2020

New_Mother

Konjac skriver:

Gaze kompres, som købes på apoteket. Mega bløde og fnulrer ikke som vatrundeller. 

Skal de også vædes med vand inden brug?

Anmeld Citér

20. december 2020

Konjac

Profilbillede for Konjac
New_Mother skriver:

Skal de også vædes med vand inden brug?

Ja det skal de. 

Man kan også lade vær med vand, også rengøre med lidt olie eller Olivy. Så ryger afføringen af og man plejer huden imens 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.