Bleskift og vÄdservietter

Spring til sidste ulĂŠste indlĂŠg
FÞlg denne trÄd

11.104 visninger
25 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i trÄden
18. december 2020

New_Mother

Hej ��

MÄske et dumt spÞrgsmÄl, men man er vel nybegynder mor ��

AltsÄ hvordan bruger i vÄdservietter ved bleskift? ��

Synes jeg kludrer rundt med dem, hvis jeg tager den udfoldede version, synes jeg ikke der er "kontrol" over den og det er svÊrt og holde styr pÄ bÄde lort, baby og alle de flavrende sider af vÄdservietten.

hvis jeg folder (laver den til en firkant) den inden, er det nemmere at tÞrre af og have kontrol, men dÊkker jo sÄ ikke ens hÄnd lige sÄ godt ��

SÄ nu spÞrg jeg altsÄ, hvad gÞr i? ��

Hilsen den mor der prĂžver at regne metoden ud

Anmeld Citér

KÞb et abonnement pÄ Vores BÞrn

Magasinet til dig med bÞrn pÄ 0-12 Är

Priser fra 149 kr.

18. december 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Har altid syntes vĂ„dservietter var mega bĂžvlet, og har derfor altid brugt skumklude, med vand. 

Da de var smĂ„ klippede vi dem over i halve. Sku vi ud af huset, puttede jeg bare nogen i en pose, med lidt vand, ogsĂ„ var de klar til brug. Vh Stine 

Anmeld Citér

19. december 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

jeg har aldrig vĂŠret en stor fortaler for vĂ„dservietter. 
i starten har vi brugt curi-med nonwoven kompresser til bleskift. Efter de fĂžrste par uger er vi gĂ„et over til skumklude. SkĂ„ret/klippet dem over i halve indtil jeg fandt ud af at de kunne kĂžbes sĂ„dan 

vÄdservietter har vi kun brugt til at tage med i pusletasken/bilen.

Anmeld Citér

19. december 2020

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Jeg er sĂ„ stik modsat af de to andre. Med vores fĂžrste barn prĂžvet jeg med vaskeklude og vand. Men nĂžj hvor jeg synes de var bĂžvlet og besvĂŠrlig. Og efter jeg prĂžvet vĂ„dservietter sĂ„ har jeg ikke slippet det siden. Har bĂ„de brugt det nĂ„r vi var hjemme og ude jeg gĂžr sĂ„dan her. Folder dem en gang ogsĂ„ tĂžrre jeg, med tiden bliver man bedre til ikke at fĂ„ affĂžring pĂ„ fingre. (Øvelse gĂžr mester)

Anmeld Citér

19. december 2020

Black Rose

Herhjemme bruger vi en kombination af skumvaskeklude og vĂ„dservietter  VĂ„dservietterne kommer i brug ved tisbleer og skumvaskekludene (klippet i halve) bruger vi til at tage "det grove", nĂ„r der er mere end bare tis i bleen. Derefter tĂžrrer vi det sidste af med vĂ„dserviet, for jeg synes de er bedre til at fĂ„ det hele med.

Vi folder vĂ„dservietterne pĂ„ midten, sĂ„ de bliver lidt tykkere og nemmere at styre. Du fĂ„r hurtigt en del erfaring med det, sĂ„ det skal nok blive nemmere at styre 

NĂ„r vi er ude, bruger vi forreste kun vĂ„dservietterne, for jeg synes de er nemmest at have med. SĂ„ lĂŠnge de er foldet midt pĂ„, kommer de ikke i kontakt med andet, end jeg synes de skal 

Anmeld Citér

19. december 2020

esioul

New_Mother skriver:

Hej ��

MÄske et dumt spÞrgsmÄl, men man er vel nybegynder mor ��

AltsÄ hvordan bruger i vÄdservietter ved bleskift? ��

Synes jeg kludrer rundt med dem, hvis jeg tager den udfoldede version, synes jeg ikke der er "kontrol" over den og det er svÊrt og holde styr pÄ bÄde lort, baby og alle de flavrende sider af vÄdservietten.

hvis jeg folder (laver den til en firkant) den inden, er det nemmere at tÞrre af og have kontrol, men dÊkker jo sÄ ikke ens hÄnd lige sÄ godt ��

SÄ nu spÞrg jeg altsÄ, hvad gÞr i? ��

Hilsen den mor der prĂžver at regne metoden ud

jeg bruger mesoft ved bleskift. De er virkelig blĂžde og skĂžnsomme mod huden. 

Jeg er ikke fan af vĂ„dservietter.. Min datter slog ud i hele ansigtet af dem, selvom de var parfumefri mm... 

Anmeld Citér

19. december 2020

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg brugte slumklude i starten fordi at jeg sÄ kunne bruge rent vand. Jeg ville for alt i verden undgÄ alt sÄdan noget jeg ikke vidste hvad indeholdt 100%..

Men... Jeg syntes virkelig de var trĂŠlse at bruge , ogsĂ„ selvom vi klippede dem over sĂ„ de var mindre. 

SĂ„ der gik ikke lĂŠnge fĂžr jeg mĂ„tte smide min hellighed pĂ„ hylden og sĂ„ kĂžbte vi vĂ„dservietter. Jeg foldede dem 1 gang. Fungerede perfekt  

Anmeld Citér

19. december 2020

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi fandt aldrig ud af fidusen ved skum klude eller vĂ„dservietter. 

sĂ„ vi klippede nogle gamle hĂ„ndklĂŠder ud i klude med str. 15x15 cm ca. og kĂžrte dem igennem en overlocker. VĂ„de klude af denne type tĂžrre effektivt skidt vĂŠk og kan kogevaskes og bruges igen  

Anmeld Citér

19. december 2020

Barn3

Herhjemme bruger vi ikkedet ene eller det andet.

Herhjemme tager vi baby i hĂŠnder og vĂŠsker under vandhanen. MiljĂžvenligt og fornemt!

Anmeld Citér

20. december 2020

New_Mother

StineW79 skriver:

Har altid syntes vĂ„dservietter var mega bĂžvlet, og har derfor altid brugt skumklude, med vand. 

Da de var smĂ„ klippede vi dem over i halve. Sku vi ud af huset, puttede jeg bare nogen i en pose, med lidt vand, ogsĂ„ var de klar til brug. Vh Stine 

Det lyder ogsÄ som en mulighed ��

Dog har vi puslebordet pÄ bÞrnevÊrelset pga. At der ikke er plads pÄ badevÊrelset, sÄ vi har ikke vand til rÄdighed ��

Eller jo, men ikke i nÊrheden ��

Dogcrart og hĂžre at det ikke bare er mig der synes de er drilske  de vĂ„dservietter ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

GĂ„ til forsiden

Gratis eksperthjĂŠlp

Det er gratis at sĂžge hjĂŠlp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.