Girafmor skriver:
Hold da helt fest. Og med det mener jeg din arbejdsgiver, absolut ikke dig.
Ja, vi kæmper alle sammen med fortolkningen af de her regler, og det lyder simpelthen som om din arbejdsgiver er ... skal vi sige ude på overdrevet pt.
Vi har lige været hjemme med Corona, så vi har snakket med smitteopsporingen en del 
Pr. hvad jeg fik besked på, så skal nære kontakter isoleres. Det kan man jo ikke med et mindre barn, så må den ene forælder isoleres og kan ikke arbejde.
Til gengæld får alle arbejdsgivere refusion fra 1. dag lige nu, hvis en medarbejder skal isoleres og testes - eller hvis et barn er hjemsendt til isolering og test.(Det ved jeg fordi jeg er sidder og laver refusion på mit arbejde for alle de medarbejdere der har været hjemme i perioden pga. det her).
Men jeg er ked af at det blev læst sådan - det kan jo aldrig være jeres skyld at jeres arbejdsgivere ikke er forsigtige nok..
Det er altså ikke rigtigt.
Vi har også lige været møllen igennem.
Min dreng var nærkontakt, men jeg skulle også stadig på arbejde (pædagog i vuggestue) både ifølge smitteopsporing og min chef
- Dette må man indtil at barnet(eller anden i husstanden) får en positiv test, først der ændre billedet sig og man skal blive hjemme og isoleres (for så er man nemlig selv nærkontakt, men du er altså først nærkontakt når du er nær en positiv og ikke en måske positiv)
Anmeld
Citér