corona på skolen - holde børn hjemme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. december 2020

serinasmor

Jeg havde sendt dem afsted ...

Det havde jeg fordi det er det retningslinjerne siger. Når de ikke har været i direkte kontakt så skal de ikke i isolation.

Jeg kan godt forstå at man bliver skræmt over udbrud på skolen - men altså: hvis de ikke mente det var forsvarligt at have børnene i skolen så havde de vel lukket skolen!

Jeg har ikke råd til at gå og lave mine egne regler på det område. 

Herhjemme arbejder begge på fuld tid - hjemme. 

Jeg er selvstændig og arbejder på opgaver for kunder OG for mig selv.

Min mand sidder ved sin computer hele dagen.

At holde ungerne unødigt hjemme vil bare stresse alle fordi vi så pludseligt skal arbejde om natten i stedet - eller i skiftehold som vi gjorde under lockdown
= så vil vi allesammen ende med at få feber og forkølelse af stress og så skal vi jo alligevel holde jul i karantæne.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2020

Nomnom

Jeg havde holdt hjemme hvis muligt.

Vi har siden sidste mandag holdt vores den ældste hjemme fra børnehaven, fordi Corona blev ved at cirkulere rundt på stuerne. Og hvor er jeg glad for det. Sidste uge ramte den hans stue, denne uge er hele børnehaven lukket og regner ikke med de åbner foreløbigt, da alle ansatte er syge samt at der nu begynder at komme positive tetssvar ved børnene som var i børnehaven sidste uge.

Jeg bor så også i en af de kommuner med størst smittetal og gider ærligt ikke have det indenfor dørene - og slet ikke inden jul.

Anmeld Citér

15. december 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Carina:-) skriver:

Her er de 2 ældste hjemme pga de går i 6 og 8 

De 3 yngste er afsted selv om der er corona i andre kl og bh .

Vi arbejder- og kan simpelthen ikke passe det ordentligt hvis vi skal starte for  Gurli gris, tørre en  numse og skille 2 ad i en twist - samtidig med et videomøde. 

Derudover er jeg så også af den holdning at vi skal lære at leve med corona - og det farver self også min holdning. 

Jeg er enig med dig omkring, at vi kommer til at leve med corona længe endnu. Den eneste grund til, at jeg overvejer at holde dem hjemme, er fordi det kun drejer sig om 3 dage, før de alligevel går på juleferie, og fordi jeg helst vil undgå corona i julen. Havde vi f.eks. været midt i januar, ville jeg ikke overveje at holde dem hjemme.

Anmeld Citér

15. december 2020

lineog4

Ved det ærligt ikke - hos os er der meget let for vi er begge to afsted på arbejde, så det er ikke en mulighed at holde hjemme med mindre der er en super god grund.

På den anden side, så er det 3 dage, og hvis I kan. Og så igen på den anden side er lærer i to anden klasser og de elsker at komme i skole især i denne tid, hvor kravene er mindre fordi et er sidste uge før ferien og man afslutter frem for at påbegynde.

Jeg Har to teenagere hjemme og en i skole i 4. Klasse og han ville slå mig ihjel, hvis jeg sagde han skulle blive hjemme, når e andre er i skole.

Anmeld Citér

15. december 2020

Janey

Profilbillede for Janey
serinasmor skriver:

Jeg havde sendt dem afsted ...

Det havde jeg fordi det er det retningslinjerne siger. Når de ikke har været i direkte kontakt så skal de ikke i isolation.

Jeg kan godt forstå at man bliver skræmt over udbrud på skolen - men altså: hvis de ikke mente det var forsvarligt at have børnene i skolen så havde de vel lukket skolen!

Jeg har ikke råd til at gå og lave mine egne regler på det område. 

Herhjemme arbejder begge på fuld tid - hjemme. 

Jeg er selvstændig og arbejder på opgaver for kunder OG for mig selv.

Min mand sidder ved sin computer hele dagen.

At holde ungerne unødigt hjemme vil bare stresse alle fordi vi så pludseligt skal arbejde om natten i stedet - eller i skiftehold som vi gjorde under lockdown
= så vil vi allesammen ende med at få feber og forkølelse af stress og så skal vi jo alligevel holde jul i karantæne.

Normalt ville jeg heller ikke overveje det, men det drejer sig kun om 3 dage ekstra, så her ville det ikke give stress og sygdom. Vores børn er 5 og 8 og kan godt delvist klare at lege selv, mens vi arbejder, så vi ikke nødvendigvis behøver at arbejde på skift.

Vi ville heller ikke gå fuldstændig isolation, men minimere vores kontakter.

Skolen følger retningslinierne, men det er bare ikke altid, at det er helt nok, hvilket vi jo kan se, når udbruddet breder sig. Jeg ville være ked af at tilbringe julen i isolation, hvis vi kunne undgå det ved at holde børnene hjemme i 3 dage, men det kan jo allerede være for sent, hvis min datters lærer var smittet til undervisningen i fredags.

Anmeld Citér

15. december 2020

Janey

Profilbillede for Janey
lineog4 skriver:

Ved det ærligt ikke - hos os er der meget let for vi er begge to afsted på arbejde, så det er ikke en mulighed at holde hjemme med mindre der er en super god grund.

På den anden side, så er det 3 dage, og hvis I kan. Og så igen på den anden side er lærer i to anden klasser og de elsker at komme i skole især i denne tid, hvor kravene er mindre fordi et er sidste uge før ferien og man afslutter frem for at påbegynde.

Jeg Har to teenagere hjemme og en i skole i 4. Klasse og han ville slå mig ihjel, hvis jeg sagde han skulle blive hjemme, når e andre er i skole.

Det er også lige netop det, der er mit dilemma. Min datter vil også i skole især i denne uge, hvor de julehygger, og så går hun meget op i at bytte Juleønsket kort med klassekammeraterne.

Lillebror er glad for hans børnehave, men han ville nok være ok med at tage et par ekstra dage hjemme, men han ville nok spørge efter legeaftaler, og laver vi så nogle aftaler, så er han jo alligevel udsat for smitterisiko fra børnehaven.

Anmeld Citér

15. december 2020

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Jeg ville nok sende dem begge afsted. Hvis der ikke er Corona i børnehaven kan den lille vel godt komme afsted.

Jeg ville nok også sende den store afsted.

Hos os holder vi hverdagen så normal som mulig, da jeg ikke ønsker, at denne situation skal påvirke mine børns liv for meget. Ligeledes holder jeg dem ikke væk fra skolen, idet man aldrig ved, hvornår de alligevel bliver hjemsendt enten pga lockdown eller Covid på skolen og igen -  jeg ønsker at deres børneliv skal være så normalt som mulig.

min datter er stadigt i skole indtil på fredag og vi håber på det bedste. de to ældste undervises online.

skulle vi teste positiv for Covid over julen, så må vi holde juleaften alene og det overlever vi også rigtigt fint  

Mine børns hverdag, deres sociale liv, skole liv og normaliteten, er det vigtigste for mig lige nu. Denne jul er en ud af rigtig mange i mine børns liv, så jeg går ikke på kompromis med deres sociale liv (i skolen) for at skærme en juleaften.

Anmeld Citér

15. december 2020

lineog4

Janey skriver:

Det er også lige netop det, der er mit dilemma. Min datter vil også i skole især i denne uge, hvor de julehygger, og så går hun meget op i at bytte Juleønsket kort med klassekammeraterne.

Lillebror er glad for hans børnehave, men han ville nok være ok med at tage et par ekstra dage hjemme, men han ville nok spørge efter legeaftaler, og laver vi så nogle aftaler, så er han jo alligevel udsat for smitterisiko fra børnehaven.

En ting man kunne gøre for at forhindre smitte er at stoppe byt af kort - ved godt det er kedeligt, men hos os er det no go - ingen legetøj med hjemmefra og juleønsker hører under legetøj og kan ikke vaskes af og skifter hænder en masse gange.

Men udover det, hvis det ville være hyggeligt at gå tidligere på juleferie har jeg godt 

Anmeld Citér

15. december 2020

serinasmor

Janey skriver:

Altså enten eller

Hvis du har tænkt dig at lave legeaftaler, hvis du holder dem hjemme - så er det dumt at holde dem hjemme .... 

Hvis går i selvisolation - så gør det ... 

Men den der underlige blanding er fjollet.

Anmeld Citér

15. december 2020

Janey

Profilbillede for Janey
serinasmor skriver:

Altså enten eller

Hvis du har tænkt dig at lave legeaftaler, hvis du holder dem hjemme - så er det dumt at holde dem hjemme .... 

Hvis går i selvisolation - så gør det ... 

Men den der underlige blanding er fjollet.

Det er jeg ikke enig i. Vi ville ikke holde dem hjemme for at isolere dem men for at minimere antallet af kontakter. I skole og børnehave alene har de omkring 30-35 kontakter hver da indskolingsklasserne stadig blandes og det samme gør grupperne i børnehaven når de leger ude. Holder vi dem hjemme fjernes de kontakter.

Jeg ved ikke om vi ville lave legeaftaler da vi ikke har tænkt så langt men så ville det nok kun være med naboernes børn ligesom under nedlukningen i foråret. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.