Fjerne marisker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2020

Anonym

Jeg har tid i næste uge til fjernelse af en Marisker  og jeg er så nervøs. Jeg er mest bange for varige mén med arvæv eller andet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2020

Anonym

Jeg har for 2 dage siden fået fjernet marisker - det er knap 7 år side jeg fødte mit sidste barn. Jeg har været voldsom plaget af store hæmorider og derfor var mine “rosiner” (som jeg kalder dem) også store efter de er sprunget. Nu har jeg døjet med det i mange år og prøvet alverdens cremerne osv. har også fået elastikker på mine hæmorider. 

men pga renlighed så besluttede jeg at jeg ville have dem fjernet. Sygehuset var meget tøvende da det skulle være en pænt smertefuld omgang men jeg insisterede og fik fjernet 2 store hudflapper i onsdags. Jeg døjer ikke med smerter eller andre gener udover det væsker lidt - men der skal jo lige sår på og hele op.

Anmeld Citér

14. december 2020

Tulletullen

Jeg har fået fjernet for 10 år siden. Har I mellemtiden fået to børn, og har nu marisker igen. Det har taget mig simpelthen så lang tid at tage mig mod til at få en ny tid. Men har fået en tid til januar. 

Det er så giga smertefuldt at få dem fjernet! Vil hellere føde 4 gange og sys i den forbindelse, end jeg vil have fjernet marisker! 

Men det er også et langt liv at leve med sådanne gener. Så jeg gør det. Men jeg er bange! 

Og derfor følger min mand mig, for ellers tror jeg simpelthen ikke, at jeg tør møde op.

Bedøvelsen i sig selv er det værste jeg nogensinde har prøvet. Og det inkluderer fødsler, syning og sågar galdesten!

Plus man er ENORMT sårbar i en lang periode bagefter, med smerter og angst hver gang man skal på toilettet. Derover kommer så angsten for varige mén, eller at de simpelthen ikke har fjernet nok, så det er forgæves.

Beklager men du skal virkelig være forberedt på en prøvelse af de store!

Anmeld Citér

17. januar 2021

Anonym

Jeg er nysgerrig om trådstarteren har fået en henvisning? Jeg er den der skrev ugen op til mim operation og det gik rigtig fint. Jeg havde ikke behøvet at være så nervøs. Bedøvelsen var ikke så rar men hurtigt overstået. Jeg synes såret helede hurtigt og toiletbesøg var i starten smertefulde men igen forbigående smerte. Jeg gjorde det gerne igen. 

Anmeld Citér

17. januar 2021

Anonym

18. januar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er nysgerrig om trådstarteren har fået en henvisning? Jeg er den der skrev ugen op til mim operation og det gik rigtig fint. Jeg havde ikke behøvet at være så nervøs. Bedøvelsen var ikke så rar men hurtigt overstået. Jeg synes såret helede hurtigt og toiletbesøg var i starten smertefulde men igen forbigående smerte. Jeg gjorde det gerne igen. 

Jeg har ikke været ved lægen endnu nej. Kort efter jeg skrev her eksploderede smittetallene helt vildt, så vi gik ret meget i isolation herhjemme. Min plan er at jeg tager fat i lægen her i løbet af foråret, når smitten forhåbentlig forbliver lav efter vacciner osv. 

Jeg er så glad for alle jeres svar, og det har givet mig tro på at at det nok skal blive godt, også selvom det kommer til at gøre ondt først! 

Anmeld Citér

30. september 2023

Anonym

Hej, jeg har fået fjernet marisker for 4 dage siden. Synes ikke de første 2 dage var slemme, men smerterne er blevet værre her på 4. Dagen, særligt efter toiletbesøg. Jeg er hævet og meget rød i anus der der hvor mariskerne er blevet fjernet (ligner næsten 2 nye hæmorider), og føler det “dunker”. Er der nogen som har fjernet marisker som ved om det er normalt?

Anmeld Citér

30. september 2023

Anonym

Tulletullen skriver:

Jeg har fået fjernet for 10 år siden. Har I mellemtiden fået to børn, og har nu marisker igen. Det har taget mig simpelthen så lang tid at tage mig mod til at få en ny tid. Men har fået en tid til januar. 

Det er så giga smertefuldt at få dem fjernet! Vil hellere føde 4 gange og sys i den forbindelse, end jeg vil have fjernet marisker! 

Men det er også et langt liv at leve med sådanne gener. Så jeg gør det. Men jeg er bange! 

Og derfor følger min mand mig, for ellers tror jeg simpelthen ikke, at jeg tør møde op.

Bedøvelsen i sig selv er det værste jeg nogensinde har prøvet. Og det inkluderer fødsler, syning og sågar galdesten!

Plus man er ENORMT sårbar i en lang periode bagefter, med smerter og angst hver gang man skal på toilettet. Derover kommer så angsten for varige mén, eller at de simpelthen ikke har fjernet nok, så det er forgæves.

Beklager men du skal virkelig være forberedt på en prøvelse af de store!

Hej, jeg er nysgerrig på hvordan dit forløb vag? Jeg var slev  fået fjernet marisker for 4 dage siden. Synes ikke de første 2 dage var slemme, men smerterne er blevet værre her på 4. Dagen, særligt efter toiletbesøg. Jeg er hævet og meget rød i anus der der hvor mariskerne er blevet fjernet (ligner næsten 2 nye hæmorider), og føler det “dunker”. Er der nogen som har fjernet marisker som ved om det er normalt?

Anmeld Citér

30. september 2023

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Jeg har fået fjernet dem mange gange. Efter hver graviditet har jeg fået hæmorider og når de så er gået i sig selv, så er der blevet de der tomme hudflapper tilbage. Dem har jeg fået fjernet mange gange og jeg vil til enhver en tid gøre det igen. Så ondt synes jeg slet ikke det gjorde, det var mere den væske der blev ved med at komme fra dem, imens de helede op, som jeg synes er generende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.