Farmor og farfar stjæler juleaften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2020

Emsatoft

AnoMor skriver:

Jeg er selv skilsmissebarn. Og jeg har siden 12 års alderen holdt 2 jul hvert år. Juleaften hos far og 1. Eller 2. Juledag hos mor. Eller omvendt. Jeg ELSKEDE det. Dobbelt hygge, dobbelt julegaver, dobbelt julemad osv. 

så bare fordi at du ikke kunne lide det. Betyder det ikke at andre ikke kunne. 

Altså nu kan jeg godt mærke jeg bliver lidt irriteret. Jeg har så absolut ikke skrevet noget om at andre ikke vil kunne lide det? 

Et faktum er, at når man er skilsmisse forældre til er barn, og vælger at holde juleræs alle juledagene, er det ikke for barnet behov, men for forældrenes behov. Det var det jeg skrev. 

Om jeg kan lide det, eller om du kan lide det, er totalt irrelevant. 

God dag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2020

kamikaze

Emsatoft skriver:

Altså nu kan jeg godt mærke jeg bliver lidt irriteret. Jeg har så absolut ikke skrevet noget om at andre ikke vil kunne lide det? 

Et faktum er, at når man er skilsmisse forældre til er barn, og vælger at holde juleræs alle juledagene, er det ikke for barnet behov, men for forældrenes behov. Det var det jeg skrev. 

God dag. 

Hvorfor er det relevant at det er for de voksnes skyld al den tid det ikke er en ulempe for børnene? Skal man ikke gøre ting for voksnes skyld?

Anmeld Citér

19. november 2020

AnoMor

Emsatoft skriver:

God dag. 

Det var bestemt ikke. Pres de voksnes skyld i mit tilfælde. I så fald havde vi kun holdt en jul. For både min far og mor “hader” julen i mangel af bedre ord og fejrede den kun for os børn fordi vi ville. 
Og det samme er det nu. Jeg fejrer kun jul nu fordi min søn, nevø og niece synes det er hyggeligt. De år jeg ikke holder med dem fejre jeg heller ikke jul.

så nej det er ikke er faktum ! 

Anmeld Citér

19. november 2020

CBbaby

AnoMor skriver:

Det var bestemt ikke. Pres de voksnes skyld i mit tilfælde. I så fald havde vi kun holdt en jul. For både min far og mor “hader” julen i mangel af bedre ord og fejrede den kun for os børn fordi vi ville. 
Og det samme er det nu. Jeg fejrer kun jul nu fordi min søn, nevø og niece synes det er hyggeligt. De år jeg ikke holder med dem fejre jeg heller ikke jul.

så nej det er ikke er faktum ! 

I vores familie har de voksne sagt, at de ønsker kun at holde en jul. Og om vi ikke skulle sløjfe den 23. 

Svaret fra alle børnene (mine fætre og kusiner) og mig og mine søskende var: nej. 

Der er blevet spurgt af flere omgange. De mange jule startede fordi der var skilsmisse mellem mine bedste forældre og der kun var mig som barnebarn. Men som flere børnebørn kom til, blev det meget overvældende. Derfor er det maaaaange gange taget op, om vi skulle droppe det. 

Så i min familie er de mange jul bestemt for børnenes skyld. :-) Det startede ikke sådan - det startede fordi nogle voksne blev skilt. Men det endte med at blive børnenes behov. Så nogle gange er det ikke dårligt at de voksnes behov bliver tilgodeset. 

Så jo - de mange jul kan bestemt være for børnenes behov. I hvertfald i min familie med 12+ børn. 

Det er klart, at hvis det ikke fungerer, fordi de voksne bare udstråler, at det er noget underligt noget, så vil det aldrig være hyggeligt.

Det er klart, at det er overvældende. Men så en de forskellige dage blevet tilpasset vores behov som børn. Lagt dage ind med leg og ingenting. Åh jeg syntes det var fest! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.