Anonym skriver:
Hej vil hører om andre synes det er for meget det her. Har nemlige iår valgt at lave regler. Og min lille bror siger at jeg er nærigrøv... Hvis det stod til mig vil jeg slet ikke give gaver til de voksne. Synes jul er børnenes fest. Men min mand ønsker vi giver gaver til hinanden.
Jeg har 3 søskende. Den sidste er 18 år. 23. Og 28 år. Jeg selv er 30. (de har alle samme. Kærester)
Min mand. Har også 3 søskende. Den. Sidste 18 år. 23 og 30 år. Han selv er 32. (de har alle sammen kærester) (en af hans søster venter barn)
Så har vi selv en datter. På 5 år.
Vi har begge mor og far.
Vi har valgt kun at give julegaver til dem vi holder jul med. Minus vores forældre og børnene under 18 år. Som vil ligge til 300 kr pr voksne og 400 kr til børn
Dem vi holder jul med er der en Max 300kr pr. Voksen.
Vores egen datter fårr for 1000kr.
Min mand synes vi skal give til hinanden for 800kr. Ca.
Er vi for nærig?
Åhh det er bare så svært, det der med at give eller ikke at give og for hvor meget....
Min mand og jeg har en meget børnebog familie. Hans 2 søskende har 8 børn til sammen og vi selv har 5 børn. Vores børn er dog de ældste(den yngste af vores er 13 år)
Jeg ELSKER julen!!Og jeg elsker gaver i flot papir under træet! Og jeg elsker mange gaver.
Der er også lavet forskellige regler rundt om i min familie. Et par stykker giver kun til børn under 18, andre kun ved dem de holder jul med, og nogen for helt klare aftalte beløb. Min store pige på 25, valgte selv sidste år, kun at give til dem under 18.
Jeg respekterer alle valgene, og der er ingen sure miner fra min side. Jeg har fuld forståelse for de andres valg!!
Men så kræver jeg også, at der er forståelse for mine!! Jeg køber gaver til ALLE!! Uanset alder og uanset om de giver eller ej. Jeg vil ikke lade(også) julen gå op i regler og begrænsninger! Jeg køber for det beløb jeg har lyst til! Og jeg spørger IKKE om lov. Det er noget JEG har lyst til. Jeg nyder at hygge mig med at give gaver. Og jeg nyder at fråse i julen!! Både med penge og med mad. Jeg bager da også, og det deler jeg også ud af i små glas.
Hele vores hjem bliver pyntet op med alt fra Georg Jensen til børnenes udklip. Vores juletræ er pakket ind i pynt jeg ikke kunne undvære.
Nogen synes så det er for meget, men det får sgu ikke mig til at ændre min glæde ved julen.
Andre må gøre hvad de vil, og det vil jeg også have lov til!
Så jeg tænker da bare I skal gøre hvad I har lyst til. Hvis det skulle skabe splid, så er det jo faktisk ikke jeres problem, fordi I har taget et valg, som I kan stå ved!