Kontanthjælp, hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2020

Tommelise

Anonym skriver:

??

Skulle det være bedre/nemmere?

Hun sagde bare idag, at så hed det kontanthjælp indtil jeg blev indstilles til rebehabiliteringsteamet? 

Kan det være det fordi jeg har så mange skånehensyn, at det er den ved jeg skal?

Netop fordi du har mange skånehensyn, lyder du som en oplagt "kandidat" til et ressourceforløb.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Netop fordi du har mange skånehensyn, lyder du som en oplagt "kandidat" til et ressourceforløb.

Hvor underligt

Jeg skal indstilles til Flex, der har altid været planen efter end uddannelse, men jeg kan desværre ikke gøre den færdig 

Jeg er sygemeldt nu og nu stopper min revalidering så snart fordi jobplaner jo ikke længere er realistisk

Men skal jeg så ikke på sygedagpenge?

Jeg kan simpelthen ikke finde rundt i det

Anmeld Citér

28. oktober 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Hvor underligt

Jeg skal indstilles til Flex, der har altid været planen efter end uddannelse, men jeg kan desværre ikke gøre den færdig 

Jeg er sygemeldt nu og nu stopper min revalidering så snart fordi jobplaner jo ikke længere er realistisk

Men skal jeg så ikke på sygedagpenge?

Jeg kan simpelthen ikke finde rundt i det

Ja, det er lidt af en jungle.

Jeg er fleksjobber, men jeg er visiteret før reformen i 2013, så dengang var der ikke noget, der hed ressourceforløb.

Jeg er ikke helt klar over reglerne for sygedagpenge, men der er vist nogle krav, der skal være opfyldt. Jeg var stadig ansat på min daværende arbejdsplads (og kom også i arbejdsprøvning på den pågældende arbejdsplads, men i en anden afdeling), så jeg fik løn, og så fik arbejdsgiveren refusion svarende til sygedagpenge.

Men jeg synes under alle omstændigheder, at du skal tage endnu en snak med sagsbehandleren. Hvis de allerede har besluttet, at du skal indstilles til fleks, så kan det godt være, at et ressourceforløb ikke er det rigtige i dit tilfælde, men du skal forhåbentlig ikke parkeres på kh gennem længere tid. 

Anmeld Citér

28. oktober 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Ja, det er lidt af en jungle.

Jeg er fleksjobber, men jeg er visiteret før reformen i 2013, så dengang var der ikke noget, der hed ressourceforløb.

Jeg er ikke helt klar over reglerne for sygedagpenge, men der er vist nogle krav, der skal være opfyldt. Jeg var stadig ansat på min daværende arbejdsplads (og kom også i arbejdsprøvning på den pågældende arbejdsplads, men i en anden afdeling), så jeg fik løn, og så fik arbejdsgiveren refusion svarende til sygedagpenge.

Men jeg synes under alle omstændigheder, at du skal tage endnu en snak med sagsbehandleren. Hvis de allerede har besluttet, at du skal indstilles til fleks, så kan det godt være, at et ressourceforløb ikke er det rigtige i dit tilfælde, men du skal forhåbentlig ikke parkeres på kh gennem længere tid. 

Det ved de, at det hedder flexjob, forhåbentlig og ikke førtidspension 

men det var mere satsen, for min revalidering lyder på ca 19.000 før skat, sp tænker at vi kommer til at miste en hel del, på kh

det ville bare være rart at vide hvor megt 

Anmeld Citér

28. oktober 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Det ved de, at det hedder flexjob, forhåbentlig og ikke førtidspension 

men det var mere satsen, for min revalidering lyder på ca 19.000 før skat, sp tænker at vi kommer til at miste en hel del, på kh

det ville bare være rart at vide hvor megt 

Det kan jeg godt forstå.

Jeg ved ikke, om man kan finde en beregner på borger.dk

Anmeld Citér

28. oktober 2020

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Det kan jeg godt forstå.

Jeg ved ikke, om man kan finde en beregner på borger.dk

Syntes jeg har googlet og kigget  

Men tak for hjælpen  

Anmeld Citér

28. oktober 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Syntes jeg har googlet og kigget  

Men tak for hjælpen  

Held og lykke med det hele.

Anmeld Citér

29. oktober 2020

TLO

Hejsa :-)

Jeg har selv været i ressourceforløb og er nu ftp(1½ år), så kender da lidt til det.

Kan din sb have ment, at din ydelse er den samme som kontanthjælpssatsen, men at du - slf - skal have et ressourceforløb.

Et er, at du, og din sb, regner med, at du skal have flex, men er det afdækket, hvor mange timer pågældende flexjob skal være på og herunder også er dine skånehensyn afdækket i en jobsituation?

Min ydelse var, som jeg husker det, i ressourceforløbet som forsørger og samlevende med barnets far ca 14.000 - en betragtelig del højere end min ydelse som ftp i øvrigt

Anmeld Citér

29. oktober 2020

Anonym

Unicorn1 skriver:

Lige en note mht. huset: I må have en friværdi på 699.999 SAMLET i huset.. Overstiger den dét, så kan du vist ikke få kontanthjælp, eller i hvert fald meget lidt.. Bilen må ikke have en værdi over 10.000 (eller måske 20.000, når I er gift), for så skal den sælges, og så skal I klare jer for det i 1-2 måneder eller hvor længe, det rækker.. 

Det er ikke korrekt. 

På kontanthjælp er formuegrænsen 10.000 for enlige og 20.000 for ægtefolk uagtet hvad formuen er i. 

De ca 700.000 er boligsikring, som ikke er relevant i denne situation. 

Anmeld Citér

29. oktober 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Det er ikke korrekt. 

På kontanthjælp er formuegrænsen 10.000 for enlige og 20.000 for ægtefolk uagtet hvad formuen er i. 

De ca 700.000 er boligsikring, som ikke er relevant i denne situation. 

Boligsikring? Hvad har det med det at gøre..? Jeg har selv fået det undersøgt af folk på kommunen, da vi overvejede at købe hus.. Og her fik jeg af vide, at vi måtte have en friværdi på 700.000, netop fordi de var bundet i mursten.. Så jo det er skam rigtigt nok 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.