Kontanthjælp, hvor meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.956 visninger
28 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. oktober 2020

Anonym trådstarter

Jeg er på revalidering, men pga en trafikulykke er den jobplan ikke længere realistisk, jeg overgår derfor fra revalideringsydelse til kontanthjælp, indtil jeg bliver indstillet til rehabiliteringsteamet mhp. flexjob 

Men hvor dælen finder jeg ud af hvor meget jeg kn få på kontanthjælp?

Jeg er gift, mor til 4, har eget hus, egen bil, ingen opsparing 

min mand tjener knap 400.000 årligt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2020

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv

For at få kontanthjælp må man ikke have værdi der overstiger 10.000 kr. så hvis du er med ejer af jeres hus og huset har friværdi over 10.000 så er det ikke sikkert at du overhovedet kan få kontanthjælp. Hvis i er gift er der også forsørgerpligt, så skal din mand forsørge dig hvis hans løn ligger over kontanthjælpssatsen.

(med mindre reglerne er lavet om, men det tror jeg nu ikke)

Anmeld Citér

28. oktober 2020

sandramor

Anonym skriver:

Jeg er på revalidering, men pga en trafikulykke er den jobplan ikke længere realistisk, jeg overgår derfor fra revalideringsydelse til kontanthjælp, indtil jeg bliver indstillet til rehabiliteringsteamet mhp. flexjob 

Jeg tænker ikke du kan få super meget faktisk... du må ikke eje noget over 10.000kr hvis du skal være berettiget til kontanthjælp 

Anmeld Citér

28. oktober 2020

Anonym

Formuegrænsen er 20.000 ved ægtefolk, men din mand tjener desværre så meget, at du vil få en begrænset ydelse.

I må til sammen have det der svare til 2 x kontanthjælpssatsen, som ligger på 15.000 pr mdr.

Så med 400000 om året, vil du umiddelbart blive modregnet lidt over 3000 om mdr. 

Det forudsætter selvfølgelig i ikke har en formue på over 20.000,for så kan du intet få. 

Anmeld Citér

28. oktober 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Lige en note mht. huset: I må have en friværdi på 699.999 SAMLET i huset.. Overstiger den dét, så kan du vist ikke få kontanthjælp, eller i hvert fald meget lidt.. Bilen må ikke have en værdi over 10.000 (eller måske 20.000, når I er gift), for så skal den sælges, og så skal I klare jer for det i 1-2 måneder eller hvor længe, det rækker.. 

Anmeld Citér

28. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg undre mig over du ikke skal indstilles til ressourceforløb og den vej afklares til kh 

Anmeld Citér

28. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg undre mig over du ikke skal indstilles til ressourceforløb og den vej afklares til kh 

Hov afklares til fleks 

Anmeld Citér

28. oktober 2020

Tommelise

Jeg synes også, du skal tale med din sagsbehandler om muligheden for et ressourceforløb i stedet for kh. 

Anmeld Citér

28. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

??

Skulle det være bedre/nemmere?

Hun sagde bare idag, at så hed det kontanthjælp indtil jeg blev indstilles til rebehabiliteringsteamet? 

Kan det være det fordi jeg har så mange skånehensyn, at det er den ved jeg skal?

Anmeld Citér

28. oktober 2020

Mamacita til 2 piger

Anonym skriver:

??

Skulle det være bedre/nemmere?

Hun sagde bare idag, at så hed det kontanthjælp indtil jeg blev indstilles til rebehabiliteringsteamet? 

Kan det være det fordi jeg har så mange skånehensyn, at det er den ved jeg skal?

Ressourceforløb er ægtefælle/formue uafhængig. Men kontanthjælps niveau. Så det gør klart en forskel for jer. 
Så bed om at komme i ressurceforløb, hvis ikke det er det der menes. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.