What to do

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2020

K&S

Anonym skriver:

Jeg er helt enig i alt hvad du skriver, dog er jeg ikke helt lun på medicin. 
jeg har været der idag, og min kæreste skar igennem og hun har sendt en henvisning, men der er lang ventetid siger hun. 

Godt du havde din kæreste med! 
Der er rigtig lang ventetid ved privatpraktiserende psykiatere, men i offentligt regi er der jo retningslinjer for, hvor længe man kan vente. 
Ved du om der er sendt til privat eller offentlig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2020

Anonym

Tommelise skriver:

Hvis du læser TS´s seneste indlæg, så kan du se, at der er sendt en henvisning nu.

Men hvad mener du med, at man ikke kan tilbyde terapi, hvis patienten står midt i en grim periode ? - håber du modtager spørgsmålet i samme ånd, som det er stillet. Det har jeg aldrig hørt.

Hvis man er i en aktuel belastning, er man ikke modtagelig for behandlingsterapi, der skal man være i en stabil fase.

Mange gange skal patienten stabiliseres med medicin, inden der kan startes terapi.

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Hvis man er i en aktuel belastning, er man ikke modtagelig for behandlingsterapi, der skal man være i en stabil fase.

Mange gange skal patienten stabiliseres med medicin, inden der kan startes terapi.

Okay på den måde. Så er jeg klar over, hvad du mener. Jeg har selv været tilknyttet psykiatrien for år tilbage og er det også lige nu p.gr.a. et tilbagefald her i sommer. 

Du har ret i, at man skal være velmedicineret (eller slet ikke have brug for medicin) for at være modtagelig for terapien. Har som sagt selv været der. 

Det var bare lige din formulering, jeg faldt over (my bad) - jeg har fået terapi, mens jeg var aktuelt belastet, men jeg var også på medicin.

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg er helt enig i alt hvad du skriver, dog er jeg ikke helt lun på medicin. 
jeg har været der idag, og min kæreste skar igennem og hun har sendt en henvisning, men der er lang ventetid siger hun. 

Hvor er det godt, at du har fået en henvisning. Nogle gange er det nemmere for en pårørende at skære igennem.

Jeg ved jo ikke, om der bliver tale om medicin i dit tilfælde, men jeg synes ikke, du skal være så bange for den.

Det er ikke så meget anderledes end at få insulin, hvis man har diabetes eller blodtryksmedicin for at stabilisere blodtrykket

Håber du snart får det bedre. Hvis ventetiden bliver for lang for dig og du slet ikke kan være i det, så er der altid mulighed for at tage på psykiatrisk skadestue.

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Godt du havde din kæreste med! 
Der er rigtig lang ventetid ved privatpraktiserende psykiatere, men i offentligt regi er der jo retningslinjer for, hvor længe man kan vente. 
Ved du om der er sendt til privat eller offentlig? 

Offentligt 

Anmeld Citér

22. oktober 2020

K&S

Anonym skriver:

Offentligt 

Så skal du gerne indkaldes til samtale inden for en måneds tid  

Hvilken region bor du i? 

Anmeld Citér

23. oktober 2020

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Så skal du gerne indkaldes til samtale inden for en måneds tid  

Hvilken region bor du i? 

Nordjylland 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.