What to do

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2020

K&S

Anonym skriver:

Min læge hat tidligere arbejdet på psyk, derfor tænker hun det 

Jeg tænker altså godt, du kan bede hende om en henvisning til psykiatrien (offentlig/privat) - hvis hun mener, du har PTSD, har du jo brug for behandling, hvilket hun ikke kan give dig. Det burde hun også være klar over, hvis hun selv har arbejdet i psykiatrien. 
Du har brug for terapi og evt. medicinsk behandling. Og igen, så er hun ikke psykiater, men højst sandsynligt kun haft en turnus på psyk under hendesuddannelse... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg lider af hvad min læge tror er ptsd. 
jeg har samtidig svær angst.

lige pt, SKRIGER alt inde i min krop, jeg kan ikke være nogle steder. Min læge vil pt ikke sende noget til psyk, fordi han mener jeg ikke er “syg”  jrg kan ikke være i det mere, og det påvirker mine evner til at være mor. Jeg sover 5 timer om dagen  - dog med mange opvågninger og sovemedicin virker ikke 

hvor går man hen? Det meget kort, det ved jeg - men jeg kan næsten ikke magte og skrive mere. 

Hvorfor har din læge stillet den diagnose? På baggrund af traumatisk hændelse? 

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Det er da mærkeligt, hvis hun mener du har ptsd at hun så ikke vil sende dig til udredning i det offentlige/private - det er da helt skørt.

Hvis du orker det og der er mulighed for det, så ville jeg nok skifte læge hvis jeg var dig.

Hvis du har små børn kan du også tage kontakt til din sundhedsplejerske, de har måske også nogle muligheder for dig.

Anmeld Citér

22. oktober 2020

LSS

Din læge TROR du har ptsd, men din læge vil ikke sende dig videre i systemet fordi du ikke er syg? Det giver jo ingen mening. Sikke en rådden læge. Er der en psyk skadestue i nærheden af dig? 

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg ville kontakte min sundhedsplejerske...

Hun kan lave en bekymrings indeberetning der kan hjælpe dig videre uden om lægen i forhold til at familien jo skal være i trivsel..

Hvis det vurderes du har brug for hjælp (og det har du tydeligvis udfra hvordan du beskriver at have det) så kan kommunen sende dig til psykiatrien ... det vil blive en sag under barnets cpr-nummer da det er med udgangspunkt i barnets tarv at man laver sagen da du ikke lige nu kan opfylde din rolle som mor uden at få hjælp...

KÆMPE kram herfra...

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Anonym trådstarter

Snoopy77 skriver:

Du kan tage på psykiatrisk skadestue, de skal som minimum vurdere om de synes du er dårlig nok til en indlæggelse. Forstå mig ret, det synes man selv man er hvis man tager derud, men jeg ved at de har en anden holdning, bla pga manglende sengepladser. 
De melder tilbage til din læge, så om ikke andet får din læge noget info fra andre fagfolk ift hvordan de vurderer dig. 

Men hvad sker der så yderligere ?

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Jeg tænker altså godt, du kan bede hende om en henvisning til psykiatrien (offentlig/privat) - hvis hun mener, du har PTSD, har du jo brug for behandling, hvilket hun ikke kan give dig. Det burde hun også være klar over, hvis hun selv har arbejdet i psykiatrien. 
Du har brug for terapi og evt. medicinsk behandling. Og igen, så er hun ikke psykiater, men højst sandsynligt kun haft en turnus på psyk under hendesuddannelse... 

Jeg er helt enig i alt hvad du skriver, dog er jeg ikke helt lun på medicin. 
jeg har været der idag, og min kæreste skar igennem og hun har sendt en henvisning, men der er lang ventetid siger hun. 

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvorfor har din læge stillet den diagnose? På baggrund af traumatisk hændelse? 

Ja, både i forhold til min barndom, og i forhold til en forfærdelig situation med min søn som blev tvangsfjernet ved en formands beslutning, fordi de troede jeg havde ydet vold - han var anbragt i 7 mdr 

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Ja, både i forhold til min barndom, og i forhold til en forfærdelig situation med min søn som blev tvangsfjernet ved en formands beslutning, fordi de troede jeg havde ydet vold - han var anbragt i 7 mdr 

Har din læge spurgt om en masse spørgsmål (hvis man har mistanke om PTSD, skal man undersøge med en pointskala, som skal understøtte mistanken)?  Hvis du er aktuelt belastet og står midt i en grim periode, kan man ikke tilbyde terapi, men din læge skylder under alle omstændigheder at forklare, hvorfor der ikke sendes henvisning.

Anmeld Citér

22. oktober 2020

Tommelise

Anonym skriver:

Har din læge spurgt om en masse spørgsmål (hvis man har mistanke om PTSD, skal man undersøge med en pointskala, som skal understøtte mistanken)?  Hvis du er aktuelt belastet og står midt i en grim periode, kan man ikke tilbyde terapi, men din læge skylder under alle omstændigheder at forklare, hvorfor der ikke sendes henvisning.

Hvis du læser TS´s seneste indlæg, så kan du se, at der er sendt en henvisning nu.

Men hvad mener du med, at man ikke kan tilbyde terapi, hvis patienten står midt i en grim periode ? - håber du modtager spørgsmålet i samme ånd, som det er stillet. Det har jeg aldrig hørt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.