What to do

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.071 visninger
26 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. oktober 2020

Anonym trådstarter

Jeg lider af hvad min læge tror er ptsd. 
jeg har samtidig svær angst.

lige pt, SKRIGER alt inde i min krop, jeg kan ikke være nogle steder. Min læge vil pt ikke sende noget til psyk, fordi han mener jeg ikke er “syg”  jrg kan ikke være i det mere, og det påvirker mine evner til at være mor. Jeg sover 5 timer om dagen  - dog med mange opvågninger og sovemedicin virker ikke 

hvor går man hen? Det meget kort, det ved jeg - men jeg kan næsten ikke magte og skrive mere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2020

Mort3

Psykiatrisk skadestue måske?

Ønsker dig alt det bedste 

Anmeld Citér

21. oktober 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg lider af hvad min læge tror er ptsd. 
jeg har samtidig svær angst.

lige pt, SKRIGER alt inde i min krop, jeg kan ikke være nogle steder. Min læge vil pt ikke sende noget til psyk, fordi han mener jeg ikke er “syg”  jrg kan ikke være i det mere, og det påvirker mine evner til at være mor. Jeg sover 5 timer om dagen  - dog med mange opvågninger og sovemedicin virker ikke 

hvor går man hen? Det meget kort, det ved jeg - men jeg kan næsten ikke magte og skrive mere. 

Tænker også.. hvis du har en mand eller familie der kan tage sig af dine børn. Så en selvindlæggelse på psykiatrisk skadestue. 

håber du snart får det bedre 

Anmeld Citér

21. oktober 2020

Anonym trådstarter

Mort3 skriver:

Psykiatrisk skadestue måske?

Ønsker dig alt det bedste 

Men kan de

gøre noget ?

Anmeld Citér

21. oktober 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Tænker også.. hvis du har en mand eller familie der kan tage sig af dine børn. Så en selvindlæggelse på psykiatrisk skadestue. 

håber du snart får det bedre 

Men kn man det?

Anmeld Citér

21. oktober 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Men kn man det?

Ved selvfølgelig ikk hvordan det er i de her corona tider om man bare kan troppe op. Men jeg har en kammerat der havde haft det svært en periode. Han kunne heller ikk få hjælp fra lægen. En morgen vågnede han og alt så helt sort ud for ham. Så han ringede til en ven og bad og kørsel og de kørte så derud og han fortalte hvordan han havde det. Han blev så sat i forbindelse med en af skadestuens læger som så indlagte ham. Kan ikke huske hvor længe han har indlagt  

om ikk andet kan du prøve at ringe til dem og fortælle din situation 

Anmeld Citér

21. oktober 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Ved selvfølgelig ikk hvordan det er i de her corona tider om man bare kan troppe op. Men jeg har en kammerat der havde haft det svært en periode. Han kunne heller ikk få hjælp fra lægen. En morgen vågnede han og alt så helt sort ud for ham. Så han ringede til en ven og bad og kørsel og de kørte så derud og han fortalte hvordan han havde det. Han blev så sat i forbindelse med en af skadestuens læger som så indlagte ham. Kan ikke huske hvor længe han har indlagt  

om ikk andet kan du prøve at ringe til dem og fortælle din situation 

Men kan man risikere noget tvang halløj ?

Anmeld Citér

21. oktober 2020

K&S

Anonym skriver:

Men kan man risikere noget tvang halløj ?

De anvender kun indlæggelse under tvang, hvis de vurderer, at du er til fare for dig selv eller andre - eller hvis de mener, din tilstand er behandlingskrævende, før du må forlade afdelingen igen. 
Er du blevet udredt for PTSD? Eller er det blot din praktiserende læge, der har stillet denne diagnose? 
Hvis ikke du er udredt i psykiatrien, ville jeg kræve en henvisning til enten den offentlige psykiatri - alternativt en henvisning til en privatpraktiserende psykiater, hvor du kan få den fornødne hjælp. Det er en praktiserende læge altså ikke rustet eller uddannet til. 

Anmeld Citér

21. oktober 2020

Anonym trådstarter

K&S skriver:

De anvender kun indlæggelse under tvang, hvis de vurderer, at du er til fare for dig selv eller andre - eller hvis de mener, din tilstand er behandlingskrævende, før du må forlade afdelingen igen. 
Er du blevet udredt for PTSD? Eller er det blot din praktiserende læge, der har stillet denne diagnose? 
Hvis ikke du er udredt i psykiatrien, ville jeg kræve en henvisning til enten den offentlige psykiatri - alternativt en henvisning til en privatpraktiserende psykiater, hvor du kan få den fornødne hjælp. Det er en praktiserende læge altså ikke rustet eller uddannet til. 

Min læge hat tidligere arbejdet på psyk, derfor tænker hun det 

Anmeld Citér

21. oktober 2020

Snoopy77

Du kan tage på psykiatrisk skadestue, de skal som minimum vurdere om de synes du er dårlig nok til en indlæggelse. Forstå mig ret, det synes man selv man er hvis man tager derud, men jeg ved at de har en anden holdning, bla pga manglende sengepladser. 
De melder tilbage til din læge, så om ikke andet får din læge noget info fra andre fagfolk ift hvordan de vurderer dig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.