Erfaringer med Wolt som jobsøgende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Og er der efterhånden noget erhverv, hvor der ikke er stor ledighed?! 

Synes virkelig det er ligegyldigt, hvilken uddannelse, man snakker om, så er det nærmest umuligt at få arbejde 

Datamatiker? :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Problemet er, at jeg har en passion, men det er ikke en mulighed.. Det er som dyrepasser i en zoo.. Og ikke nok med, at det nærmest er fuldstændig umuligt at få praktikplads (nærmest samme chance som at vinde i lotto), så kan min krop heller ikke holde til det .. 

Og så snakkede vi om veterinærsygeplejerske, men det er også nærmest umuligt at finde praktik.. Det er pisse træls, at man aldrig får sin drømmeuddannelse og job.. 

Og lige nu skal jeg bare have et job.. Jeg nærmer mig grænsen for, at jeg skal have haft 225 timer, og vi har bare ikke mulighed for, at jeg bliver trukket i ydelse, for så ender det med, at vi må flytte .. Så lige nu må halve løsninger være ja.. Løsningen

Hvor langt er du henne? 

Er det måske inderst inde frygten for at falde for 225 timer reglen, der trækker mere end et job? Jeg har ytret, hvad jeg havde gjort. Jeg er selv igang med en uddannelse nummer 2. Det er ikke nemt, men en mere holdbar løsning

Anmeld Citér

11. oktober 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg synes også, det virker til du ser mange begrænsninger.

Jeg har selv været ledig fra 1/1 og er uddannet inden for e-handel... Lige her i området er der ansættelsestop, men så har jeg fundet andre veje...

Jeg har faktisk søgt jobs, som jeg har været i tvivl om, jeg kunne varetage sådan rent fysisk og mentalt.. Men jeg har søgt dem, og så vurderet til samtalen, om det er noget for mig 

Jeg var tilkaldervikar for et bosted - noget, som jeg troede, jeg aldrig ville kunne, men er nu blevet fastvikar og er blevet forlænget  Men til samtalen vurderede jeg om, det var noget, som jeg havde mod på at prøve.

Jeg var ærlig til samtalen og sagde, at jeg ingen erfaring havde overhovedet - men jeg havde mod på at prøve det. Jeg havde sådan en fed kemi med dem, at det gav mig blod på tanden.

Så mit råd er egentligt at søge bredt, MEN motiveret. Ikke bare fordi du "skal". Lad vær med at se begrænsninger - se muligheder! (Nemmere sagt end gjort - har selv tendens til det)

Jeg kan godt forstå, at det hele virker rigtigt frusterende - jeg er/har også været der, og det ER bare hårdt at blive afvist igen og igen. 

Hvis du har behov for at spare med en mht. CV eller andet, så er du velkommen til at skrive en PB. 

Jeg har desværre ingen erfaring med selve Wolt, men lyder ikke særligt stabilt.

Dengang jeg var i tvivl om, hvad jeg ville, der lavede jeg faktisk en liste over, hvad jeg godt kunne lide at lave og så sad jeg inde på ug.dk og læste om en masse uddannelser i den boldgade, som jeg nu har interesse i. Hvilket gjorde at jeg fandt en uddannelse, som lige er mig - og endte faktisk med at tage en overbygning af den også  

Anmeld Citér

11. oktober 2020

Anonym trådstarter

Tak til alle jer, der kom med brugbare, støttende og positive svar .. Jer der mener, at jeg ikke gider arbejde eller kun ser begrænsninger, de svar kan jeg ikke rigtigt bruge til noget andet end det bare gør mig ked af det ..

Selvom det ikke rigtigt kom til at handle om Wolt, så fik jeg gjort mig mange forskellige tanker og fået mange forskellige erfaringer af vide.. Det er super rart at høre om tingene fra folk, der rent faktisk arbejder med det, fremfor det man bare kan læse på nettet, da dette ikke altid er sandheden.. 

Men gennem den her tråd og kærestens og min snak den sidste uge samt søgning på nettet, så har jeg/vi nu lagt en forholdsvis fornuftig plan.. Der mangler lige nogle flere søgninger/snakke med folk med erfaring samt nogle flere detaljer.. Men jeg synes selv, at jeg er kommet frem til en ret fornuftigt plan, som forhåbentlig giver mig job inden det næste halve år, og meget gerne før.. Og gerne med et job, hvor jeg rent faktisk er glad for at møde på arbejde.. 

Så jeg behøver ikke rigtigt flere svar 

Anmeld Citér

11. oktober 2020

Sprit25

Anonym skriver:

Tak til alle jer, der kom med brugbare, støttende og positive svar .. Jer der mener, at jeg ikke gider arbejde eller kun ser begrænsninger, de svar kan jeg ikke rigtigt bruge til noget andet end det bare gør mig ked af det ..

Selvom det ikke rigtigt kom til at handle om Wolt, så fik jeg gjort mig mange forskellige tanker og fået mange forskellige erfaringer af vide.. Det er super rart at høre om tingene fra folk, der rent faktisk arbejder med det, fremfor det man bare kan læse på nettet, da dette ikke altid er sandheden.. 

Men gennem den her tråd og kærestens og min snak den sidste uge samt søgning på nettet, så har jeg/vi nu lagt en forholdsvis fornuftig plan.. Der mangler lige nogle flere søgninger/snakke med folk med erfaring samt nogle flere detaljer.. Men jeg synes selv, at jeg er kommet frem til en ret fornuftigt plan, som forhåbentlig giver mig job inden det næste halve år, og meget gerne før.. Og gerne med et job, hvor jeg rent faktisk er glad for at møde på arbejde.. 

Og det med at møde glad på arbejde? Det er SÅ vigtigt. Dejligt. Håber virkelig det lykkedes

Anmeld Citér

11. oktober 2020

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Og det med at møde glad på arbejde? Det er SÅ vigtigt. Dejligt. Håber virkelig det lykkedes

Lige præcis! 

Anmeld Citér

11. oktober 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Held og Lykke med det hele.  

Anmeld Citér

11. oktober 2020

Anonym trådstarter

Tullemoar skriver:

Held og Lykke med det hele.  

Mange tak ..

Og forresten tak for hjælpen og tilbuddet om sparring.. Men det bliver ikke nødvendigt, tænker jeg.. Har en del mennesker, jeg allerede sparrer med ..

Anmeld Citér

12. oktober 2020

serinasmor

Altså nu siger jeg bare noget: 

når du gerne vil arbejde med dyr kan man jo gøre det på mange måder.

Arbejde på en stor hundepension

Starte en hundepension

blive kattepasser - tjek fx pawshake og kittycare (ja jeg har googlet)

blive professionel hundelufter

blive dyrefotograf

Katteopdrætter

hundeopdrætter

passe grise eller køer

arbejde i en dyrehandel 

passe forsøgsrotter og mus

arbejde på et internat

dyrlæge

veterinærsygeplejerske

hunde/heste/katte hvisker

Hunde/heste/katte healer 

Der er en verden af muligheder - spørgsmålet er mest, hvordan har du lyst til at arbejde med dyr?

I forhold til det du oprindeligt spørger om så: hvis du får løn og er ansat, så er det sikkert en udemærket ting selv om det er et skodjob.

hvis du skal være selvstændig for at tage opgaver så kommer du over i en helt anden ledighedsklasse og det vil jeg ikke anbefale når du er gravid, og det ikke er noget du brænder for at lave.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.