Erfaringer med Wolt som jobsøgende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2020

Chihiroo

Anonym skriver:

Og er der efterhånden noget erhverv, hvor der ikke er stor ledighed?! 

Synes virkelig det er ligegyldigt, hvilken uddannelse, man snakker om, så er det nærmest umuligt at få arbejde 

Inde på den her artikel, er der et værktøj til at tjekke ledighed (og startsløn) for landets uddannelser:

https://www.dr.dk/ligetil/indland/overblik-her-kan-du-se-loen-og-ledighed-nyuddannede

Hvis du søger på en vilkårlig uddannelse kan du sortere alle uddannelserne efter ledighed

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2020

Anonym trådstarter

Chihiroo skriver:

Inde på den her artikel, er der et værktøj til at tjekke ledighed (og startsløn) for landets uddannelser:

https://www.dr.dk/ligetil/indland/overblik-her-kan-du-se-loen-og-ledighed-nyuddannede

Hvis du søger på en vilkårlig uddannelse kan du sortere alle uddannelserne efter ledighed

Super.. Mange tak 

Anmeld Citér

11. oktober 2020

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
Anonym skriver:

Jeg er på kontanthjælp og er virkelig ked af, at jeg har været arbejdsløs så længe.. Så derfor foreslog min kæreste Wolt.. Men hvordan og hvorledes foregår det? 

Jeg har mulighed for at bruge bilen, men er der overhovedet arbejde nok i dagstimerne (hovedsageligt i hverdagene) til at kunne få det til at køre rundt? For vi har en lille pige på 2 år, som jeg jo også gerne skal finde tid til, når hun er hjemme fra dagpleje.. 

Og hvordan er det med lønseddel? Altså får man en lønseddel fra Wolt eller skal man lave sin egen? 

PS. Hvis nogle mener, at jeg bare skal arbejde 37 timer der fra kl. 16-23 og hele weekenden hver weekend, og dermed aldrig se min datter, så må I gerne lade være med at kommentere, for det kommer under ingen omstændigheder til at ske.. Jeg er i gang med at søge alt andet, men det skal ikke være på bekostning af, at min datter aldrig ser mig 

Det lyder til du brænder for noget med dyr. Hvad med og hører om du kan komme i praktik ved forskellige dyrlæger? Tænker det er den bedste måde at skaffe en praktik plads på. Over ved vores lokale dyrlæge er der en der tager imod folk/dyr og ordner regninger, vejer dyrene, og har nogen gange øje på dyrene i opvågningen osv. Men hun er ikke uddannet inden for dyrefaget. Kunne det måske være en mulighed? 

Anmeld Citér

11. oktober 2020

Anonym trådstarter

Ravnholt skriver:

Det lyder til du brænder for noget med dyr. Hvad med og hører om du kan komme i praktik ved forskellige dyrlæger? Tænker det er den bedste måde at skaffe en praktik plads på. Over ved vores lokale dyrlæge er der en der tager imod folk/dyr og ordner regninger, vejer dyrene, og har nogen gange øje på dyrene i opvågningen osv. Men hun er ikke uddannet inden for dyrefaget. Kunne det måske være en mulighed? 

Det har jeg prøvet.. Har indtil videre ikke fundet nogle steder, hvor de tager praktikanter "fra gaden", som de siger.. For ja jeg brænder for arbejde med dyr.. Men selv hvis man siger, at det er for at søge ind på veterinærsygeplejersken, så tager de ikke folk ind.. Man SKAL starte på uddannelsen først .. 

Men har den stadig i mente.. Men tak for rådet 

Anmeld Citér

11. oktober 2020

Sandratoft

Anonym skriver:

Og er der efterhånden noget erhverv, hvor der ikke er stor ledighed?! 

Synes virkelig det er ligegyldigt, hvilken uddannelse, man snakker om, så er det nærmest umuligt at få arbejde 

Der er altid mangel på sygeplejersker, SOSU assistent/hjælper 

hvis du skal passe på din krop, så er sygeplejersker det job som er mindst krævende rent fysisk. Der er mange steder hvor du kan få et job som er mere administrativt. 

Anmeld Citér

11. oktober 2020

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Problemet er, at jeg har en passion, men det er ikke en mulighed.. Det er som dyrepasser i en zoo.. Og ikke nok med, at det nærmest er fuldstændig umuligt at få praktikplads (nærmest samme chance som at vinde i lotto), så kan min krop heller ikke holde til det .. 

Og så snakkede vi om veterinærsygeplejerske, men det er også nærmest umuligt at finde praktik.. Det er pisse træls, at man aldrig får sin drømmeuddannelse og job.. 

Og lige nu skal jeg bare have et job.. Jeg nærmer mig grænsen for, at jeg skal have haft 225 timer, og vi har bare ikke mulighed for, at jeg bliver trukket i ydelse, for så ender det med, at vi må flytte .. Så lige nu må halve løsninger være ja.. Løsningen

Hvor henne i landet bor du ?

jeg ved at i disse corona tider er der mange sygehuse der søger flere rengøringsfolk, helt ned till 6,5 time om ugen, så hvis du er bange for at ryge på 225 timers reglen kunne det måske være en mulighed.

Anmeld Citér

11. oktober 2020

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Hvor henne i landet bor du ?

jeg ved at i disse corona tider er der mange sygehuse der søger flere rengøringsfolk, helt ned till 6,5 time om ugen, så hvis du er bange for at ryge på 225 timers reglen kunne det måske være en mulighed.

Jeg bor lidt udenfor Odense.. Har selv tænkt på sådan en stilling, men er der ikke for skrappe kemikalier, når jeg er gravid?

Anmeld Citér

11. oktober 2020

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg bor lidt udenfor Odense.. Har selv tænkt på sådan en stilling, men er der ikke for skrappe kemikalier, når jeg er gravid?

Du ser godt nok mange begrænsninger frem for muligheder i folks forslag....

Er du overhovedet et sted hvor arbejde er en mulighed for dig?  Måske er det , det der gør at du ikke får arbejde.?

Man kan som arbejdsgiver godt mærke selv i en ansøgning,  om folk reelt har lyst eller bare skal have  de 225 timer.

Og så ryger du direkte i skraldespanden.  

Så et godt råd herfra - ville være at finde motivation for at komme igang - se på dine børn . Og beslut dig for at for både dem og din egen skyld .må du slække lidt på alle forbeholdene , og som mange andre gør .-Acceptere at ikke alt  man ønsker måske kan opfyldes , men at det stadig kan være godt nok.

Men for at svare på dit spørgsmål- så arbejder de fleste med svanemærkede  midler - så det behøver du ikke bekymre dig for .

I vores virksomhed er vi rent svanemærkede plus der self er krav på brug af handsker. Og det er ret normalt inden for vores branche. 

Anmeld Citér

11. oktober 2020

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Nej, det er ikke for skrappe midler, helt ærligt, der går mange gravide rundt og gør rent på sygehuse. Det lyder som om at du ikke rigtig selv har undersøgt forskellige ting, men blot tænkt -at det er ikke noget for mig.

Anmeld Citér

11. oktober 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Hvad tænker du? Altså hvilke kompetencer og hvilke fag?

Umiddelbart tænker jeg at programmering og/eller webdesign er noget som kan have nytte mange steder, men det må jo komme an på både hvad du er god til og hvilke brancher du interesserer dig for?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.