KommendeMor88 skriver:
Ja, ca halvdelen har været mindst en partner utro. Men altså, selvom det er normalt, bør det så ikke stadig være (i dette tilfælde) mandens opgave at fortælle, at der er noget han mangler i forholdet, så de kan arbejde på at løse det sammen? Jeg synes, det er problematisk at løgne og svigt gøres til partnerens skyld. Så må den der mangler omsorg/spænding/etc. Altså åbne munden.
Jeg tror godt jeg kunne tilgive min mand en upser til en fest, men helt planlagt at bedrage mig og lyve for mig. Det ville jeg aldrig kunne tilgive.
Helt enig - utroskab er som udgangspunkt ikke den bedragedes skyld. Det kan være et udtryk for mange ting også, at den der bedrager mangler noget i forholdet, men så har man et ansvar for at åbne munden.
Utroskab kan også bare være noget der sker, følelser kan til tider tage over for fornuften. Og så forsøger vi at begrunde det rationelt bagefter, jamen det var også fordi jeg synes vi har sec for sjældent, det er også fordi du ikke vil doggystyle hver gang, det er også fordi jeg mangler ditten og datten. Alt det er efterrationaliseringer for, at jeg handler på mine følelser.
Jeg har været utro (og min mand ved det godt) i vores tidlige år. Jeg manglede ikke noget, jeg kunne måske begrunde det med, at jeg var unge, måske endda for ung til så seriøst forhold, jeg var usikker på hvad jeg ville osv. Men nej ærligt det var bare fordi jeg ikke tænkte, jeg var i nuet og reagerede på mine følelser og glemte min moral. Det var ikke min mands skyld, det var mig der handlede. Og var det fordi jeg for ung til et seriøst forhold, hvor der var et barn med, så måtte jeg da for pokker have åbnet munden og bedt om vi lige holdt igen.
Ny sidder vi her lidt mere gamle og lidt mere grå (ikke mig selvsagt men min mand), og jeg mangler noget i perioder. Jeg åbner munden, det betyder ikke jeg får det, men det betyder vi kan tale om det og jeg kan vurdere, er det jeg mangler så vigtigt, så det betyder jeg må finde det et andet sted eller er det ikke. Indtil videre har det været ikke, men hvem ved måske bliver det på et tidspunkt vigtigt, men så har jeg lovet ham og mig selv, så fortæller jeg ham det først, for vores ærlighed og tillid er yderst vigtig.