Vi har tre børn. Tre skønne raske drenge, der er kommet lige efter hinanden, tre børn på tre år. Den yngste er 8 mdr. Ingen af børnene har været sovebørn, og jeg har ikke sovet med min mand i to år. Baby sover helt elendigt og jeg frygter allerede for at starte på arbejde om godt 2 mdr, fordi han vil ammes. Far kan tage lidt over, men ikke ret meget endnu. Vi savner hinanden, min mand og jeg, vi savner at have tid til andre ting end børn. Vi glæder os over at de store bliver mere og mere selvkørende, glæder os til at det at putte børn er for en voksen, så den anden kan nå madpakker osv., Så der er tid til voksentid bagefter.
Jeg bliver meget meget syg, når jeg er gravid. Så syg at jeg bliver deltidssygemeldt ca halvvejs, fuldtids ca i uge 26-30 og så syg, at jeg er på hospitalet 25-30 timer om ugen. Det er hårdt for mig, men sandelig også for min mand, der så står hjemme med alting selv.
Alt taler for at vi ikke skal have flere børn. At vi skal være glade for dem vi har. Det er ikke engang praktiske grunde, det er grunde der går på vores forhold, min sundhed, og vores længsel efter en smule fritid. Hvordan slutter jeg fred med, at jeg aldrig får en pige? Hvad har i andre gjort?
Anmeld
Citér