Hej med jer.
nu har jeg brug for et råd eller 2 angående min bonusdatter på 15 år.
jeg har været sammen med hendes far i 7 år og vi har nået sammen i de 5 af dem. Yderligere har vi fået et fælles barn. Jeg har også nogle børn fra tidligere ægteskab.
mit problem og min frustration går på hans 15 årige datter.
Det startede vel egentlig da jeg var gravid med vores fælles datter (4 år siden) hvor hun begyndte at ikke ville komme hos os. Alt var galt og hun begyndte at snakke om at hun havde lyst til at skære i sig selv. Den del fik hun hjælp til og det begyndte at gå den rigtige vej. Dog stadig med en vis forbehold overfor fars nye familie ( som vi altid har forsøgt at hun er en del af) , men det er om om hun har meldt sig mere og mere ud af vores familie. Gør vi ikke hvad hun siger, så tager man hjem til mor og stikker hende en masse løgne om os, og mor lytter selfølgelig til hende, men snakker ikke med far om situationerne, men konkludere bare at datteren taler sandt. Da hun blev konfirmeret , fik jeg en sviner i hendes tale foran hele familien ( kort fortalt at hun savnede sin far som det var før jeg og vores fælles kom ind i billedet) . Så jeg har hele tiden tænkt at det må handle om jaloux og at hun forsøger at straffe sin far med sine handlinger, og det gør at far bare føjer hende hele tiden i alt og ikke får sagt fra. Det gør at resten af familien hele tiden skal rette ind i forhold til hvad hun vil. Det tære rigtig meget på vores forhold, fordi jeg hele tiden føler at hun vil styre familien og at jeg konstant skal gå på liste fødder elles har vi en sur mor i tlf. det er som om hun går rundt med en konstant sort sky over hovedet og stemningen og far ændre sig så snart hun træder ind af døren. og jeg ved ikke hvad vi skal gøre?
er der nogle der har oplevet det her i projekt sammenbragt familie? Jeg synes jeg mister mig selv i det her 
Anmeld
Citér