Indkøring under corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.393 visninger
14 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. september 2020

Anonym trådstarter

Mit barn startede i bh i dag efter 3/4 års pause grundet corona. Nå, men vi mødte op og jeg havde regnet med at vi fik mulighed for at sætte alle de nye ting som regntøj, skiftetøj osv. på plads i garderoben (alle børn var udenfor). Mit barn kender ikke en eneste i bh og jeg aner faktisk ikke engang hvem pædagoerne/børnene er. Jeg har kun haft mailkontakt med lederen, men endnu aldrig set denne. Jeg troede at jeg ku få lov fx at være udenfor eller bare stå ved hegnet ved legepladsen. Men nej. Det var bare at sætte barnet af i døren til en pædagog og så farvel��

Nå men barnet var i fint humør og sagde bare “hej hej mor” Så jeg ville ikke bringe usikkerhed ind i situationen, så jeg lod som om jeg fandt det helt okay og tog afsted. Jeg hentede efter 4 timer og det gik super. Men jeg har det virkelig mærkeligt med situationen og synes det er en sær følelse at sende barn ind af en dør uden at have set mere end ét ansigt og slet ikke være fortrolig med rammerne, ikke kende navnet på en eneste. 

Er det vi oplevede virkelig normal procedure for indkøring pga. corona? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Det ville jeg under ingen omstændigheder accepterer.

Både i mine børns institutions kommune og i min arbejdskommune har der alle dage været undtagelse når det galt/gælder indkøring.

Men jeg ved godt at det har været sådan i andre kommuner,  men troede faktisk ikke at der var nogen steder de gjorde det nu

Anmeld Citér

1. september 2020

Anonym

Altså, jeg skal lige forstå det korrekt. Har dit barn ikke været der fra 11/3 og indtil i dag - men gik i børnehaven før corona?

Eller var det aller første dag i børnehave??

Hvis det sidste er tilfældet, var jeg selv aldrig gået. Og jeg ville ikke aflevere mit barn der igen. 

Anmeld Citér

1. september 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Altså, jeg skal lige forstå det korrekt. Har dit barn ikke været der fra 11/3 og indtil i dag - men gik i børnehaven før corona?

Eller var det aller første dag i børnehave??

Hvis det sidste er tilfældet, var jeg selv aldrig gået. Og jeg ville ikke aflevere mit barn der igen. 

Det er et helt nyt sted og  allerførste dag dette sted, mit barn glædede sig meget til at starte. Vi havde talt om det hjemmefra at jeg nok ville kunne blive fx på legepladsen og at jeg ville gå lidt på et tidspunkt, men det blev bare et “hej og velkommen” ved døren og jeg måtte ikke komme med ind. Jeg var helt paf og barnet sagde bare ok hej hej mor.. jeg håber godt nok det kommer til at gå godt herfra Heldigvis var der kun et kæmpe smil ved afhentningen.. 

Anmeld Citér

1. september 2020

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Det ville jeg under ingen omstændigheder accepterer.

Både i mine børns institutions kommune og i min arbejdskommune har der alle dage været undtagelse når det galt/gælder indkøring.

Men jeg ved godt at det har været sådan i andre kommuner,  men troede faktisk ikke at der var nogen steder de gjorde det nu

Jeg undrer mig også meget over den praksis. Ja vi skal da selvfølgelig alle passe på (netop derfor vi har holdt pause fra institutionslivet), men det kan da ikke være rigtigt at børnene skal starte på den måde. Kunne helt coronarisikofrit bare have fået lov at stå udenfor ved hegnet/i et hjørne. 

Anmeld Citér

1. september 2020

årgang84

Profilbillede for årgang84

Nu stikker jeg måske lidt. 

Men hvis du havde forventet en "ordentligt" hvorfor så mange timer første dag. 

Alt er bare anderledes og ikke ens fra sted til sted.  Dog burde der være forelagt en aftale samt kontakt person første dag. Men det jo for sent når man først står der.. 

Han var glad idag så se det som positivt og nyd det. En reaktion på det nye kommer nok.  Så kan i tage den til den tid. 

Anmeld Citér

2. september 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
Anonym skriver:

Jeg undrer mig også meget over den praksis. Ja vi skal da selvfølgelig alle passe på (netop derfor vi har holdt pause fra institutionslivet), men det kan da ikke være rigtigt at børnene skal starte på den måde. Kunne helt coronarisikofrit bare have fået lov at stå udenfor ved hegnet/i et hjørne. 

Men har du ikke fået at vide hvordan de indkøre når I har aftalt tid ? - tænker de fleste forældre ville løbe skrigende væk hvis de bare fik det at vide når de kom, man har jo heller ikke en chance for at forberede barnet.

Jeg havde krævet at komme ind og ellers havde jeg pænt taget mit barn og gået og ringet og klaget til kommunen

Anmeld Citér

2. september 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Der er kæmpe forskel på, hvordan kommunerne og de enkelte institutioner kører lige nu. 

I vores børnehave er vi næsten tilbage til normalt. Der er nogle rum indenfor, hvor forældrene ikke må komme og de arangementer, der normalt er der, hvor forældre må deltage, er aflyst eller holdes kun med børnehavebørnene, men ellers er forældre velkomne de fleste steder, og vi kan sagtens sidde sammen med børn og pædagoger og hyggesnakke udendørs, når vi henter. Forældre er med, når de kører deres børn ind. 

Der er samme kæmpe forskel på institutionerne, når det gælder sygdomstegn. I nogle kommuner sender man børnene hjem, hvis de er en smule snottet, mens man i vores børnehave ikke anser snot for et problem. De sender heller ikke børn med lidt hoste hjem.

Anmeld Citér

2. september 2020

Carina:-)

I vores må forældrene gerne være med  til indkøring . Og vi andre forældre henter og bringer næsten som før .

Jeg ville ikke acceptere det , og der er jo heller ingen logik i det.

Hvis de er bange for at du smitter - ja så smitter dit barn nok også....

Sæt spørgsmål og bed om logiske regler .

Det andet er ikke holdbart.

Anmeld Citér

2. september 2020

Anonym trådstarter

Fortvivlet skriver:

Men har du ikke fået at vide hvordan de indkøre når I har aftalt tid ? - tænker de fleste forældre ville løbe skrigende væk hvis de bare fik det at vide når de kom, man har jo heller ikke en chance for at forberede barnet.

Jeg havde krævet at komme ind og ellers havde jeg pænt taget mit barn og gået og ringet og klaget til kommunen

Jeg var (naivt nok) gået udfra det var anderledes og med mulighed for at være med udenfor.. da jeg skrev mht. første dag i bh fik jeg at vide at vi bare kunne komme når det passede os. Jeg har nok tolket den mail helt anderledes. Nu er vi igennem 2. Dag, med 3,5 time i dag og heldigvis er det et meget gladt barn jeg hentede. Men det er stadig uden at have set mere end én pædagog i døren og ingen børn. Mit barn var begejstret her til morgen og fortæller om sine nye venner. Når jeg engang ser lederen vil jeg klart sige noget, lige nu krydser jeg bare fingre for at ugen går godt det tror jeg dog den gør, på trods af den sære start.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.