Fortvivlet skriver:
Jeg er så fortvivlet.
Jeg har en dreng på 4,5 år.
Han snakker ikke rent og først nu sætter talepædagogen ind. Han siger bla gar (far)arsyn (fjernsyn) gejl (snegl) osv.
Han leger ikke rollelege, så er naturligvis ved at blive hægtet af socialt - hvorfor er vi ikke sikre på, om det er pga sproget eller interesse
Han kan ikke tælle til ti. - Eller pege på det bogstav han starter med (han kan heller ikke skrive sit navn)
Jeg er ved at være meget bekymret, og frygter allerede nu at han ikke er skoleklar til om 1,5 år. Vi har først nu (før sommerferien)fået materialer hjem , men han siger lyden så fint, men så snart der kommer flere bogstaver på siger han det som han plejer . Han er først nu blevet koblet på talepædagog (første gang i næste uge)
Jeg er så frustreret, han har stået stille længe nu og det er med alt i sin udvikling, jeg aner simpelthen ikke mine gode råd
Det er også sent at starte til TP. Hvad er grunden til det hvis jeg må spørger?
min søn fik sat på lige da han startede i børnehave stortset. 
men vær tålmodig. Selvom han kan sige bogstaverne rent. Så kræver det meget øvelse at sætte sammen med andre bogstaver. Min søn er lige fyldt 5 og det tog ham over et år at lærer at sige ord der indeholder eller starter med r. Indtil da var det raket = haket, kran = Khan osv.
Tælle til 10. Det kan i nemt øve med sanglege sammen med ham.
mht at skrive sit navn. Det skal de slet ikk kunne i den alder. Det kan min søn altså heller ikke og det er på trods af at alle pædagogerne siger han er top intelligent og meget langt fremme af sin alder. Så ro på. Det skal nok komme
din søn skal nok blive klar. Træning, træning, træning.
med sproget kan i også hjælpe meget ved at “rette” ham når han siger er ord forkert. F.eks. Nu kommer gar. Ret og sige ja du kommer fffffffaarrr. Hvis det giver mening? Godt med tryg på problem bogstaverne