Hjælp til lagkage bunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2020

Miti's mama

Love Angel skriver:

Det har jeg prøvet med en 24 cm springform og bagetid kunne jeg godt styre. Men lagkage bunde bliv næsten papir tynde

Hvis du skal lave tre bunde, men i hver sin form, med forme der er større end den oprindelige opskrift... så tænker jeg du skal fordoble portionen. Sæt i formen hvad der passer og enten kassér resten eller lav en lille bonus bund. Du er nødt til at tænke i overflade arealet.

Når jeg laver større opgaver, så regner jeg cm2 målet ud på den oprindelige opskrift og på de forme jeg vil bruge, og tilpasser derefter, så bliver tykkelsen rigtig og bagetiden er nemmere at ramme.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2020

AnoMor

Love Angel skriver:

Det har jeg prøvet med en 24 cm springform og bagetid kunne jeg godt styre. Men lagkage bunde bliv næsten papir tynde

Hmm. Ja så har jeg desværre ikk nogle råd. Andet end at lave halv portion. Altså dividerer med 2. Men så bliver de måske også for tykke. 

Anmeld Citér

4. august 2020

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Miti's mama skriver:

Hvis du skal lave tre bunde, men i hver sin form, med forme der er større end den oprindelige opskrift... så tænker jeg du skal fordoble portionen. Sæt i formen hvad der passer og enten kassér resten eller lav en lille bonus bund. Du er nødt til at tænke i overflade arealet.

Når jeg laver større opgaver, så regner jeg cm2 målet ud på den oprindelige opskrift og på de forme jeg vil bruge, og tilpasser derefter, så bliver tykkelsen rigtig og bagetiden er nemmere at ramme.

Altså er det ikke mere præcist at måle selve bundens bund eller? 

Hmm ja det sku lidt svært. 

Anmeld Citér

4. august 2020

Love Angel

Mor til 4
AnoMor skriver:

Hmm. Ja så har jeg desværre ikk nogle råd. Andet end at lave halv portion. Altså dividerer med 2. Men så bliver de måske også for tykke. 

Hmm ja det netop det jeg er banke for. At hvis jeg halvere den så vil den blive for tyk.intet skal jeg side og regne på det Ellers må jeg lave en og forsøg på at flække den igen igen

Anmeld Citér

4. august 2020

Sprit25

Love Angel skriver:

Hmm ja det netop det jeg er banke for. At hvis jeg halvere den så vil den blive for tyk.intet skal jeg side og regne på det Ellers må jeg lave en og forsøg på at flække den igen igen

Lav en almindelig portion og del den i 3? 

Anmeld Citér

4. august 2020

AnoMor

Love Angel skriver:

Ellers så lav almindelig portion og hæl kun op i springformen til den tykkelse du ønsker de skal være i?

Anmeld Citér

4. august 2020

Love Angel

Mor til 4
AnoMor skriver:

Ellers så lav almindelig portion og hæl kun op i springformen til den tykkelse du ønsker de skal være i?

Så vil der ikke være nok dej. Har prøvet til 24 cm springform og der bliv de næsten ligeså tynde som pandekager 

Anmeld Citér

4. august 2020

Hck

Profilbillede for Hck

Måske jeg tager helt fejl, men tænker at der er noget lidt underligt ved dine opslag, umiddelbart har jeg ihvertfald ikke kunne finde nogle fra dig uden der på en eller anden måde kom reklame ind fra et firma på den ene eller anden måde? 

Anmeld Citér

4. august 2020

Love Angel

Mor til 4
Sprit25 skriver:

Lav en almindelig portion og del den i 3? 

Mener du dække den bagefter eller ligge dejen til 3 forme før det bliver bagt?

Anmeld Citér

4. august 2020

Love Angel

Mor til 4
Hck skriver:

Måske jeg tager helt fejl, men tænker at der er noget lidt underligt ved dine opslag, umiddelbart har jeg ihvertfald ikke kunne finde nogle fra dig uden der på en eller anden måde kom reklame ind fra et firma på den ene eller anden måde? 

Hmm mærkeligt. Hvordan mener du? Altså når du gå ind i min tråd?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.